Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Nanny B - 28 februari 2010 21:13

Glimrande Lördag..

Gjorde oss barnlediga och gick ut och åt.... Såg ut att va lite folk på Bellman så vi gick in där... Peter ringer och berättar att nu var det klart!!!  Lilla Leia  50 cm och 3280 gr kom till världen... Och grattis till Niklas och My..

Så var det med det..... För en sekund blev jag sårbar men det var bara att dra på sitt poker- fäjs igen!!

Man skulle tro att jag är en sann ornitolog för det blev fasan till förrätt ..den va faktiskt riktigt bra...  Kyckling till huvudrätt!!  Och jag bad dom ta bort dom där äckliga champinjonerna.. ( Ni som känner mig vet att jag aldrig skulle komma på tanken att äta det) och hade dom det då???  Neeeeej    la dom snyggt på tallrikskanten och Andreas  ville ha sitt kött medium och fick well done ( stendöd) utom i ett hörn!!   Han påpekade detta för servitrisen . Som tröst fick vi gratis kaffe... WOOOOOOHOOOOOOO  .

Sen knatade vi över till Cirkus och spanade efter Johan J..... nehepp Inte ens ett DNA spår efter karln!!!     Ringde Linda som var på G ner och så att vi går till Å!!

Vi satt där och glodde på folk som uppenbarligen inte skäms eller har några hämningar alls... =)   riktigt skoj.

Både Linda och Johan joinade oss och vi drar vidare till Harrys...

dansade och dansade men så jäkla kul var det inte... inte en ända kändis...

Sen fyllekäk och Cissi eskorterade hem oss i Leifis kärra!!

Tack och Gonatt!!!


Hangover Light...= Söndag

slog upp mina blå och kände mig fortfarande berusad av den där farliga rosa drycken som mot kvällens slut intogs i 6 cl shotglas..

somnade om och vid 10 tiden så hade min telefon ringt 23 ggr....

- Sover du?? hade ni kul igår??  Kort om folk på jobbet, kan du jobba???

la mig i soffan och där har jag tillbringat större delen av söndagen!!

Svärisarna droppade av Linn och friden var slut... men hon och Julia har lekt rätt snällt ändå ända fram till nu ikväll.... Då kom det...  VRÅLET!!

Jag for upp ur soffan och kastade mig mot dörren, Jag hör min unge skrika i ren skräck innefrån julias rum. rundade hörnet och finner henne ståendes i Julias fotölj med sina händer för öronen.  Skriket skär igenom benen och jag tar henne i famnen hennes SKRÄCKBLANDADE VRÅL  övergår till ett hysteriskt gråtande...

Kollar snabbt igenom att alla armar, ben och huvud sitter på plats, inge blod och tänderna i behåll.  Linn håller sig fast som ett kardborreband i mig och jag stryker henne över håret.. Då kommer det igen...  Vrålet !!!!!!

och jag tror ungen ska klätta upp på mina axlar...

-Mamma, grinar hon.... Julia har en myra på golvet!!! 

- Vaaaaa, säger jag en aningen förvånat????

- Dääääääär, hulkar Linn och på golvet ligger den... död RIP myran!!!

i tumultet hade jag eller nån annan framrusande familjemedlem råkat förpassa den lille kraken!!  ( den borde ju veta bättre det där med högerregel)

En liten svart myra och på vårkanten så brukar dom komma in i hallen/julias rum  och det enda som behövs för att hålla nere antalet är just dom där gröna myrdosorna. Inget jag stör mig på att ha några myror inne. Rumsrena och skäller inte på dörren och så länge dom är i hallen så går dom snart ut igen!!

Har man en myra så är sanolikheten stor att den har med sig sina polare...

Sitter med en hulkande unge i knät och lyfter på julias skolväska och mycket riktigt... där kröp kompisen!!!  jag visar Linn att myror är snälla men hon köper inte det.. "no way"  kalla handen direkt!!

Så hon lär ju inte gå in i Julias rum i första taget nu  hahahahahah


näää  tillbaka till soffan igen!!! 




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards