Alla inlägg under december 2011

Av Nanny B - 15 december 2011 10:44

Tomt hemma... ingen som kommer "pratandes" med en sko i munnen... ingen som ligger nedaför sängen och snarkar som ett tröskverk... Hon saknas!!!

Julia var på väg ut och satte på sig reflexvästen och tog kopplet men hon kom på sig själv..    


Jag har gått igenom hennes sista dagar och kan inte komma på något som jag kunde ha sett.

Evelina var hemma på lunch och rastade henne men hon var precis som vanligt, gick ut och kissade och sen in igen..

Hon väntade på att jag skulle komma hem.. hon visade mig att nu är det dax.. Hos veterinären konstaterades det att det inte gick att operera henne. hjärtat var ansträngt och det var iallafall något jag inte ville. Livmodern var stor, inflamerad och fylld med gegga . Jag valde att ta bort henne direkt. 

Hon somnade in i mitt knä . När hon föddes satt jag på knä i valplådan och tog bort hinnorna, gnodde henne på ryggen med trasan så hon drog sitt första andetag och pep..

Tack min underbara gumma för alla fina år...

..................................................
..................................................
..................................................
..................................................
.....................


Att dammsuga är inte roligt..Spelar ingen roll hur mycket jag försöker dressera den fan så händer inte ett shit! Finns det kurser i Snabeldrakslydnad??  hade några sadistiska tankar om elhalsband och draken.. men så kom jag på att det blir ju absolut inge bra och halva stan riskerar bli bäcksvart!!
Så det blev stereon på högsta hugg med några gamla godingar att dra en sväng om till. Jag hoppas verkligen att ingen såg hur jag och min andra bandmedlem( Lita Ford) dansade loss i Kiss me deadly... Inte för att jag vill ge snabledraken en fet puss utan det var bara så najs att få rocka loss..
Stirrade på den blå electroluxen och sjöng med bästa stämma  - But I know what I like, I know I like dancin' with you, And I know what you like, I know you like dancin' with me.
Hmmm joo inte för att dessa sångmeningar stämmer överens med verkligheten.. men WTF  yeah yeah..

Blev avbruten av ett mobilsamtal.. människan i andra änden håller på att dö av skratt och försöker få fram...- vet du ? vet du?? 

När den hysterisk frustande människan lugnat ner sig och berättar historien om hennes fina julklapp tomten ska komma med så är det kört även för mig!!!  Alla andra karlar köper läppstift, parfym och fina underkläder till sina respektive men inte hennes .. Lastgaller till bilen skulle hon få!!    hahahahahaha  

Men det kom hon ju på så nu får han minsan gå ut i julvimlet och leta rätt på en kvinnlig julklapp!!  

Ja se karlar... får man höra att man är en blommande rosenknopp ska man va glad.. MEN...

en blommande rosenknopp ???  den har ju inte börjat blomma..dooohhh??  jag kanske sov ( läs missade) på biologilektionen i skolan .

nehepp... back to the snabeldrake..


Av Nanny B - 12 december 2011 20:40

Att vara hundägare är en glädje. Ens finaste vän finns alltid där och ger så mycket kärlek... vilkorslöst.

 Kom hem idag och möttes inte av Celine... tänkte först inte så mycket på det föränn jag tagit fram de vi skulle ha till middag och tyckte de kändes konstigt.. Hon låg kvar på vardagsrumsgolvet och viftade på svansen.  När jag går fram till henne så lyfte hon på huvudet och svansen gick ännu mer.. ser att hon är geggig i rumpan. Då förstod jag....

Valet var enkelt.. eller det fanns inge val..  Efter samtal med veterinären så bröt jag samman.. satte mig vid min hund och kramade om henne.. tårarna rann .... 

Nettan och Andreas kom strax därefter och ingen behövde säga nå... alla förstod att det var dax.

När jag gick ut från veterinären med ett tomt koppel i handen så kändes det som hjärtat slitits ur min kropp... Min älskade hund var borta... hon finns inte mer.. Älskade Celine..  Jag var där när hon drog sitt första andetag och jag lovade henne att alltid finnas vid hennes sida tills hennes sista. För mig blev hon ännu mer speciell då hennes mamma Agnes gick bort..  hon var det enda jag hade kvar.. 

Minnet av henne kommer alltid att finnas.... alla nergrävda skor i trädgården. Vem som snarkade högst av henne och Andreas.  smygtiggandet under bordet. hennes hat mot grannhunden som hon helst ville äta upp och jag vet ingen annan hund som älskade snö så mycket som hon.... .


 

sov gott min lilla gumma..... du fattas oss. Vi ses i Nangijala....

Hälsa Anton och Agnes...

 

CH Key to Success Golden Eye   2003-2011


Av Nanny B - 8 december 2011 21:56

Sådärja... ytterligare ett år närmare graven!!  men jag fick veta att jag är som en fin Wiskey... blir bara bättre med åren!!  =)  

Dagen började med skönsång och frukost i sängen.. Blev lite tårögd när även min trötta son hasat sig upp för att gratulera sin gamla mamma...   !!

Jag hade skickat bilder på det jag ville ha till maken som gjorde en shoppingtur och lyckades få med sig rätt grejjer... "Imponerad".... och nöjd blev jag!!!!

Sen passar jag på att tacka alla för sms, mms. mail, sjungande telefonsamtal och fikagäster..   .. och inte en enda julblomma!!!   tjoooohooooo  ( hoppar upp och high fivevar ) har kommit över fobin för julpapper på mina presenter !!

Jag bakade idag... Ja du läste rätt.. Jag kan faktiskt det!!  en red velvet cake med massor av frosting!! 

valde mellan kolapajen och den...

De lider mot jul och jag har fått upp lite pynt.. jag som planerade att sätta upp dittan och dattan men det kom ju av sig!! 

Ser endå fram mot julen...

nu kommer jag inte på nå mer att skriva ...





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards