Direktlänk till inlägg 29 september 2018

Lite av varje

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44

Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår ..
vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna .
Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in pelikaner som dök efter fisk .
Innan lunch så var jag och tjejerna ute och badade . Rätt var det var så känner jag en brännande smärta i armen och ett galltjut som skär genom hela Key West . Allt stannade upp !! Elicia skriker som en stucken gris och jag tror hon håller på att drunkna . Får tag på ungen, lyfter upp henne och börjar gå mot stranden .Kent kommer och tar över den halvt hysteriska ungen som helst vill sitta på mitt huvud för att undkomma all kontakt med vattnet .
Det bränner fint på min arm som har några röda strimmor längs med armbågen och neråt ..
Väl uppe på stranden så sköljer vi med vatten och jag drar med ett plastkort . ( tack TV4 och Dr Michael för tipset )
Nej man ska inte pissa på brännmärken efter maneter . Det är en myt!!!!
Elicia och Linn fick några småblåsor men jag fick nog ta det största smällen ..
dagen efter så var blåsorna borta ovh någon dag efter det var även rodnaden borta ! Usch vad det gjorde ont .
Elicia är väldigt skeptisk till att bada i havet nu .. men jag fick ner henne i vattnet till knähöjd iallafall .
Vi har shoppat lite på Sawgrass mall. Och efter 6 timmars irrande i detta gigantiska luftkonditionerat köpcentra så stod fynden klara. Leon var nöjd.. han hade hittat en dunväst !! Och när vi kom ut i den 35 gradiga värmen med enorm luftfuktighet så ville han inte ha den på sig .. Hahahah
Häromdagen hade han tagit på sig byxor och strumpor ... Själv så blev jag ruinerad inne på VS..
Åt lunch en dag på KFC och Kent åt inte bara sin ?bucket? utan lite på alla andras så när ungarna pekar på KFC-skylten så kommer det ett bestämt Nej!
Han såg lite mätt ut och gnällde i flera dagar att han aldrig mer kommer äta kyckling Hahahahah
Att handla mat är spännande och vi hittade äpplen som var insmetade i ett tjockt kolatäcke runt och på de strössel.
En succé för en fjärdedel av barnskaran iallafall . Elicia var den enda som åt mest av det sockerstinna bakverket eller vad man ska kalla de.
När hon lyckats få i sig kolan så var det ett rött fint färskt äpple kvar .
Hon satt och försökte gnaga hål på det i en bra stund .
-äpplet är så hårt så mina tänder bara halkar, sa hon lite uppgivet .
Jag höll bara god min och sa åt henne att släng de i sophinken ..
Nu måste jag verkligen bada ... varmt varmt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Av Nanny B - 17 september 2018 01:19

Adaperjakt... imorse vaknade vi 05.00 pigga som mörtar .. ungarna badade när det blev ljust fram till 10 och sen gav vi oss ut på adapterjakt.jag hade nämligen fått med mig den engelska och den funkade dåligt här i amerikat . Men först ett brunchs...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Skapa flashcards