Alla inlägg under juni 2011

Av Nanny B - 30 juni 2011 09:33

Gårdagen var helt underbar... vi åkte till Olofsbo. Och de ligger mellan Varberg och Falkenberg. lång vit strand ( nästan som Böda) och långgrunt.. vilket härligt ställe!!

Hur som helst så geocachade vi lite... För er som inte vet vad geocaching är så klicka på denna länk!!  Geocaching !!

Framåt eftermiddagen blev det pizza på deras lokala strandkrog... Och de var bästa pizzan hittils!!

Vi såg att väldigt många stugägare hade en sån där grämatteklipparrobot...Jag såg hur Andreas intresse växte och jag skulleinte ha nå emot att ha en sån... men men

Tillslut kunde han inte hålla tillbaka och gick fram och klappade den gröna "dammsugaren" .. hahahahahahaha

Idag vet jag inte vad som står på familjens agenda... jag tror vi ska doppa oss i poolen!!! 

hej så länge !!!!

Av Nanny B - 29 juni 2011 09:00

Igår samlades familjerna och vi intog Varbergs fästning.. Ja vi geocachade lite innan vi klev in genom fästningens portar.. fullt med mugglare men vi lyckades iallafall.. !!

Inne i fästningen så kollade vi in saker från den förhysteriska tiden och om Varbergs kurort.. inte för att jag skulle vilja få mig ett spabad och bli gnuggad från top till tå med havstång... och den tidens badmode var väl kanske i min stil... inte mycke ska få synas..är rädd om mina personligt runda "volanger" runt midjan.

Sen gick vi och kikade på kallbadhuset. varmbadhuset Engelska parken och så avslutade vi de hela med en liten shoppingtur. jag och Bettan i våra affärer och gubbs fick gå till sina... med ungarna!!  hahahah

Sen skulle de geocashas lite till och dom hade spanat in en svår en som låg under ytan....och en bit bort så vi mosade in ungar och for iväg.. ja just de.. vi hämtade Zelda som legat och trynat i husvagnen... tur att vi har den för hundar var inte välkomna på Varbergs fästning...Jag kan säga att de var en nyvaken hund som kom emot oss... och hon var sval...

Vi hittade på platsen där den skulle vara och gubbs for iväg, ungarna fiskade krabbor och jag och bettan solade.... =)   Underhållningen stod gubbs för då dom skulle simma ut. men för att ta sig till vattnet så var man tvungen att gå på hala stenar.... hahahahaha  tur att dom inte slog ihjäl sig!

Hungern började slå till och vi hittade till en pizzeria "Bästa pizzan"

Om den va så bäst vet ja inte.... visst pizzan var god men såååå god var den inte..

Tog oss en redig promenad och jag lovar att det var en trött unge som somnade innan huvudet landade på kudden!!

Imorse så vaknade jag av den där ödören.... FÖRIHELVETE ANDREAS!!!  Han måste skuta äta sopor!!!   De luktar ju mer än döda kadaver, förmultnande bajamajjor och gud vet vad....

jag begriper inte hur en lukt kan få en att vilja dö... eller iallafall kräkas..

Undrar om man kan få nån slags grej inopererad så de inte luktar ond bråd död vid "väderutsläpp"!!!

nåväl....

idag är de nya möjligheter och nya "skatter" som ska finnas!!!


Av Nanny B - 28 juni 2011 08:49

Oj vilken kväll ... Som började med att vi gick på resturang och vi satt och njöt av den vackra havsutsikten.

Sen så visade vi hur man geocachar... Dom är numer fast i det !!!  hahahah

vi tog oss en promenad och gick utmed en cykelväg och försökte hitta bra krabbställe för barnen men så fort vi gick ut på gräset mot havet så kom det stora, surrande  skalbaggar ( stora som hästar) och anföll....

Jacop fångade en i nätet och vi kunde kolla på vad det var för något... en Tordyvel!!

Så de bidde inge krabbrace, för barnen och jag var ju livrädda för att bli anfallna av dessa surrande bombplan!!

Dom är helt ofarliga men iallafall....

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på.....



Av Nanny B - 27 juni 2011 18:09

Så vi packade ihop tält och husvagn, in med ungar i bilen och sen drog vi!!  hej då öland!!  ett kallt, regnit och blåsigt Öland och vi sa "hej då" och for över bron till fastland och mot Varberg!!!! 

Vägen dit tog lite tid.... jag ville ju stanna på butikerna som finns.. Glasriket är bra!!

fyndade lite och sen iväg igen...

Vi kom fram till ett soligt Varberg och vi slog rekord att sätta upp förtält och göra iordning allt!!

Tog cyklarna och åkte på tur... Härligt och vi stannade till vid havet!!  jag är hemma sa jag och de andra familjemedlemarna höll med.. Linn hittade en sjöstjärna som hon vägrade ge tillbaka till havet... Julia stod med en ofarlig öronmanet i händerna och Andreas spanade efter krabbor!!  Vi gillar västkusten!!!

Campingen är underbar... det finns en pool, 2 resturanger och glasskiosker lite här och var..

Imorse så skulle vi gå på toa.. Linn skulle göra nr 2.  Julia nr 1.

Vi går in på toan och julia tar ett bås, Linn tar det bredvid och jag passar på att slinka in på ett bås..

Följande utspelar sig ..

Linn: Fy fan Julia, vad det luktar!!

Julia: jag kissar ju bara!!

Linn: Du stinker ju skit, fan du skulle inte ha ätit den där jävla chilli con carnen igår!!

Julia : men jag kissade ju bara!!

Linn: ja men det luktar ju skit här!

Julia : Mamma har du bajsat??

Jag: Nej jag kissade bara .

Linn: -Mamma, jag är klar nu!!

Jag undrar bara hur mycket det kan komma ut ur en unge som äter som en myra...och dessutom skyller ifrån sig om en viss odör!!!

..................................................
..................................................
...............................


Idag blev de shopping och poolbad.. =)

Snart kommer Bettan och vi ska geocatcha och krabba oss lite...




Av Nanny B - 25 juni 2011 19:14

Midsommar... Det ska käkas sill,nubbe och färskpotatis. De ska kläs en stång med björksly och 7 sorters blommor under huvudkudde om man är singel, vi andra sover så gott ändå!!
Och det är samma varenda år som slutar med fylla, osämja, mord och fyllekörningar!  Lär man sig av det då??  NOPP!!
Vi hade iallafall det helt underbart och vi har ju hamnat på en familjecamping där ungdommar under 25år inte verkade vara välkomna! Våra närmaste grannar började tidigt med ölen MEN vi märkte inte ett shit av varken dessa eller dom festande grannar längre bort!
Visst så hördes det att de va lite kalasande lite här och var och hur man än gör eller bor så finns hon med stort HG!!  ( HästGarv) ja ni kan ju tänka er en blandning mellan åsneskri/Hästgnägg och ett hysteriskt skratt i möjliga högsta decibel.
Denna brukar oftast vara en kvinna mellan 50-70 års åldern.Något berusad ( läs ett par nubbar innanför bh´n) och tycker att man ska skratta åt i stort sett allt och väldigt högt .

Sen så ville vi geocatcha lite och for tillbaka till en som vi inte hittade.... satte oss och gick igenom hela stället... och JA HITTADE DEN!!  de va en lurig skatt!!
Tog några till innan vi for tillbaka och åt lite midsommarmat!!Campingen hade ordnat ett band som kom och spelade men först så hyrde vi en såndär cykel..... hualigen va jobbigt de att trampa!!

 
Minglade runt på campingen en stund innan vi slutkörda ramlade in i förtältet!!
Kvällen avlöpte lugnt och grannarna blev trötta och slocknade före oss.. hahahahah 

Imorse så fick vi för oss att besöka fyren långe Jan... förra året var vi vid Långe Erik!! Sagt och gjort.. men vi geocatchade lite på väg ner och sen tog vi några på vägen hem.. man får se en hel del.. 
         Och vad är inte Öland utan sina väderkvarnar...

 

hej så länge...

Av Nanny B - 23 juni 2011 21:36

Efter en helvetes natt med ett sjujävla regnväder som får orkaner i västindien att blekna!!  men vi börjar ju få in en viss ovana att pricka in skitväder så det gjorde inte så mycke!

Vi slappade hela förmiddagen, jag gick och duschade och det är en konst att öppna schampoflaskan. gno in schampot i håret, skölja, öppna balsamflaskan, gno in balsam, skölja, öppna duschtvålen, gno in kroppen och skölja med EN HAND! Med den andra handen var du tvungen att hålla in en kran ( varmvatten)för annars blev det väldigt kallt!.. Och sen lyckas klä på dig stående utan att få blöta kläder... ( nej det fanns ingen bänk)

Åkte sedan in och skulle vara lite mer kulturella så vi knatade in på ett museum!

Kollade in Jenny Nyströms tomtar.. Silverpengar från Regalskeppet Kronan. Pysslade i deras pysselhörna, fikade och kollade in skelett!!

Sen efter dryga 3 timmar så gav jag med mig om hans Geocaching eller vad de nu än heter..  Det hela går ut på att hitta små filmburkar med ett papper i ... typ.

och till sin hjälp har man en gps som visar vägen till filmrullen ( läs skatt)

Så vi hittade 3 skatter av 4... under ett räcke satt en och i en fårhage uppe i ett träd, och på en stor järnkran . rätt skoj ändå...

Det har vart rätt tomt på campingen ändå fram tills nu då det har rasat in.. jag tror det är fullt nu!!  Nu pratar vi packade sillar!!

Imorn är det midsommarfirande.. får se hur det blir!!

Av Nanny B - 23 juni 2011 08:22

Som tidigare inlägg om en satans verk ( läs förkylning) så blev jag sämre under helgen. orkade inte gå på CJ´s bröllop utan stannade hemma med huvudvärken.

Söndagen så var jag inge bättre.... och jag lät kroppen bestämma om jag skulle jobba på måndag eller inte. Det blev "eller inte".

Ringde läkarstationen och rådgjorde med en sköterska som tyckte att jag skulle komma in. Så det blev till att knata dit då. Herr underläkare som inte fyllt 25 var väldigt noga och kollade in i alla kroppens hål på den ÖVRE halvan!!

Lite pinsamt när han kollade i näsan och såg mina snorkråkor.... hualigen!!

Han ordinerade ett litet stick i finger ( snabbsänka) som sen visade sig vara låg.

Rådgjorde med han om jag skulle åka iväg på semester och det tyckte han absolut att vi skulle göra. jag skulle inte utsätta mig för någon ansträngning bara.

( ingen risk)

Folk trodde att jag maskade för att slippa jobba men så var icke fallet...

Tisdagen kom och vi förberedde oss för att åka... vi skulle bara kolla på House som börjar kl 21.. vi väntade in tiden och när programet började så är det en repris på ett tidigare avsnitt!!  SUCK!!

Så vi tog ungarna och satte fart på ekipaget mot vår första destination!

Och det var inte så mycke trafik ute vid den tiden ... rätt skönt att slippa en del som kör med vanvettet utanför vindrutan!

Stannade till vid ett Mcd i Norrköping... och varför kan dom inte sköta sig i denna stad.

Förra året så stannade vi ju i den staden på ett annat MCD och dom verkade inte ha genomgått städutbildningen. moppen åkte upp på bordet och disktrasorna hängde på sopinkastet..

Denna resturang var inte mer städad... 3 tjejjer bakom disken, en jobbade och dom andra tittade bort!!

Det var fullt med skräp på golv och bord, Linn fasnade med skon då det var torkad läsk på golvet.. Näääää  jag rekomenderar inte att stanna och ät på MCD i Norrköping!!

Tuffade vidare ochh sitter och njuter av den ljusa sommar natten.. vi såg rådjur, hjortar, älg, rävar på sidan om vägen. På vägen däremot låt det ett par roadkills      .... och sen så fick en grävling för sig att leka "Jackas" och ska då komma så nära en bil och husvagn som kommer i 80-90 km/h och överleva !!!

Den överlevde!!

Andreas började bli trött så vi letade rätt på ett ställe vi kunde sova på..

In i husvagn, drog täcke över huvudet och zzzzzzzzzzzzzzzzzz

Vaknade till strålande sol och hopp in i bilen och styrde kosan mot ÖLAND!!

Ungarnas jubel när vi passerade ölandsbrons topp var startskottet på semestern... tjoohoooo

Ett par timmar senare när vi kommit på plats, kollat in grannarna och vart servicehuset var så håller vi på att sätta upp förtältet då Andreas kommer på att vi står fel på campingtomten... vi står på den bredvid oss och den mittemot... !!!

MVF och WTF... jaha hur löste vi detta då..

jo, Vi fick rycka upp alla tältpinnar som man bankat ner och  Julia fick ta ett hörn och jag det andra och sakterliga följa med när Andreas puttade till Johanna där den skulle då!!  Suck!! 

Vi hade bestämt grillafton och åker till stan för att handla.. och då ser vi dom... BABIANERNA...  Ja Öland är exotiskt... förra året så såg vi ju kameler och lamor.. så nej vi blev inte förvånade över att ha ett gäng köttätande primater boendes en kilometer från vårt mobila hem!!

Natten till idag då... gick och la oss till en klarblå himmel.... men det är ingen garanti för att morgondagen ska stråla... ÅHHH NEJ!!

Vaknade inatt av att det mullrade och ljudnivån från monsunen på landat på Johannas tak... och de va bäckasvart överallt.. fumlade mig omkring så jag hittade mina kläder och gick ut i förtältet...

Ja det regnade .... och tydligen hade strömmen gått iväg nånstans för här fanns det då ingen!!

kopplade om till batteri så vi kunde tända en lampa.. njaa  lite hade de regnat in i förtältet då Andreas glömt att dra iför myggnätet på sidan... men men Vi har ju semester,,,,=)

Andra gången vi vaknade så trodde jag att förtältet fanns på Gotland... Satan i gatan vad de blåser ute.. men även det är vi vana med från förra året så det var storm I Ugglarp. Andreas tog hundsruvarna och extra spännband så nu slipper vi hämta förtältet någon annanstans..

Fick rapport från Åkes Tillfälliga inneboende...Mår som en prinsessa och huset är underbart!! skönt att han har sällskap under tiden vi är borta...



jaha  får se hur den här dagen slutar ....



Av Nanny B - 18 juni 2011 23:06

Semester är ett bra ord!! Och när man väl ha jobbat sitt sista pass så tjolar man in de sista och sen Heppåre!   men jag har några dagar kvar innan vi kan dra iväg...

Allt är klappat och klart för the road med Gösta och Johanna.. Nu ska jag bara jobba dom där dagarna... Förkyld som satan i gatan är jag också.

Hela skallen full med snor och halsen känns som ett rivjärn.. Försöker hosta upp lungorna utan större framgång.. Kroppen orkar inte mycke..

Men men ,,,,, i will survive and Hin Håle vill inte ha konkurens!!

Något jag irriterar mig på är att inkompetent dårar i trafiken inte ser att jag blinkar!!

Ska man svänga så blinkar man det håller nog de flesta med om... Jag kommer körandes och ska göra en vänstersväng in på en gata så aktiverar man färdriktningsvisaren åt vänster och uppmärksammar när man kan få göra svängen.

Kommer då nått arsle från den gata man ska in på och i sin tur ska göra en vänstersväng på den gata jag kommer på, så ser dom inte att min bil blinkar som en julskyltning... och försöker köra rätt i i sidan !!   Hallo ashole och jag brukar peka långfinger och tuta .. men arslet bakom den ratten ser mest dum ut och kan inte förstå varför jag blir upprörd!! 

Kör nån på min bil så är överlevnad nedgraderad till 0.0000001 %

Och i fredags hände de en liten olycka med arbetsbilen.   Vi parkerade utanför ett hus och vi blockerade inte någons utfart. snett mitt emot ser jag ett par bromslysen tändas och en svart volvo komma backandes..och den fortsatte ända in i vår bil... Krash...

Förarens första ursäkt var att hon inte såg oss.. ( det förstod vi) och att hon pratat med barnet i baksätet... ( borde man inte vrida på huvudet då eller kolla backspegel)..

Åkte senare på dagen och skulle handla. Tog E18 och där finns de ju ett och annat arsle som inte heller kan använda blinkers!! 

Ska du köra in på en avfart blinkar man. Kommer du på en påfart så börja för fan blinka i god tid så dina medtrafikanter ser att du ska ut på vägen!!!!!! Blinka inte samtidigt som du svänger, som du i gråa Audin och håller på att hamna i en husvagn....

en del borde inte ha körkort...

nehepp... nu har jag väl inge mer att berätta..


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards