Alla inlägg under november 2014

Av Nanny B - 18 november 2014 08:22

Det är helt sjukt .. Kände mig mig så nere och deprimerad .. Skrev en rad på fb .. "Buhuuu jag är lessen"
WOW... Sen fick jag kramar så de räcker till nästa århundrande...
Rörd till tårar klickade jag i "gilla"
Det är helt underbart att just NI finns ..
En enkel sak som att skriva KRAM betyder så mycket . Det ger värme och glädje !!
Facebook är... Ja inge annat än Facebook .. Man väljer själv vad man vill dela med sig . Jag valde att lägga ut min sinnesstämning just då.. Annars vill jag hellre dela med mig av allt galet eller roligt .. Hellre glädja än att låta folk få veta vad jag just åt. Hur kul är det att visa sin middag??
Min mobil fick ladd-torsk.. Och var i helvete hade jag lagt kabel.... ?
Kollade överallt i varenda förbannade eluttag som finns på mina 55 kvm .. Nope!! Ingen kabel..!!! Suck!
Varför skulle jag lägga den på toan så några kvm kunde jag utesluta ..
Hallen med ..
Hittade den på byrån i sovrummet ... Inte ett minne att jag lagt den där och börjar fundera på om jag har åkt på någon form av Demens tillfällig light-version ..
Kolla fejjan igen och det värmde !!
Glömde nästan bort varför jag var ledsen ett tag .. Blev då himla glad över all omtanke som jag fick ..
Tänkte gå och gömma mig i ett råtthål i skogen men först kolla Facebook hahaha
Nä bara bita i det förbannade sura äpplet och kämpa på!!
Men tack för alla kramar ... ??. Det är guld värt!
Får man verkligen kasta ut tegelstenar från en vind, 4 våningar upp kl 6.45 en tisdagsmorgon ??
Linn är sjuk så jag tänkte slå till med en skön sovmorgon !
Jag måste bo granne med de mest idiotiska puckos !!!
Dom har hållit på att väsnas i flera år nu...måndag till söndag ...
Nu renoverar dom vindsvåningen och har byggt någon grej som dom firar upp grejjer med från utsidan . Byggställningar, brädor och en hink med betong ... Allt åker upp och ner från utsidan ..
Ibland vill man kasta en yxa ... Som brinner !!!
Ajust det ... Yxor!!
Försökte mig på konsten att hugga ved.. ( det händer ju att jag håller till på annan ort utan stötande grannar )
Jag har ju liksom redan eldat upp dom färdiga vedpinnarna och nu fanns det bara typ "tjocka stamskivor" eller som en stubbe kvar som bara behöver klyvas .. Joråsåattäre !!
Stubbe nr var väl en enkel match .. Satte yxan i den, ställde mig bredbent och 2 svordomar senare var den kluven..
Tjoohoo det var ju kul! Stolt plockade jag upp 4 snygga vedpinnar..
Stubbe nr 2 krävde fler än 2 svordomar. Runt sisådär 14 st och nu var jag varm i kläderna .6 mindre snygga pinnar lades till högen..
Stubbe nr 3 lades fram för slakt!!
57 svordomar senare och när stybben klövs itu, for den rätt på min fot !! Svettig och förbannad så tog jag dom 2 stora bitarna, lade tillbaka yxan och gick in!!
Jag kunde ha dött!! Fått yxan på foten itstället ..hur snyggt är det ??
Folk gnäller om en spik i foten.. Då vet dom inte hur det är med en yxa!!!
Nu fick jag en gigantisk vedpinne där och av den smärtan så vill man inte bara svära utan dö litegranna med!!!
Vedhuggning är nog inte min grej...






Av Nanny B - 7 november 2014 14:45

Jaha .. Då var min fiende i farten igen !! Nej inte elräkningen utan självaste Hin Håle !! Men han är mer känd som Kung Bore! Igår visade han upp en skymt av sig .. Fifan!!! Jag avskyr vinter !!!
Skrapa bilrutor, dubbla långkalsonger, vantar. Snödrivor och kylan!
Kung Bore är min överman ... Tro mig!
Försökte utföra woodoo men det blev ännu mer snö det året !!

Enda gången jag kan tycka det är roligt med snö är att köra snöskoter !!
Snart jul och då kan de va fint med lite vit omgivning !
Åkte om en gristransport idag på motorvägen. Man kunde se nassarna genom gallret .. Så söta så till flickornas stora förtjusning .
Då berättar jag att dom är på väg till slakt och ska bli Julskinka !!!
Min tonårsdottersom sitter bredvid mig stirrade på mig med stora ögon och en undran.
Jag kunde inte låta bli att spinna vidare - dom åker sin sista färd innan döden!
Från baksätet hördes det små snyftningar .. -mamma, måste dom dö?
-men seriöst, ni äter väl skinka på pizzan och mammas goda fläskfilégryta säger jag!
Ett tyst "mmmm" hördes bara ..
Jag fortsätter berätta att grisarna ska dö för att hamna i någons mage så är det .
Nu var det grisbilens tur att köra om mig för det ligger en "stoppkloss på 95 gråa vårar framför i 40 km"
När den passerar så ser vi trynet på en gris mellan spjälorna ..
-hej då Nasse, vi ses på julbordet, säger jag och då utbröt det vilda snyftningar ..
Tonåringens ögon var tårfyllda .
-asså seriöst, ska dom verkligen dö? undrar hon!
- ja om dom inte ska bli hundfoder, säger jag då
Stämningen i bilen då var obetalbar .. Hahaha
Hade svårt att hålla mig från att tokskratta medans dom kämpade med sina tårar ...
Nehepp .. Lite falukorv till middag då...
Mohahahah
-

Jag backade ett par gånger med ...

Av Nanny B - 2 november 2014 21:24

Att vara hästägare i november är inte kul alla gånger!
Vädret är kallare och häst vill ha jackan på sig. Man hittar ett supersnyggt täcke som motstår en storm och har innefoder i varmt ulligt tyg.. Och får betala därefter !!!
November =lersäsong!!!!Det är lera överallt !!
Och häst skiter fullständigt i att den fick nytt utetäcke för en halv lön utan den letar upp första bästa geggamojaställe och vickar omkull sig! Helst när man åkt därifrån så häst kan få göra skita ner sig utan att en människa kommer och stör!
Häst förstår inte varför det kommer en skrikande människa som viftar med armar och vrålar "nej nej nej" och "upp upp upp" .
Häst vet instinktivt att det luktar nytt dyrt utetäcke och väntar tills den ser baklyktorna på människans bil!! Mohahahah Lerpöl.. Here I come!!
Häst vickar bara ner ena sidan .den andra sidan sparas till en mer regnig dag!! . När människan kommer på eftermiddagen så försöker häst visa upp den rena sidan... Och se oskyldig ut!!
Människan upptäcker att täcket har en annan gråtonig nyans på ena sidan! Heeela sidan!!
Häst får plötsligt lock i öronen. Meningar som att bli nedvärderad till shetlandsponny och Findus lasange rinner bara av som leran innan den torkade fast på nya täcket !! Även ord som hästjä.....n och idiot hörs inte utan häst ser bara gulligt oförstående ut med en blick " visst är jag den finaste i världen "
Häst sänker sitt huvud mot människans axel, blåser ut varm luft mot dennes kind. Nafsar lite på jack-kragen och slickar lite på människans hår ... Människan ser lite gladare ut ..
Häst vet hur man lindar människan runt hoven och planerar att rulla sig i en annan lerpöl dagen därpå!!
Så kan de va ....
Gillar att gå ut till stallet på mornarna... Men en morgon så stod häst precis innanför !!
-god morgon häst!!
Häst såg sjukt lycklig ut när jag kom in "heeeeeej kommer du, vad trevligt"
Jag tittar bort mot hästens place .( dennes lägenhet där den bör befinna sig vid denna tid på dygnet) och utmed hela stallgången ser jag att den är kantad av katastrof!!!
Allt ligger i en salig blandning ... Varenda täcke (10-12 st) ligger lite här och var .. Upprullade benlindor...Och grimmor ...
Går förbi den glada leende hästen och sparkar ihop täcken så det blir en gång på mitten ... Och ställer mig utanför hästens rum och pekar argt!!
- gå hem till dig!!
Häst fattar noll trots mina påpekningar !!!!
Går fram och tar häst i håret och ger den en skjuss dit den ska!
Stänger in en oförstående häst som haft så kul med att reta sina grannar ..
Vaaa? Fick jag inte bajsa där?? Märkligt !!
Efter en timmes städande så fick kusarna komma ut ... Till leran!!
Suck....

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards