Alla inlägg under december 2010

Av Nanny B - 30 december 2010 23:23

2010 är snart slut.

men va hände då??

jag startade denna blogg. har fått mycket beröm att den är bra och rolig att läsa så jag tänker fortsätta skriva..

januari: Släktmiddagen hahahah vi kanske borde göra om den hahahah

  

Jag och svärmor spelade luftgittar , dansade på bordet med Martina.. 

de var en skoj kväll!!!

Februari :

Syjuntan gjorde egna semlor!!! 

Jag var enormt trött på alla jävla snö!!

   Andreas fick halsfluss och efter en träff med en ung snygg kvinnlig läkare så ville han dit oftare... hmmmmm  

Mars:

    Åke blev "fixad" . Kraken ville inte befatta sig med världen den dagen hahahahahah

Jag gjorde min praktik på avd 6 C-las Västerås... Underbart hysteriskt skoj!!!

    jag utförde Woodooo på Kung Bore!!!  men va hjälpte de...

April:   Våren kom efter en helvetes vinter.

    påsken firades och Linn fick vattkoppor !!     

Maj:

         Syjuntan hade drinkpartajj...

Benny katt kom förbi och hälsade på.... sen gick han igen!!

     Åke var väl intwe så lessen för att han nu får han full uppmärksamhet!!

Min älskade make överaskade mig med världens bästa present!!!!

en Peugeot 207 cabriolet!!!

   Tage solar sig lite....

Juni:

    Om storken strejkar så kan man skicka barn med Posten!!

Johanna tog studenten

  

Vi firade midsommar i Rättvik...

Juli

Semester...... vi har konstaterat att vi kunde ha medverkat i 3 tv-serier.

SOS Västkust, Ullared och Böda Sand!!  ( vi såg tv-teamen)

Vår lilla tripp var ett äventyr

      

Augusti :

      Vi åkte även till Öland ( Böda Sand)  och på vägen dit så ser vi ett gäng kameler i en kohage.. hmmmm

När vi kom hem så har några arslen grävt upp uppfarten.... INTE skoj!!!

  



Jag kan upplysa er om att försäkringsbolaget tar över nu!!  polisen la ner allt!!!

September.

Svenska folket gick till vallokalerna och det blev ett herrans rabalder om att Sverigedemokraterna kom in i riksdagen!  Folk gapade om att dom var främlingsfientliga och en massa annat.. Undrar vem som va fientlig egentligen??

en dagstidning uppmanade till nån namninsamling... Har vi inte vår frihet i sverige längre att tycka och rösta på det man tycker ???

Oktober..

Hände inte inte så mycke...

November: Vi hade maskerad... och jag är glad över att folk verkligen gått in för att fixa sina kostymer.. vi hade en skitkul kväll.. trots syltnäsor och annat..

Andreas fyllde 30 år


December...

Jag fyllde 40 år. Luciamorgon på dagis.. julstress och julfirande!!


nu är det årets sista dag...


Av Nanny B - 29 december 2010 13:06

Jag vill tacka Alvedon, nässpray och andra mediciner för att lindra förkylning.. men ni glömde en sak!!!  Att BOTA skiten!!  att vara förkyld med hosta är inte särskilt kul och det är ju förekommande över hela världen!!  fyyyy  på er !!! 

Stygg snorforskare!!  Fast dom där snillena kanske är betalda av företagen som tillverkar just förkylningspreparat????  dom har redan löst förkylningsgåtan men har låst in det bakom lås och bom och plockar ut feta pengar, snabba bilar, lyxyachter och annat glamouröst !!  sitter med en fet drink i näven på en söderhavsö  och skänker inte en tanke på att det ligger massor av arma krakar i sina sänger och är nästan döende i hemska förkylningar!  dumma er!!!

man kan ju knappast bojkotta företagen då man behöver preparaten.... SUCK!!


Men man får roa sig så gott man kan ändå!!  satt och läste på mjölkpaketet och satte mackan i halsen..

På paketet fanns en reklam från SJ. "Ta tåget till fjällen"  HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

Ni som gick på det där hoppas jag tar tåget till fjälls när det är barmark!!

Tågen går inte när det ligger snö på backet och snöar det blir det kaos och du står där på en folktom tågstation och allt är öde.. du ser en skylt: All tågtrafik inställd pga snökaos, kyla, isbildning , elfel och indragna bidrag från staten!!

jag undrar om alla dom fick tillbaka sina pengar eller fick nån kompensation för sina biljetter som dom inte kunde utnyttja i julas??? om inte så har väl SJ råd att hålla sina tågbanor och tåg i det skick att det ska funka..


Lite avis på Miia... hon skulle ut och shoppa..

faaaaaaaaaaaaan jag vill ochså men men... jag får allt vänta tills jag orkar stå på bena!!!


nehepp.....


Av Nanny B - 28 december 2010 17:37

Jag ska minsan ta upp det här på högre nivå!!  Jag tänker sittstrejka utanför apoteket!! Jag håller på att fixa mig en snygg förkylning!!  JAG VILL INTE!!!  FAAAAAAAAAAAAAAAAN!!   Jag har inte tid med att vara sjuk, Ligga raklång och tycka synd om mig själv !!!  jag har massor av annat ja ska göra!!

Nös 34 gånger och efter ca hälften så kunde jag iallafallo konstatera att det inte var allergi!!  Hostan kommer smygandes som ett brev på posten!!

jag vill inte....

 Vitlök hjälper endast mot vampyrer och jag lovar att resten av  familj,släkt, vänner och resten av världen inte ens vill komma i ens närhet när man behöver en tröstande kram!!!

Vitaminer och annat från hälsokostaffären är rena rama hokuspokus..antioxitjosanhejsan och annat svåruttalat jox !!! en djupdykning i Linns lördagspåsen är samma sak!! 

Bunkrat upp med Alvedon, nässpray och honung ( för att de är gott) så nu ska jag va beredd men jag gillar det inte!!


på återseende..



Av Nanny B - 27 december 2010 12:49

Äntligen är den över... julen!!

all stress innan och allt jobb man lägger ner för en dag..

Vi firade i all ensamhet och det var det bästa vi gjort. På julaftons morgon så satte vi oss i soffan, fortfarande i  pyjamas och lät ungarna öppna alla sina paket. och gissa om det var nöjda ungar vi hade sen... dom hade ju fått det dom önskade sig. Slappade hela dagen och sen så dukade vi upp julmaten.. mätt och lika trind som julgrisen innan jul så somnade jag och Andreas mitt i Kalle Anka. zzzzzzzzzzzzzzzzz    vi hade bara ett besök inbokat och det var till mormor G ..

vi vaknade till 5 minuter innan vi skulle vara där .. hahahahah och de blev snabba ryck iväg!!

Den finska tomten Kentalainen gjorde jordens vurpa utanför och ni kan ju gissa allas jubel.. hahahah 

Trevligt avslut på julafton och vi for hemåt med trötta barn!!


Juldagen började i samma stil som julafton  SLAPPA i soffan!!!

Sen for vi ut till Björnön för att fira Lolita som fyllde 5 år.  Ungarna åkte pulka för glatta livet!!  Själv så tittar jag gärna på!!

Sen var det dax för utgången... en lite fördrink hemma och sen taxi ner på krogen!!    trevligt trevligt..


Annandagen så slappade vi igenom den med förutom ett besök på pizzerian..


Denna jul har vart den bästa... bara med mina älsklingar,,


dax att börja fundera ut nyårslöften...







Av Nanny B - 22 december 2010 19:41

Iår har vi bestämt att inte stressa... vi har planerat !!!  va la upp en strategi om hur vi skulle göra och när!!! Och än så länge funkar den.. vi har ännu inte nått deadline!!!

  Juletallskrället "ful som stryk på ena sidan" är installerad!!  Jag och Andreas kämpade mot istidskyla och meterdjup snö ute på markerna i jakten på den perfekta tallfan!!  vi hittade en okej stand in för det ochg efter ett par timmars upptining i garaget ser den ut som shit!!!  men den får duga!!  jag går inte ut en gång till!!


Kallt som fan är det med.... fryser som en naken häst i skogen!!! Åke har väldiga problem!!  han sitter ute på altanen och glor på den vita snön. Pälsen står rakt ut på kattkraken och efter 2 minuter går han in igen!! Och inga nya fågelkadaver ute under altanbordet heller  !!! Jag hörde att han använde kattlådan inatt hahahahah..


Julestressen  och julestäda fortsätter... fast jag skiter i att putsa fönster!!! 




Av Nanny B - 16 december 2010 23:23

Det är skillnad på arbetsgivare och arbetsgivare.. den ena bjuder på julgrötlunch den andre på fullt julbord.. en fin julklapp VS handuk med logotypen på .  ja vad säger man.. vissa har det bra!!! 

Lite avis är jag nog allt.. eller mycke avis.. .. Julbord.. aaahhh.

På eftermiddagen ringer svägerskan i lite panik och frågar om jag kunde hjälpa henne. Och självklart skulle jag göra det om jag kunde men idag var jag helt fel person att fråga....

Hon druttade i diket med sin Volvo... och undrade om jag kunde komma med Britt...

ÖÖÖhhh njaaa det kan ta ett tag för jag kan inte få igång henne ... tändningslåset har gått sönder... =/ ( det tar en stunds micklande)

och Andreas är på julbord i en annan kommun..... och jag har ju dubbfria vinterdäck på Tage.. hmmmmm lessen gumman men jag kan inte.. !!!

Det sved att säga det till henne för hon skulle komma för att hjälpa mig... men idag så kunde jag inte.. Tage kan knappast i en halvmeter snö fixa att dra upp en polare ur ett krondike med sina vintersandaler ...

Skulle sluta med att vi båda druttat i diket!!   Britt däremot med sina spikskor skulle bara harkla sig lite lätt så var saken ur världen men idag så är hon lite ur gängorna.. vem vet hon kanske behöver en längre tids konvalescens!!!

Sååååå himla typiskt!!!! 

Linn och Julia älskar min dator i köket och den där Spotify !!!

Linn står och sjunger allt från Sean banan , Lady gaga och Hannah Montana

Lyckades få in henne på en filmsnutt....


Så fort hon såg att jag tog fram kamera eller mobil så slutade hon...men med lite list så lyckades jag.. =)

Sen så har jag löst lite världsproblem med min syster Bettan ..... och vi delar inte samma åsikter om saker och ting... men en sak har vi gemensamt... Per Morberg..

 Fick nyss ett sms av Andreas.... Följer med Jonas på stan!!  jahapp...

Han kommer inte att komma upp till mötet imorgon kl 9!!!!! men man gör sina egna val och Imorn ska jag hem till Bästaste Martina på en B&J... =)  ska bara jobba lite kväll först..!!


nehepp.....


Av Nanny B - 15 december 2010 09:58

det lider mot jul!!  Jajjamen och nu pratar jag LIDER... jag kommer att lida... hujedamej!!

jag önskar jag vore en stenrik 8 armad  flerklonad fårskalle !!! tänk så enkelt de skulle bli!!  man skulle hinna göra allt i köket på samma gång.. ett helt julbord klart i ett huj!!  fast å andra sidan har jag ju råd att betala nån att stå hemma i mitt kök medans jag lägger alla 8 i kors!!  Juleklapparna inhandlas på rekord då mina kloner går in i varsin affär samtidigt!!!  och de värsta av allt : stå i kö!!

fast jag är ju inte dum som en fårskalle.. kanske har den fått ett felaktigt rykte om att va dum!!  tål att tänkas på..

Men men jag tror att vi hinner  med allt .. jag har ju den bästa maken i världen.. ( även om vi inte delar samma åsikter jämt och ständigt)  han har lovat att hjälpa till!!!   och han älskar att stå i kö!!!  höhöhöhöh.. hoppas att han tar med sig den där 4 åringen som INTE står still och är tyst!!!  höhöhöhöhöhöhöhöhöhöhöhöh

( själv så ligger jag och slappar i badkaret med nyllet fullt av cocosdoftande ansiktskräm.... aaahhhhhhhh   och ett glas bubbel...LYX!!!!!

nu ska jag ringa MRIS  (mammors rätt i samhället) och kräva att dom ser till att det blir lag på att alla pappor ska handla alla julklappar medans mammorna slappar!!  Inte så tokigt  ...   

I köket har vi en dator med dj Spotify på... när ungarna kommer hem så ska de skrålas.....

imorse var den dock avstängd men det lät så här vid frukost bordet.

4 åringen så här!!!

-håo håo fija jul med sean banan håo håo , sen tystnad för hon stoppar in en bit smörgås. - jag äj din snälla banan håo håo sen "tuggljud"

- man ska inte äta glisen har han luktaj fisen håo håo håo .

 " dricker lite mjölk"

ett gott nytt jul ett gott nytt jul ett gott nytt jul, skrålas de vidare...

10 åringen:

Jag , jag rimmar på från undergroundnivå," stoppar in lite gröt i munnen och sväljer direkt"
 jag siktar mot toppen så långt jag kan nå och ännu  mer gröt i munnen
kommer in rullar hårt i stockholms terräng   sjunger hon med gröt i munnen innan den försvinner ner i magen.
 jag är mikrofonkåt,jag är mikrofonkåt,jag är mikrofonkåt... dansar hon bort till diskmaskinen...

Frukostsessionen avslutas med att 4 åringen ställer sig som en flygande stålman och skriker- jag är scheiseeebillig!!!

Asssåååå shiiiit dom där har jag avlat fram.... nått gick fel!!   men dom är iallafall lyckliga!!! hahahahahahah

Undrar om jag skulle julestäda lite idag... ???? 


to be countinued...


 

Av Nanny B - 13 december 2010 18:45

Jag vet.. jag kanske inte är den brightaste i ledet. hjulet rullar och hamstern är död, inte alla hästarna i stallet... osv osv...

men jag har känslor precis som alla andra. Jag förväntas av min omgivning att vara på ett sätt. att göra vissa saker, att säga vissa saker!!! Säger jag något så blir man nedröstad eller tystad på nå vis.. men i det långa ledet så har jag rätt och när det kommert fram så är jag fortfarande idiotförklarad!!!

jag är förbannat trött på att det.  jag är förbannat trött på att inte tas på allvar.

jag är förbannad... arg .... ledsen... och en jävla massa substantiv till för olika känslor ...

Det kanske har gått upp för mig att min dröm grusats..

. att den där jävla 4-åringen är en pain in the as... trots??  öööhjhhh  jag börjar fundera ..

Och vad gör Andreas då??  jooo han går imellan och ska stå där som nån jävla domare!!  Om jag satt in henne på timeout i rummet så går han efter innan hon ens har slutat gapa och försöker prata med henne... OMG... säger jag bara och säger åt han att sluta.  det är MIN fight med henne...!!!!  En 4 åring kan du inte prata med föränn dom själva går med på att lyssna!!  TÅLAMOD är a,o

När jag ändå är inne på min familj så kan jag likaväl fortsätta....

10 åringen ljuger om att hon inte ha skyfflat in godis och annat skräp i munnen när hon va hemma hos en kompis,.. vilket brukar resultera i magont!! 

Efter ha höjt rösten så grannarna lär ha hört mig så erkänner hon!!!  Trots flera påpekande innan och förbud att inte ens gå hem till denna kompis före maten för att det blir inte bra i slutändan... Vad gör man???  blir vansinnig och ungen får inte gå ut på flera år snart!!

16 åringen hade tandläkarbesök idag... gick han på det???  NEEEEEEEEEEj

och vad händer då, jo jag får betala och framför allt kommer den där fittiga klimateriekossan att ringa .. ( tandsköterskan)  och vem ringer hon.. Jo mig!!

jag har lagt på luren i örat på henne förr och dagen efter kom det en fin räkning!!

Karln jag sover med då... ???  finns inte ord längre... nu börjar jag att ruttna kraftigt!!!   hans kommentar idag tog priset!!  med det yrket jag har så blir det ju så!! ( översatt)  jaha!!  Och det ska jag finna mig i vilket jag definitivt inte gör..

han har lovat mig en massa saker men löftena blir som sand och rinner bort..

Visst jag kan förstå att han gillar sitt jobb och allt med det, men gör det utan att din familj blir lidande...

Att hela tiden vara nån slags frälsare har sitt pris... bara kolla in hur det gick för jesus... han blev korsfäst!! hur jävla kul hade han det och jag tror nog han ångrade sig när han dinlade på en pinne !!


Och den där självmordbombaren kunde väl ha fäst bomberna på CSN huvuddator+ backupen efter folk hade gått hem!!


jag är på ett sånt jävla dåligt humör så det finns inte...






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards