Alla inlägg under januari 2013

Av Nanny B - 28 januari 2013 21:52

Att va hemma med ett 6 årigt barn som har ont i en tå och ett öra är rätt latjo!!! Barnet är inte tyst många sekunder!!!
Fick tid till läkarstation på eftermiddagen så vi roade oss att lyssna på musik och pyssla större delen av dagen!!!
När man är 6 år så är världen inte så stor.... Och man har som högsta önskan att åka till Florida ! För där behöver man inte ha vinterjacka och man har egen pool!!
Berättade för henne att vi skulle till doktorn med tån så blev det direkt en vägran !!'
Men mutor funkar och hon frågade om hon slulle få bandage på foten så svarade jag att det fick hon säkert!
Upp med armarna i luften och hon utropar lyckligt - jag ska få åka rullstol!!!
Jag har förstått att hon är lite speciell !!
Väl på vårdcentralen så ville hon inte åka rullstol.... Hahahah
När vi kom in till unga fröken läkare så visade Linn upp sitt esse.....
Inte ett pip!!! När jag försökt hemma så har hon vrålat i falsett!!!
Samma med örat....
Nu är det ju så att ploppen som sitter på baksidan har åkt in i örsnibben...
Det har hon inte sagt ett knyst om!!!
Hon har heller aldrig haft problem med sina örhängen heller . Men för ett tag sen så tappade hon ett så jag fick sätta dit ett annat...
Och mär de var dax att undersöka det så sa hon ett pip och aj en gång!
Men det blir iallafall att åka upp på sjukhuset och få det borttaget!!
För att hon va så duktig så åkte vi till butiken och hon fick välja en nalle som hon ska få ha med sig imorgon!!!
På hemvägen så sjunger hon högt med till Magnus Uggla.... Där borta vid BILEN , har jag lagt min faaaaar.
Jag skrattar åt henne och berättar att det är pilen och inte bilen !!
Det är då hon får syn på en gul bil!!
Hon skickar ut en arm som träffar mig i bröstet så jag nästan tappar andan!'
-guuuuuul biiiiiil, säger hon med ett leende!
Och jag måste ju kontra...... Mohahahaa
- gul bil säger jag och puttar till henne !!!
- fy fan mamma, det här är aproligt !!
Då slog de mig att vi kanske ska börja med burken igen!!!
En krona för varje svärord......
Men jag svär inte ...... "Oskyldig"


Av Nanny B - 26 januari 2013 18:06

Grejjen med att föda barn har för mig vart rätt enkelt. Men att ha symptativärkar är nog värre... speciellt när man inte är i direkt kondition för det!!!

En aningens tidig hemgång från After Work och jag måste skylla på att dom hade ju för farre alldeles för små glas att dricka ur.... på TOK för små!! Klart man var tvungen att häva i sig måååånga !!   ( nu blev det kanske nån för mkt för mig men de erkänner jag aldrig utan skyller på att jag blev tvingad)


Men man kan ju inte ha tråkigt med tjejjerna.... hahahah jag undrar fortfarande hur vi lyckades trycka in oss i det där lilla toabåset trots att det fanns fler lediga??? 

Tack Evelina för att du satte mig i en taxi hem... hahahahah Fullast vinner och jag tror jag kvalificerade mig bra där!! 

Vaknade till när nästa fyllo rasade in ett par timmar senare...Varför kan inte karln bara smyga in och lägga sig tyst bredvid?? Tänder ljuset och mina stackars redan grusiga ögon får en tillfällig blindhet.. 

-sover du???  karlns röst ringer som den värsta kyrkklockan i mitt huvud!!  

- nääää  inte nu, ligger bara här och filosoferar för att det är kul!!!  

och sen fortsatte han med det var det bla bla bla..... och det var det och det var det.... 

karln slutade ju aldrig snattra.... och han avslutar med - ska vi hompa hompa???

Jag bara stirrade på maken och förklarade att ingen av oss är i direkt i fint bruk att ingå sådan aktivitet... 

sååå glööööm det!!   

lite smått förolämpad så gick jag upp och drack vatten.... 

då kom sms..... ryggmärgsbedövning, öppen 3 cm..... 

Men vaaaa faaaan... inte nu... varför??  

min gulliga minsta lillesyster har åkt in på förlossningen och ligger där med värkar...

och gissa om man fick sympativärkar????   litegranna va..!

La mig i soffan .... la mobilen vid huvudet och somnade.

När jag vaknade en stund senare så har ansiktet fått ett fint fyrkantigt märke av mobilen..=)

Hela dagen har man gått och vankat.... och väntat... men tillslut kom den lille gossen...Sebastian!!!

3500gr och 52cm.... 

Grattis Emma och Rickard till pojken!!!







Av Nanny B - 24 januari 2013 17:00

Hur trött får man va?? Vaknade imorse med grus i ögonen. Kroppen ville ligga kvar under täcket!!
Drog täcket över huvudet och kröp ihop i fosterställning. Jag önskade att ingen skulle hitta mig!! Gömma mig där hela dagen. Go away everyone!!
-mamma, Asså mina strumpor ba, kolla asså, det är typ liksom hål...
Julia hade redan upptäckt att min kropp var kvar i sängen .
Hennes lååååånga utlägg ang ett litet hål i strumpan med ord som dooh, asså , typ och men shiiiiit gjorde det hela inte mer förståeligt !!
En mening på 5 ord blev till en 3 minuters lång historia!!!
När hon drog nytt andetag så tog jag chansen och flydde från mitt varma gömställe ut i kalla köket !
Ungen fortsatte efter mig och att pladdra på om inköp av nya fotbeklädnader och så blev hon tyst!! Knäpptyst!!
- asså mamma ... Du är typ naken!!!
Sneglade neråt.. Jo det va sant!!
Butt naked! Naturkostym!
Harklade mig och sträckte på mig !! ( (tyckte det va lite väl kallt )
Flydde in på toan där vi har skön golvvärme!!!
Ställde mig framför spegeln och småfnissade.. Jag ÄR trött!!!!
När jag stod där så inspekterade jag min kropp ... Jo en viss renovering skulle ju inte skada.... Tuttisarna har ju mist både form och höjd ... Dragit sig söderöver , tyngdlagen kan väl ändå inte gälla två tomma lovikavantar???
Magskinnet då??? För inte så länge sen var det utspänt som en ballong.. Och nu hänger det där , en smärre bukplastik vore inte fel.. Kanske kan få en snygg handväska av det som tas bort ! Vände på mig för att kolla om det fanns nån"julgran" på ryggen... Men nej..
Stjärtinlägg kanske inte är så dumt ändå?? Min rumpa är bra... Så länge jag inte skakar på den.. De slutar aldrig att dallra och 36,2 på Richterskalan!!'
Klädde på mig illa kvickt så slapp jag komma på mer elände !!!
...
Nu väntar herr Prins !!

Ciao

Av Nanny B - 23 januari 2013 13:18

Att bli gräsänka har sina fördelar ..
Passade på att svettades på gymmet igår.... Jag vägrar sitta i vassen i år med!! Lagom mör i kroppen så hasade jag mig ut i bilen.. Darrade som ett asplöv så startade jag isbiten!!
Började frysa så jag såg väl ut som ett hoppande popcorn bakom ratten..
Direkt till solariumet och grillade fläsket .. För vem vill ju va vitast liksom??
Sen hem... Fuskfoder till barnen!! Dom gnällde inte utan jublande !!
Bredde ut mig i soffan..... Fjärrkontrollen var min!! Bara min!!!
I en nanosekund typ!!
-mamma, jag vill se Hannah Montana!!
Lillan ställde sig för tvn och satte händerna i sidorna!!
Jag kontrade med att städning på sitt rum vore inte så tokigt!!
En blick som kunde döda och så vänder hon sig om och säger "Haj Tivi"
Suck suck suck!!!' Ungen behärskar ju tvidioten!!
Så där låg jag med en totalt obrukbar förbannade tvkontroll och såg dum ut!!
Satte mig upp och försökte komma på "what to do"
Byggde mig en koja av soffkuddarna och dååå minsan blev den lilla tvryttaren intresserad av de jag höll på !!
Men jag deklarerade att det var MIN koja!!! Och hon fick inte vara med! Pillutta dej!!!
Jag hänvisade henne till en liten kudde hon fick sitta på!!!
Julia kommer in och vänder lila fort!!
Hämtar sin mobil och knäpper ett kort !!
-du är fan inte normal!!! Fick jag höra från henne, men det tar jag!
Det var faktiskt rätt mysigt att ligga där och läsa det senaste från Fläskis och Hoppis!
Sen kom fikabesöken ..... Kaffe är bra!!!
Klockan närmade sig sänggåendet....
Och det är nu det inte är kul att va gräsänka....
För att försäkra mig om att jag skulle överleva till morgonen så installerades eldkastare, K-pist osäkrades, yxan innanför dörren och machetekniven under kudden!! Kände mig mästan som en GI Nanny!!! Bring it on!!
Kattlikt ljudlöst smög jag ner under täcket!!! Tog hans kuddar och la dom under hans täcke formad som en kropp, satte min lilla leksaksmops som huvud !! Kommer det en zombie så hoppas jag dom skjuter på dem sidan först så jag hinner in under sängen och hämta en pistol som är tejpad på madrassen!
Sen så inväntade jag John Blund!!
Tamtidam tamtidam.... Oj lite navelludd... ?
Då började ljudet..... Ett slags klick-ljud....klick...........klick ........
Beväpnade mig med pilbågen och hann doppa ett par pilar på några giftgrodor jag just mosat till en fin cocktail !!
Smög mig som en tyst vålnad längs kökväggen, beredd att döda!!!
Steg för steg och jag kände en taggig sak under ena foten... Jag lyfte hastigt ljudlöst på foten, bet mig i läppen för att inte skrika ut min smärta. Tårar som brände under uppspärrade ögonlock. Helvete vad ont det gjorde då!! faaaaaaan!!!Tittade ner med ett ansikte förvridet av smärta!!
Linns hårborste!!! Tänkte grymma tankar om slakt av leksaker och bortryckta barbiearmar!!
Sansade mig och fortsatte jakten på klick -ljudet !!
Klick klick klick ...
Kallsvetten började rinna.. Jag försökte andas så tyst de gick. Hörde mitt hjärta bulta innanför bröstkorgen !
Smyger mig fram till Julias rum där jag lokaliserat att klick-ljudet kom ifrån !!
Klick .... Klick ....
Smyger mig fram och ställer mig redo att avliva någon....
Fumlar efter lampknappen....svettas ännu mer och skakar som ett löv ..
När taklampan väl tändes och jag lovordade inte direkt energilampor!!
En förvånad halvsovande unge sätter sig upp och kisar.
Klick-ljudet kommer från kaninburen!!
Hmmm är den lille gynnaren egentligen en blodtörstande parasit som är förklädd till en söt pälsboll???
Kaninen kisar och ser lika förvånad ut som den halvsittande ungen i sängen!
-ursäkta mamma, men jag sover faktiskt !!! Släck lampan!!
Ungen lägger sig ner igen och jag känner hur allt adrenalin försvinner...
Kaninen var törstig och slickade febrilt på flaskan.. Hmmmm jaja
GI Nanny slapp döda något !!
Gick ut i köket.. Öppnade kylen och jagade något att stoppa i mig...
Aahhh salami !! Vampyrer gillar ju inte vitlök så halva paketet gick åt!!!
Rasade ner i sängen och la mig tillrätta mellan kuddar och eldkastare !!
Hmmm jag undrar om JB tänker komma nångång ???
Hinner lagom blunda så hoppar Kattjäveln upp i sängen.. Blixtsnabbt så drar jag upp min Smith & Wesson och siktade mellan hans ögon!!
-mjauuu? Katten stirrade tillbaka och la sig spinnande tillrätta på mina ben!!
Suck !!!
Jag hann både slåss mot demoner i garderoben, avväpna monster under sängen och äta upp den andra halvan av salamin i kylen innan jag gled in i drömmarnas värld !!!
Om jag var trött i morse???
Tillräckligt för att rusa runt och leta efter nycklarna i jackfickan och mobilen jag hade i handen!!!


Tjing tjing flaggstång!!
Hörde ett israeliskt ordspråk på radion nyss :
Man ska inte gå ut med smör i håret i solen!!!
Jag undrar vad händer då?? ?

Av Nanny B - 20 januari 2013 00:57

En helt vanlig lördagsmorgon så vaknar man av 6 åringens pladder.. -mamma...-mamma- -mamma--- hur funkar godismaskinen???

Vänta nu här unga dam.... klockan är fortfarande sovmorgon och jag vill helst ligga här och spela död!!!

Den unga damens söta lilla kakhål fortsatte den verbala tortyren och motvilligt öppnade jag en glipa på  ena ögat.. 

-maaaaaaaammaaaaaa klockan är skitmycket ju!!! Pappa är redan uppe!! Linns något upppelta röst i falsetläge skar sig i mina öron.

Jag förbarmade mig över morgonpigga ungar, krig och ond bråd död medans jag hasade mig ur sängen.. hittade på mina älsklingstofflor och släpade mig ut i köket..

Visade hur godisapparaten fungerade och påminde henne om att inte äta Rollokolor  till frukost!

Julia kom och tittade på och snart var det fjärde världskrigen i full gång... Varför ska dom jämt hålla på att tjafsa om saker???  Varfööööör ???  

Förihelvete *svordom* kan ni aldrig *svordom* sams *svordom* ! spelar ingen roll *svordom* *svordom* hur ni än bär er *peeeeeep* åt *svordom!!!

2 barn glodde på mig och den äldste kläcker ur sig

- asså liksom mamma, man får aaa asså typ inte typ svära ba!!! ??????   en något stöttig snart tonårings blick möter min arga och så fortsätter den yngre - allvarligt!! det är skitfult att svära!!!

Men va fan då??  har jag uppfostrat dom där???  det kan aldrig vara mina avkommor!!!

Jag drog mig tillbaka till min buodoir..kröp ner i min säng och drog täcket över huvudet, en liten sovmorgon till skulle inte skada.. la mig till rätta halvvägs på mage och är på väg in i drömmarnas land med halvnaket ögongodis, paraplydrink och en härlig vit sandstrand.....zzzzzzz   

Ja men då hoppar ju kattjäveln upp i sängen och går från benen ända upp på huvudet och tillbaka över ryggen ner till benen igen..... mjauuu mjauuu frrr frrr   mama mamma.. ( ja han kan säga mama) WTF liksom!!  

nu är jag en djurvän..... ibland ......men katten fick en hastig utvisning ur sovrummet med lite hjälp av min ena fot!!! tjingeling kattjävel återkom om ett långt tag!!!  Byt kommun!!  Sayonara......!!!!!

Tänkte att de är väl lika bra att gå upp i ottan då!!!  Satte på mig grinighetsansiktet och gick upp!!!

men de blev jag tvungen att svälja när jag såg att klockan va ju ändå över 9 ... en bra bit över 9 på morgon... nästan så det kan kallas förmiddag!! 

jaajaa fick en kopp kaffe serverad av maken.... sånt gillas !!   Förmodligen hade han sett grinighetsansiktet och för sin egna överlevnad så visste han vad som skulle göras!!!

lite senare på dagen då vi blev barnlediga bara så där,  så sa jag åt maken att en mindre tuktning av hårmanen på skallen skulle inte skada

..Efter en mindre shoppingtur var vi xx dollares fattigare men jag var överlycklig...

jag fick dom där snygga stövlarna som jag gluttat på... och nu var dom på rea.... Jippiekaaayyyjeeej.. Dock såg nyklippte maken mindre road ut när han bestraffade sitt kreditkort!!! 

Det fick han hala upp en gång till när vi kom på att vi köper ett nytt husdjur till Linn som hon velat haft så länge.

Hamstern är ju halvvägs in i pärleporten och den dagen lär det bi storgråt och tandagnisslan!!!  För att kanske mildra den enorma framtida sorg så inhandlades en gnagare som härstammar från Syd Amerika där den anses vara en delikatess... mer modernt kallad Marsvin!

Den lille gynnaren har stamtavla.... jorå det är ingen vanlig gnagare, utan en väldigt fin en!!! 

Men den lär inte sluta som middag hemma hos oss iallafall.... Lyckan var total för en liten unge på 6 år... hon har nu 2 husdjur... =D

kvällen avslutades med diverse kaloririkt mums mums ... suck.. jag och laktos kan inte hålla sams... luften går liksom ur mig... 

Råkade bara lyfta ena skinkan och vips så fick hela soffan för mig själv. familjen försvann ut i hallen. där stod dom och håller för näsan och kallar mig för äcklig???

Jag ser totalt oförstående ut och försöker skylla på tårtan!! Det bara kom och näämej ojsan vad har jag ätit??

Men tillslut kom dom smygandes tillbaka utrustade med parfym, sjal runt huvudet och hot om avsätta mig som mamma!!!

Jag tyckte dom var jättedumma!!!


nehepp....    

kanske ska ta och sova en stund.... 

tjing så länge, 







Av Nanny B - 14 januari 2013 21:37

Jag har börjat jobba... Som kontorsråtta!!! Inte en aning om vad man gör men ja tror de blir bra!!!
Omringad av karlar är man hela dagarna!!! =D rena rama paradiset och massor av ögongodis tror ni säkert nu!!!
Meeeeen dom är smutsiga och oljiga.... Kan va snyggt de med ibland men tyvärr .... En snygg skitig karl finns bara på en poster i tvättstugan !!
Hur som helst så är dom trevliga och snälla!!!!
Och mitt emot sitter snälla Karin som lyssnar på P4 !!!
Visst finns det kvinnor och dom är precis lika Goa!!! En av dom ska få de hett om häcken !!! Hon ska få börja röra på fläsket om lunchen !! Men de vet hon inte än!!! Mohahahaa mohahahaa
( ja Madde det är du!!!! Hahah)
Nu är det så att maken är ju hövding där och det kan han väl få vara..... Men när han sticker in näsan genom dörren hemma så gissa vem som är hövding då!!!!!
Annars har det väl inte hänt nå skoj...
Lugn period nu!!!'

Skriver mer sen!!




Av Nanny B - 9 januari 2013 20:44

Kvinnan som talade med sin tv??Ja hon finns och det är jag   SPIK-NYKTER!!!!

ja jo lite stolt är jag ensam utan bok och manual listade ut hur man gjorde!!!  ... även om jag är övertygad om att tv-helvetet är dummare än en trög karl!!!

Mamma??  Jag vill se barnkanalen!!   Öhh okej.. började att leta i soffan och överallt där den kanske kunde tänkas vara... 

Hur  som helst så hade Linn snott fjärrkontrollen och lagt den nånstans, hade inte en aning om vart hon lagt den heller..

Då säger hon att man kan prata med tvn.... !!!   ja jo men tjena.. eller hur??

Men nu är det ju så att man kan prata med tvn... ja inte långa konversationer om värdsfred och gamla minnen !

Enkla instruktioner som höja/sänka ljudet och byta kanal... ( de finns fler men det har jag inte fattat än)

För er som har en sån här smart tv tycker säkert detta är rena rama rappakaljan men jag är ju inte den som direkt håller på med tv-stuff..... jag kan ju knappt hålla mig vaken en hel film!! 

Så de var bara att sjunga upp och försöka...."haj Tivi!   och så kom det upp en menyrad längst ner...

Gissa om jag blev uppspelt.. =)   HA det funkade..

Med en käck röst så fortsatte jag " kanalnummer"   och den förstod vad jag sa. och fortsatte med att säga "etthundrafemtitre"  och vad fan gör tv då??   visar kanal 53... Suck... 

men så försökte jag ingen.. med tydlig röst.. ETT HUNDRA FEEMTIITREE och vips så hade den vänt om ditt kanal 3.. 

tänkte att jag kanske är lite otydlig.... ställde mig framför tvn och " haj tivi" "kanalnumer" och ETT HUUUNDRRRA FEEEEEMTIIIIITRRRRREEEEE   och vips kanal 753 visas... suck

Jaja tänkte jag vi närmar oss.... 

efter åtskilliga försök så fick jag in rätt kanal.... Barnkanalen!!! 

En nöjd unge och en totalt pantad mamma satte sig i soffan.... jag började skratta... lite kul är det att man kan säga åt tvhelvetet att byta kanal men den hör ju lika bra som en döv 90 åring!!

Och så kom Nettan och lite stolt ska jag visa hur man gör .... 

Ställer mig framför tvn , sätter händerna på höfterna.. blinkar stöddigt åt Nettan som tror jag har fått en mindre hjärnblödning!!! Jag ÄR NYKTER!!!   jag lovar... !!!!

Kommandona "Haj tivi" och Kanalnummer funkade klockrent... Det va väldigt futuristiskt att stå där och bara tala om för tvn vad den skulle göra... =) Sen att den verkar ha problem att höra siffror måste vi jobba vidare på.

Bytte över till kanal 1 som jag aldrig gjort nå annat i hela mitt liv... Nettan såg måttlig road ut.. Linn sitter i soffan och gafflar om att jag står ivägen och att hon avsätter mig som mor om jag inte byter tillbaka till det tvprogram hon tittade på!!

Ett hundra femtiotre.... inte ett shit händer och några prestations-svettdroppar rinner ner för pannan... 

En stund senare och en heshet i min röst börjar framträda och nu är det min tur atttr att tvn är snorfull och fått hjärnblödning... Nettan står och tokskrattar ... där står jag halvvägs in i rutan och "ETT HUNDRAFEMTITREAR"  mig!! Linn vrålar i soffan  -akta dig mamma!!!  AAAAAAKTAAAA DIIIIG!

Då börjar även jag och garva.....  förbannade tv!!!

Tur att jag har Nettan som förstår mig.... 

Vi har just nu ett projekt på gång.... vi ska nämligen kolla om maskar kan spotta..???

Dom är ju slemmiga på utsidan och borde kunna det... 


nehepp.....natti natti,,,,, 







Av Nanny B - 8 januari 2013 21:46

Asså ibland så kan en skitdag bli bra ....
Började denna dag med att försova mig.. Japp sådärja!! Kände innan jag gjorde en båge ur sängen med blixtens hastighet att det här blir bara pannkaka!!' Låg kvar en nanosekund och filosoferade om grantoppar, äta yoghurt och sitta i en ring med mina vänner och sjunga kombaya!!
Sen så klev jag i min roll som stressad superwoman !!
Klädde på mig innan jag landat på golvet . Och wosh hit och dit !!!
15 min senare hade jag lämnat Linn på skolan och låg utpumpad på soffan.... Pust!! Det va då jag kände att det smärtar lite här och var... Förbannade träningsvärk !!!
Under dagen så avlöste fikabesöken varandra ... Och ett och annat glädjande samtal....
Jag ska börja jobba..... Slut på vara lyxhustru !!! Okej jobbet är tillfälligt !!.. Visst han får vara chef dagtid men satan när han kommer hem då är jag som vanligt chef igen!!!
Och när jag ändå var så glad köpte jag en halv häst!!!
Japp!!! Min älskade Lagavulin !!
Prinsen i mitt liv!!
Numer kan jag stolt säga att han är till hälften min!!! Mammas lille busgrabb !!
Lagavulin är en halvblods frukt på 6 år
Pappan är den fina dressyrhingsten Briar 899 som reds av Jan Brink i OS Sydney ...
Vemi hundan äger den andra halvan då??? Jo det gör min allra bästa vän sedan barnsben!!! Ja Nettan !!! Vem annars liksom!!
Sen så var vi ju tvugna att fylla på i skafferiet och for ut på Ica Maxi...
Jag undrar verkligenhur folk tänker när dom parkerar sin bil ... Med en liten skrotbil behöver man väl för fan inte uppta 2 platser på sniskan ... Eller ställa sig så nära min bil att det knappt går att ta sig in!' Jo via bakluckan !!!
Att handla med ungar är ingen hit... Ännu mindre med maken!! Hans plågade min när han får hosta upp dollares till kassörskan är bra!! Så han lär sig vad de kostar.. Ändå var jag snäll och plockade inte ner nå annat än det som jag Absolut är tvungen att ha!'
Nehepp
Nu blev de kväller.....




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards