Direktlänk till inlägg 23 juni 2017

Gräsklipparjäveln

Av Nanny B - 23 juni 2017 13:20

När vi kom hem från USA så stod jag bara och beundrade min blomstrande trädgård . Den var så vacker med blommor i regnbågens alla färger. Ängarna vid garageuppfarten och runt huset böljade i gröna färger .. ( Det är här som jag upptäcker att vi inte har någon tillstymmelse till gräsmatta)
Drog ut gräsklipparen och parkerade den i den lilla djungel som börjat få fäste och tog sonen i handen och ledde ut han framför . -ser du något samband sa jag och pekade ömsom på ängen och gräsklipparen . - öh .... hmmm öh..var det mest intelligent svar jag fick!
Kent agent kom ut och fick agera depåmekaniker då den ena klipparen som är självgående inte ville starta så sonen fick ta vår reservklippare som inte är självgående . Arbetsfördelningen blev kanske lite skev men vad gör det ..
Kent agent var depåmekaniker. Sonen fick slita varg med ängen som egentligen skulle slås med en lie. Själv var jag en vindrickande arbetsledare fullt upptagen med att betrakta arbetsstyrkorna .
Efter en timme så var ängen mer likt en gräsmatta och sonen flåsade . Svetten rann och jag gav han en stund ledigt .
Vi smög oss in då mekanikern precis fått ett hysteriskt anfall . Den gamla gräsklipparen var död. Mekanikern hade gjort allt ( utom HLR) men den gamla klipparen förblev tyst hur mycket han än drog i det gamla snöret, inte ens startgas eller byte av tändstift fick den att dra en suck .. Kent agent slänger den på släpkärringen i ren ilska med väl valda hemska svordomar som ett upprört farväl.
Sen stegade han rätt in och vi lät han vara . Förstod att han ville vara ifred och sörja .
Tänkte inte mer på det än att vi har ju reservern och jag är lovad en såndär klippare man åker på .. fast nästa år ska vi ändå gräva upp och dränera huset så jag har gått med på att vänta .
Och nu inför midsommar så tänkte jag snygga till litegrann och startar upp reservklipparen .. den lät konstigt men WTF ... den klipper ju så jag drog ett par varv .. får syn på en bult som hoppar upp och ner där motorn sitter fast i plastskyddet .. och på andra sidan har bulten redan hoppat ut ..
Försöker laga utan framgång .. blir så jävla arg att det bara rycker i benen för att sparka till det jävla förbannade fi..ar...et.. ( en massa svordomar till)
Ringer maken och fräser.. som säger att den går säkert att laga .. jajomentjena..
När han väl vågar visa sitt tryne hemma så ser han på mig som är i upplösningstillstånd för så arg är jag !!
-Vi köper en ny!!
Jag tror han förstod att det är ingen idé att ens försöka laga.. han vet att det kanske inte är så skönt att få en gräsklippare bortopererad !!
Åker till Bauhaus och jag pekar ut på en fin svart gräsklippare med uppsamlare och elstart! -den,den,den vill jag ha !
Visst sa maken och tittade på priset, höjer ögonbrynen och tänkte öppna munnen för att försöka protestera bär han möter min bestämda blick.
Med en djup suck går han efter en personal som ska hjälpa oss .
Personalen kommer och berättar att dom är slut ... !!!!! WHAT????
Nej då ska jag inte ha någon här .. tack för mig !!
Vi åker till Hornbach och där fanns det en likvärdig .... så nu är det en fin välskött gräsmatta utanför mitt hus!!!
Maken mindre lycklig och muttrade över priset men han kommer nog snart på att frun är glad iallafall ?

Gräsklipparnas Ferrari ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Skapa flashcards