Alla inlägg under november 2013

Av Nanny B - 6 november 2013 20:52

Att vara ensam mamma är inte kul alla gånger. Visst jag har valt detta själv. men ibland blåser det på toppen.

Jobbet som att vara bästa mamman i världen är tufft... 

Mina barn är mitt allt. Finns ingen som kommer emellan där. Skulle dom inte gilla min potentiella pojkvän så är det Good bye  med han!!  skulle han ens vara det minsta ointresserad av "bonusen" så är det samma väg där... UT GENOM DÖRREN!!!  Skulle han ha egna barn så ses det bara som en härlig tillgång.. !! 

Julia biologiska pappa bor 50 mil härifrån.... han finns men inte i hennes vardag... det gör Linns pappa som tagit på sig rollen som pappa... men han befinner sig inte i närheten nu direkt..

Nog med att vara bitter på dom... Jag ska hitta styrkan att orka nu.. det har blåst motvind länge nu....

Vad var det som hände på eftermiddagen då??? det kommer här i stora drag...

Julia blir kontaktad av XX som vill att hon kommer hem till YY. Julia går dit och får då höra att hon kallat XX och YY för hora, slyna och en massa otrevligheter. Julia nekar då hon inte har gjort detta. 

Då håller XX fast henne i armarna medans YY delar ut slag med knuten näve i Julias ansikte. CC har kommit dit och håller med XX och YY samt börjar sparka på Julia. ( träffar henne på smalben och ovanför knät)

Julia lyckas ta sig därifrån gråtandes medans dom står och hånskrattar. 

När hon kommer hem brister allt..... och vi åker ner till polsstationen!!

Hon berättar mycket för polisen.... även sånt som jag inte visste om...

Nu kommer det väl inte hända så mkt mer än att socialtjänsten tar över... Gärningsutövarna är under 15 år men äldre än Julia. 

Förra helgen kom hon hem dyngrak.... WTF.. att skälla ut henne var meningslöst.. utan fick berömma att hon tog sig hem iallafall ... hon skrek och gapade på mig om saker. men fick henne att somna tillslut.. 

Chockad somnade jag med tårar. Dagen efter  kallade jag in storasyskon som fick ta det där med att dricka sprit..  Åtgärd som utegångsförbud resten av året utfärdades ...

Nu sitter jag här med en tilltufsad unge...

Jag vill påpeka att min unge inte är något helgon... men detta har hon inte förtjänat. utsatt för nätmobbing. överfall och gud vet vad.... och nu vet jag att XX har en stor del i det hela...

Att hamna i fel sällskap kan jag bryta och jag hoppas jag gjort det nu. Att min unge förstår varför man inte ska umgås med sådan ungar vars föräldrar inte bryr sig om dom!!

Nu ska jag inte vara bitter och arg... nej ... jag ska fortsätta att vara  bästa mamman och göra det som krävs för att mina ungar ska må bra... !!! 

Kommer att skriva mer sen... men nu är det en utredning som pågår.. men sen så.... ska sanningen fram!!


Jag kan bara tacka för ert stöd... det stärker mig att orka!!  


på återseende. 



.. 




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Skapa flashcards