Alla inlägg under mars 2013

Av Nanny B - 21 mars 2013 21:40

Äntligen var det dax att låta håret bli klippt och få se ut som folk igen ... De hade jag sett fram emot länge .
Tog med tjejerna och jag var grymt imponerad av Linn .... Ungen satt still och höll sig på den kvm som hon blev tillsagd att stanna på i över en och en halvtimme!! Det är bra gjort för henne!! Sen om det var min IPhone eller Julias IPod som avgjorde det hela de vete 17!
Sen for vi ut och shoppade lite på Ikea... Var tvungen att köpa spegel så jag beundra mitt nya snygga jag!!
Men den är 160 lång och Gud vet vad jag tänkte när jag kom ner till bilen sen... Ringer Andreas som håller på att dö av skratt!!
- din pucko!! Du får väl cabba ner !!!
Och då blev jag lite lätt purken !!
Samtalet slutade med att - ja ja , jag kommer !!! ( Andreas)
Som tack för att han tänkte köra hem min spegel så bjöd jag på maten...
När vi sitter där och käkar så vill Linn absolut äta pannkakor med Kina-pinnar!
Och just nu är allt med Kina apkul!!
Frågar henne vad flaggstång heter på Kinesiska? Jo Lång Tung Stång!!
Hon skrattade så pannkakan höll på att fassna i halsen ...
Andreas kontrar med Kinas fattigaste man!! Jo Tom Peng Pung!!!
Hahaha ungen skrattade vidare men Julia så något förnärmad ut... Öhhhh
Pung sa hon och tyckte det va ju konstigt .. Vadå pung ? Hon tittar generad på mig och harklar sig
Andreas förklarar att jo så hette det förr.. En påse man stoppade sina silvermynt i. Som en pung!!!
Julia kunde inte riktigt skäppa det där och försöker få fram att det är ju liksom att det är ju en grej på en kille..
Andreas börjar skratta och jo hon har rätt men ungefär när mamma var liten så fanns det inga sedlar, för dom var inte uppfunna då. Så man var tvungen att stoppa alla silvermynt nånstans och då sydde man en skinnpåse som som såg ut som en pung!!
Linn satt storögd bredvid och hörde denna diskussion ... Och sneglade under bordet mot Andreas ... Men jag såg att hon inte fick ihop det..
- men pappa har ju alltid plånboken i bakfickan ju?? Hmmmm
Hahahah. Jo man fnissade lite när vi gick därifrån !!

Nu orkar jag inte skriva mer ..

Av Nanny B - 14 mars 2013 22:16

johopp...  har jobbat idag.. och de va väl kul...

Körde för en gång skull lagligt och med bilbältet på.  då dök dom minsan upp....  Herr blå!!!   Som en elak fästing på nummerplåten bak hängde dom sig fast.. hmmm  hur var det nu med att hålla avstånd??  ett tusen ett ett tusen två ett tusen tre...  !!  

Avståndet mellan oss kanske var ett t.......... hade jag tvärnitat så hade jag haft en fin polisbil i bakskuffen och där vill jag faktiskt inte ha någon bil.. 

Det berkar som vi fått en ny istid.. hörde att även att flyttfåglar vänt för att det är så satans kallt!!  med all förståelse. !!  och vad de verkar så blir det kallt ett tag till. Folk pratar om den globala uppvärmningen... hallo.. uppvärmning??  mer nedkylning!!!  Hat jag fattat det där med global uppvärmning så är extrem värme en av effekterna.... varmt har vi det INTE!! Långkalsongstillverkarna gnuggar händerna i förtjusning och har dollartecken i pannan!!   Fru Iskall vind är i sitt esse dessutom!!  

Men kylan skulle inte hindra mig från att ta ut flickorna på en promenad... men det var ingen bra ide...

det slutade med att båda två gick hem och storgrinade!!

i en nedförbacke så snubblar Julia på Linn och blir liggande raklång ... och där gick den första sirenen....

och när hon reser på sig och är fly förbannad för att hon ramlat... och nu är hon inte nådig!!

Innan jag hunnit blinka har hon skällt ut sin oförstående lilla syster som skyndar sig att ta skydd bakom mig..

men även hon snubblar på sina fötter och blir liggande som en pannkaka ... där gick siren nr 2 ..

med två ylande ungar vände jag och gick hem igen!!  tårarna sprutade och jag ruskade på huvudet!!

Varför kan inte ungar gå??  varför var jag dum nog att komma på att ta ut dom?? varför varför varför....

Jag kunde likaväl ha köpt en trisslott!!!  Den spänningen  av att kanske vinna 30 kronor hade nog gett mer!

När vi kom in i sköna värmen så lugnade dom ner sig... och tjattrade på....

Linn vill inte ha rött hår... skulle hon få det så är sista utvägen peruk eller raka av sig håret...

jag skrattade gott.... hahaha


näähepp...


( visst var jag duktig nu som bloggat.... =)    )


tjing tjong flaggpåle!!



Av Nanny B - 11 mars 2013 22:51

Jag har försökt blogga fler gånger idag .. Men det verkade inte funka så bra.
På nå vis verkar inte min laptop och cypervärlden komma överens !
Hur som helst så har jag inte haft nån inspiration att överhuvudtaget skriva en bokstav här.. Och folk undrar om jag dött! Tyvärr så förgås inte ont krut!
Det har bara hänt saker som gör att man kroknar lite som en redan vissen tulpan... Så inspiration att glädja andra ligger inte så högt då!
Men nått ska jag nog ändå dra till med...
Lyssnade på melodifestivalens final och de var ju ett förbannade ylande...
Grabben som vann.... herregud ge han Minifom!!!! ( kolikmedicin för spädbarn) Han tjöt som nån gett killen en fet pungspark eller serverat han middagen direkt från soptippen.
Svåra smärtor lät det som!! Jo jag kan ju erkänna att det kliade i armen som ville kasta en gatsten som också tillfogade lite mer ont!
Och sen kom det en tamagotchi!! Jooohiiiiijooo !! Jag säger bara JAHAJA!! En fin ung pojke som kan sjunga hyfsat klär ut sig till en tecknad Mangafilur?? Vad gick fel??
Och Sean banan... Snälla lära nån!!! Han kan väl hälla sig i en palm med dom andra tysta bananerna!!!
Flickornas favorit var en annan yngling som just passerat målbrottet med håret rätt upp. Men det gick inte så bra för yngling så Julia är nära till tårar .... Brydde mig inte utan tyckte väl att barnen skulle lära sig att det finns motgångar i livet !
En enda kvinna fanns med i startfältet . Hon var nog äldst med... Hennes sång om döda fiskar var inte ens bra.... Och "död-sill" syndromet har man ju hört talas om..
Och klart vi har sett FEL LÅT vann på löpsedlarna ... Så svenska folket är inte betrodda så en internationell jury finns ! När Cyperns kommentator skulle presenteras så åkte kaffet UT lika fort som det kom IN!!
Vad i hundan hette karln??? Klitos klitå!!! Kunde inte han inte fått heta Georgios eller Stavros som resten av gubbarna på den härlig ön i Medelhavet ?
Och när kolikgrabben insåg att han vunnit så såg han ut som en tårögd fågelholk!! Hade nån skickat in en hemgjord video på honom i det läget till AFV så hade dollarna regnat tätt!!!
Joho vad är en bal på slottet mot en hederlig Melodifestival???
Nääähepp nu är det dax att gå en rond mot John Blund!!
Over and Out!!

Av Nanny B - 11 mars 2013 22:49

Jag har försökt blogga fler gånger idag .. Men det verkade inte funka så bra.
På nå vis verkar inte min laptop och cypervärlden komma överens !
Hur som helst så har jag inte haft nån inspiration att överhuvudtaget skriva en bokstav här.. Och folk undrar om jag dött! Tyvärr så förgås inte ont krut!
Det har bara hänt saker som gör att man kroknar lite som en redan vissen tulpan... Så inspiration att glädja andra ligger inte så högt då!
Men nått ska jag nog ändå dra till med...
Lyssnade på melodifestivalens final och de var ju ett förbannade ylande...
Grabben som vann.... herregud ge han Minifom!!!! ( kolikmedicin för spädbarn) Han tjöt som nån gett killen en fet pungspark eller serverat han middagen direkt från soptippen.
Svåra smärtor lät det som!! Jo jag kan ju erkänna att det kliade i armen som ville kasta en gatsten som också tillfogade lite mer ont!
Och sen kom det en tamagotchi!! Jooohiiiiijooo !! Jag säger bara JAHAJA!! En fin ung pojke som kan sjunga hyfsat klär ut sig till en tecknad Mangafilur?? Vad gick fel??
Och Sean banan... Snälla lära nån!!! Han kan väl hälla sig i en palm med dom andra tysta bananerna!!!
Flickornas favorit var en annan yngling som just passerat målbrottet med håret rätt upp. Men det gick inte så bra för yngling så Julia är nära till tårar .... Brydde mig inte utan tyckte väl att barnen skulle lära sig att det finns motgångar i livet !
En enda kvinna fanns med i startfältet . Hon var nog äldst med... Hennes sång om döda fiskar var inte ens bra.... Och "död-sill" syndromet har man ju hört talas om..
Och klart vi har sett FEL LÅT vann på löpsedlarna ... Så svenska folket är inte betrodda så en internationell jury finns ! När Cyperns kommentator skulle presenteras så åkte kaffet UT lika fort som det kom IN!!
Vad i hundan hette karln??? Klitos klitå!!! Kunde inte han inte fått heta Georgios eller Stavros som resten av gubbarna på den härlig ön i Medelhavet ?
Och när kolikgrabben insåg att han vunnit så såg han ut som en tårögd fågelholk!! Hade nån skickat in en hemgjord video på honom i det läget till AFV så hade dollarna regnat tätt!!!
Joho vad är en bal på slottet mot en hederlig Melodifestival???
Nääähepp nu är det dax att gå en rond mot John Blund!!
Over and Out!!

Av Nanny B - 11 mars 2013 22:48

Jag har försökt blogga fler gånger idag .. Men det verkade inte funka så bra.
På nå vis verkar inte min laptop och cypervärlden komma överens !
Hur som helst så har jag inte haft nån inspiration att överhuvudtaget skriva en bokstav här.. Och folk undrar om jag dött! Tyvärr så förgås inte ont krut!
Det har bara hänt saker som gör att man kroknar lite som en redan vissen tulpan... Så inspiration att glädja andra ligger inte så högt då!
Men nått ska jag nog ändå dra till med...
Lyssnade på melodifestivalens final och de var ju ett förbannade ylande...
Grabben som vann.... herregud ge han Minifom!!!! ( kolikmedicin för spädbarn) Han tjöt som nån gett killen en fet pungspark eller serverat han middagen direkt från soptippen.
Svåra smärtor lät det som!! Jo jag kan ju erkänna att det kliade i armen som ville kasta en gatsten som också tillfogade lite mer ont!
Och sen kom det en tamagotchi!! Jooohiiiiijooo !! Jag säger bara JAHAJA!! En fin ung pojke som kan sjunga hyfsat klär ut sig till en tecknad Mangafilur?? Vad gick fel??
Och Sean banan... Snälla lära nån!!! Han kan väl hälla sig i en palm med dom andra tysta bananerna!!!
Flickornas favorit var en annan yngling som just passerat målbrottet med håret rätt upp. Men det gick inte så bra för yngling så Julia är nära till tårar .... Brydde mig inte utan tyckte väl att barnen skulle lära sig att det finns motgångar i livet !
En enda kvinna fanns med i startfältet . Hon var nog äldst med... Hennes sång om döda fiskar var inte ens bra.... Och "död-sill" syndromet har man ju hört talas om..
Och klart vi har sett FEL LÅT vann på löpsedlarna ... Så svenska folket är inte betrodda så en internationell jury finns ! När Cyperns kommentator skulle presenteras så åkte kaffet UT lika fort som det kom IN!!
Vad i hundan hette karln??? Klitos klitå!!! Kunde inte han inte fått heta Georgios eller Stavros som resten av gubbarna på den härlig ön i Medelhavet ?
Och när kolikgrabben insåg att han vunnit så såg han ut som en tårögd fågelholk!! Hade nån skickat in en hemgjord video på honom i det läget till AFV så hade dollarna regnat tätt!!!
Joho vad är en bal på slottet mot en hederlig Melodifestival???
Nääähepp nu är det dax att gå en rond mot John Blund!!
Over and Out!!

Av Nanny B - 11 mars 2013 22:47

Jag har försökt blogga fler gånger idag .. Men det verkade inte funka så bra.
På nå vis verkar inte min laptop och cypervärlden komma överens !
Hur som helst så har jag inte haft nån inspiration att överhuvudtaget skriva en bokstav här.. Och folk undrar om jag dött! Tyvärr så förgås inte ont krut!
Det har bara hänt saker som gör att man kroknar lite som en redan vissen tulpan... Så inspiration att glädja andra ligger inte så högt då!
Men nått ska jag nog ändå dra till med...
Lyssnade på melodifestivalens final och de var ju ett förbannade ylande...
Grabben som vann.... herregud ge han Minifom!!!! ( kolikmedicin för spädbarn) Han tjöt som nån gett killen en fet pungspark eller serverat han middagen direkt från soptippen.
Svåra smärtor lät det som!! Jo jag kan ju erkänna att det kliade i armen som ville kasta en gatsten som också tillfogade lite mer ont!
Och sen kom det en tamagotchi!! Jooohiiiiijooo !! Jag säger bara JAHAJA!! En fin ung pojke som kan sjunga hyfsat klär ut sig till en tecknad Mangafilur?? Vad gick fel??
Och Sean banan... Snälla lära nån!!! Han kan väl hälla sig i en palm med dom andra tysta bananerna!!!
Flickornas favorit var en annan yngling som just passerat målbrottet med håret rätt upp. Men det gick inte så bra för yngling så Julia är nära till tårar .... Brydde mig inte utan tyckte väl att barnen skulle lära sig att det finns motgångar i livet !
En enda kvinna fanns med i startfältet . Hon var nog äldst med... Hennes sång om döda fiskar var inte ens bra.... Och "död-sill" syndromet har man ju hört talas om..
Och klart vi har sett FEL LÅT vann på löpsedlarna ... Så svenska folket är inte betrodda så en internationell jury finns ! När Cyperns kommentator skulle presenteras så åkte kaffet UT lika fort som det kom IN!!
Vad i hundan hette karln??? Klitos klitå!!! Kunde inte han inte fått heta Georgios eller Stavros som resten av gubbarna på den härlig ön i Medelhavet ?
Och när kolikgrabben insåg att han vunnit så såg han ut som en tårögd fågelholk!! Hade nån skickat in en hemgjord video på honom i det läget till AFV så hade dollarna regnat tätt!!!
Joho vad är en bal på slottet mot en hederlig Melodifestival???
Nääähepp nu är det dax att gå en rond mot John Blund!!
Over and Out!!

Av Nanny B - 11 mars 2013 22:45

Jag har försökt blogga fler gånger idag .. Men det verkade inte funka så bra.
På nå vis verkar inte min laptop och cypervärlden komma överens !
Hur som helst så har jag inte haft nån inspiration att överhuvudtaget skriva en bokstav här.. Och folk undrar om jag dött! Tyvärr så förgås inte ont krut!
Det har bara hänt saker som gör att man kroknar lite som en redan vissen tulpan... Så inspiration att glädja andra ligger inte så högt då!
Men nått ska jag nog ändå dra till med...
Lyssnade på melodifestivalens final och de var ju ett förbannade ylande...
Grabben som vann.... herregud ge han Minifom!!!! ( kolikmedicin för spädbarn) Han tjöt som nån gett killen en fet pungspark eller serverat han middagen direkt från soptippen.
Svåra smärtor lät det som!! Jo jag kan ju erkänna att det kliade i armen som ville kasta en gatsten som också tillfogade lite mer ont!
Och sen kom det en tamagotchi!! Jooohiiiiijooo !! Jag säger bara JAHAJA!! En fin ung pojke som kan sjunga hyfsat klär ut sig till en tecknad Mangafilur?? Vad gick fel??
Och Sean banan... Snälla lära nån!!! Han kan väl hälla sig i en palm med dom andra tysta bananerna!!!
Flickornas favorit var en annan yngling som just passerat målbrottet med håret rätt upp. Men det gick inte så bra för yngling så Julia är nära till tårar .... Brydde mig inte utan tyckte väl att barnen skulle lära sig att det finns motgångar i livet !
En enda kvinna fanns med i startfältet . Hon var nog äldst med... Hennes sång om döda fiskar var inte ens bra.... Och "död-sill" syndromet har man ju hört talas om..
Och klart vi har sett FEL LÅT vann på löpsedlarna ... Så svenska folket är inte betrodda så en internationell jury finns ! När Cyperns kommentator skulle presenteras så åkte kaffet UT lika fort som det kom IN!!
Vad i hundan hette karln??? Klitos klitå!!! Kunde inte han inte fått heta Georgios eller Stavros som resten av gubbarna på den härlig ön i Medelhavet ?
Och när kolikgrabben insåg att han vunnit så såg han ut som en tårögd fågelholk!! Hade nån skickat in en hemgjord video på honom i det läget till AFV så hade dollarna regnat tätt!!!
Joho vad är en bal på slottet mot en hederlig Melodifestival???
Nääähepp nu är det dax att gå en rond mot John Blund!!
Over and Out!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards