Alla inlägg under april 2013

Av Nanny B - 23 april 2013 19:02

Vid middagsbordet så får man höra mycket ...
Julia snart 13 år är ju ett stort Justin Bäver fan.. Linn ett Yohio fan
Jag hade svårt att hålla mig för skratt idag då Julia bladdrade på om sin idol som just nu befinner sig i Sverige .... Jag vägrar att befatta mig med hennes idol och är likgiltig inför detta. Men får klistra på en "jag kanske är intresserad " min i ansiktet !!
Åh Justin kommer att ta upp en tjej på scen..... Fatta alltså... Jag skulle liksom asså ba dööööö, säger den blivande tonåringen och nästan rasar av stolen.
Jaja, säger jag och ber henne iallafall sätta sig upp ordentligt på stolen. Och de va Justin hit och dit... Bla bla bla bla....
Linn märkte av mitt ointresse och tröttnar också på sin stora systers prat.
Med ett spjuveraktigt leende så kommer det : Gösta Bäver luktar kiss!!! Jag kväver ett fniss och glor tomt ut genom fönstret !
Yohio är ful, kontrar Julia stött
-Gösta bäver knarkar, fortsätter Linn och lassar in lite mat i munnen!!
Aa men fatta Linn, du vet ju inte ens vad knark är ju så shut up bitch!
Blivande tonåring ser ut som hon ska explodera när som helst !
Linn däremot är lugnet själv... Tittar på mig och jag rycker på axlarna .
Allvarligt Julia , jag vet visst vad knark är ! Konstaterar Linn bestämt!
Jaha och vad är det då, upprörda nästan tonåringens lite stöddiga ton avslöjar att hon vet minsan vad det är.
Aaa det är typ cigaretter och snus doooooooh, Linn sätter upp handen och en gest om att Julia är helt väck. Ungen fortsätter med att titta på mig och och pekar på sitt huvud och säger .koko koko! Haha
Gav Julia en blick om att byta ämne..... Nu fick det räcka annars skulle dom börja slåss!!!
Ja se ungar

Av Nanny B - 11 april 2013 19:46

Livet knallar på i sin gilla gång... Dagarna blir längre... "hallelulja för det"... det känns som våren faktiskt är på G nu.

Man fyller dagarna med jobb ochh allt annat som man måste göra och även sånt man definitivt inte ska göra... 

har haft en period av att vara lite ur spår men nu har jag en kompis... jo även såna som jag har faktiskt det!  som inspirerar och sparkar en i häcken för att göra sattyg.... mohahahah  snart i en rondell i Västerås!!!

Andreas blev ju sjuk och när en man är sjuk är han snett inpå död!!   Så jag fick tjata på att ta sig till farbror doktor så han knappt kunde andas... förbaskade karl!   

kom på att jag inte bloggat på ett tag och vad behöver då uppdateras av intresse... 

jo det har ju hänt saker men det är lite av en privat sak och i fullt samspel mellan oss...  Men likförbannat dyker det upp rykten... av folk som tror sig känna mig... av folk som inte har ett förbannat dyft med saken att göra...

HAR DU NÅ ATT SÄGA OM MIG, KAN DU INTE SÄGA DET TILL MIG SÅ HÅLL FÖR FARRE KÄFTEN!!!  

sköt ditt du!! sopa framför din egna dörr!!!  gå ut med dina egna jävla sopor!! städa din egna garderob!!!!!

men låt mig vara..... IFRED!!    Du kan räcka upp handen om du vill fråga mig när du hört något så kanske jag svarar... 

Blir så förbannat trött på sånt där.... hur enkelt är det inte att lyfta mobilen... skriva en rad på facebook.... är man fortfarande skrivkunnig så plita ner bokstäver på ett vykort och 6 kr senare postar man det i en gul brevlåda..  doooohhhh

nog om det!!   NÄSTA ÄMNE.....

Hästen.....  min gulleprins...  enda mannen i mitt liv som får slicka bort min mascara... 

han mår så bra så... =) 

Bilen....  jovars.... den hänger med...  funderar skrapt på att uppdatera den men min mekaniker har andra planer..

nu sa han inte när han skulle pula med den....har jag tur kommer sommarsandalerna på före midsommar... =)

Ungarna... ja dom växer så det knakar.... Linn är ju konstant hungrig och äter som en mindre ridskola.... 

Men det syns inte på den smala seniga ungen.... hmmm

Igår så ville dom ha korv och makaroner.. visst viist.. inte min favvo men vad gör man inte för bedjande ögon.. ( nej jag vägrar fortfarande tacos) 

så det var bara att börja steka korv... och nu stod jag och kikade på harungarna i trädgården medans så falukorven råkade bli något mörkbrun....  bara lite lätt, en nyans av sot kunde man ana...ops

Vid utspisningen så utbrister minsta dottern. 

- mamma, brände du korven? sa Linn...

-nej nej ...  den är lagad så den kallas Well done förstår du lilla gumman, sa jag och lät som inget hänt..

Linn rynkade på näsan men köpte min simpla förklaring till en mörk moccabrun falukorv.

Vi åt och undvek väl dom korvarna som va i värst kolnyans.

När resten av familjen kom senare så ville Julia ha korvmenyn...

joho det var ju bara att värma den och det kan hon göra själv...

-Va fan,mamma. har du bränt korven????  

Då svara Linn snabbare än en sill som blinkar i en galosch

-nääää  det är well done!!!  hahahaha...

hahahahaha   jo jag började faktiskt att skratta.... =)

nu vet Julia vad Well done är men hon föredrar medium på sitt kött.... =)

nehepp....  nu kommer jag inte på nå mer... 


imorn äre freeeedag!!!!  =)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards