Direktlänk till inlägg 28 april 2015

Oj shit tvättmaskin!

Av Nanny B - 28 april 2015 20:13

Min sambo anser att ALLT går att laga!! Visst har han rätt i det men när det kommer till vissa saker så går det bara inte . Det är mer ekonomiskt att köpa en ny!! Som tvättmaskinen ....
Den var av okänt östeuropeiskt mörke och tillverkad någongång på medeltiden. Kostade förmodligen några denarer och en brattwurst på Mediamarkts mellandagsrea .
Idag så gav den upp .... Den ville dö!!
Eller ville och ville ... Den fick lite hjälp... Men bara lite !
Sista tiden så har centrifugeringen uteblivit och det var som att förlösa en ko.. Man fick dra ut en lite varm blöt rinnande tvättklump och man var alldeles svettig men salig över att få ut den!! Yes yes .. Att försöka få till en extra centrifugering kunde man fetglömma för den gjorde allt annat i 2 timmar utom just det !
Denna soliga tisdag så fick jag helst enkelt nog!! Jag gav den jäveln en lite lätt karatespark mitt på temperaturvretet så startknappen hoppa ut!!
Och vad gör den då?? Jo det ska jag berätta !!! Just det den centrifugerade som aldrig förr!! Nästan så jag trodde att den skulle gå till en annan kommun !
Men det va sista rycket ... När den stannat så den helt svart !! Inte ens den lilla röda on/off-dioden lös.
En kuslig känsla omgav mig i tvättstugan... Sen kom skammen.. Jag hade avlivat min sambos nästkommande lagningsprojekt !!
Hur fan skulle jag berätta ?! Mamma mia...
Och då ringer min mobil. ... Det är min sambo..någon ovanför hade förmodligen observerat mitt våld mot den försvarslösa maskinen !
- heeeej Älsklingen .. Ska vi tjeeka lunch ? ( läs med Stockholmsdialekt)
-öh,eh,ah,mmmm kan vi väl, viskade jag högröd i nyllet ..
När sambon kom hem så kunde jag inte ens titta på han.. Utan bara viskade att tvättmaskinen va dö nu!!
-hahahahah, ja den är ju lite gammal men jag tittar på den när vi kommer hem, den hår säkert att laga!!
Just då hatade jag honom ... Jag hade ju för fan slagit bort startknappen så den hamnade åt skogen!! Jag stirrade bara på karln...
Jag fann inga ord...
När vi kom hem och efter ett visst erkännande så kom han fram till att den går säkert att laga men vi åker och köper en ny !!!
Karln måste ha fått mjältbrand ...
Så nu planerar jag mord på spisen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards