Alla inlägg under november 2010

Av Nanny B - 26 november 2010 20:41

OMG   det drar ihop sig till maskerad... )(  Yeeeeeeeeejjj 

Roligt som 17 ska de bli !!   Andreas har hyrt musikanläggning och DJ Spotify kommer spela 70 tals musik. han fick med en gigantisk discokula, spottlights och en rökmaskin. Allt är inhandlat som ska drickas och ätas..

sms rasar in   "vi ses imorn"   =)

Det kommer bli roligt!!  Rolle och Lisa flaxade över atlanten för att kunna vara med.. har inte hunnit träffa dom än men jag hoppas att dom stannar ett tag!!

De flesta har verkligen engagerat sig i kostymer och allt vad som kan tänkas hjälpa oss.

weeeeeiiiiiii   skoj de ska de bli!!

Vi ses imorn!

Av Nanny B - 24 november 2010 11:49

Guuuuuuuuuuuuuuuu vad tråkigt de är da!!!!!  Matematik,.... shit de suger fetthästpung!!!

jag tycker inte ens att de är kul... siffror hit och dit.. bråk tråk, procenträkning och gu vete allt fanskap!!!

Min inspiration är som bortblåst med senaste tidens stormar.. nån har snott den!!!!!!!!!!!jag orkar inte... jag vill inte... URK!!!!!!!!!

Sitter och glor på boken och önskar den lååångt bort.. jävligt långt bort!!  i helvetet där jag skulle hamna och stanna där ( enligt någon därute)  men men jag får göra en Fenix och resa på mig ur askan!!!

Maskeraden närmar sig... orka med det då?? jag har tappat glädjen och det där positiva  köret.. .. jag vill inte känna så här deprimerande och negativt. Hoppas de kommer tillbaka och kul att folk verkligen engagerar sig i sina kostymer!!  =)   Andreas ser fram emot att få ha maskerad. han har fixat och med de ena och de andra medan jag sitter och glor rätt ut i rymden!! 

Jag kanske har vitaminbrist.. eller början till atros, vattkoppor och sviktande hematom!!  hualigen !!  bäst att börja äta sin gröt och sluta ta bilen till konsum om man ska överleva sin 40 års dag...till saken är att jag avskyr gröt och är jävla lat!!!

Fööörti år... = ena foten i graven.. nån sa att livet börjar då serröö!!   jojo kanske det kanske om man ska tro att man ska dö varje dag.

Folk eviga tjat om vad jag önskar mig... - Att bli 25 plus moms kanske..!!!

inte så najs att ta av sig bh´n och ser eländena rasa i golvet.. och köpa nya trosor i flera storlekar större... - älskling, har du köpt nya örngott????   DOOOOHHHHHH


Kroppsfixerad..... jajjamen.. jag som i hela mitt liv vart en 36::a  och kunnat slinka ner i den lilla svarta med ett leende. ( den lilla svarta kommer inte ens över låren numer) 

Banta är otänkbart... ja jag har ett gigantiskt Dilema.... står som en uggly donkey mellan två bärs!!!!!!!!!

Jobbet då.. ja du... en sak fick mig att le en hel dag.. " hahah din sate du ska torka kakka du med mohahahahahmohahahah  hoppas du får ett fult munsår och råkar ramla på gatan!!"   nääää jag gillar verkligen inte denna människa...

H*n och Kung Bore kan bilda klubb så jag kan utföra fler sadistiska påhopp!!

nehepp... jag hade ju en 70 tals kostym som jag tyvärr växt ur.. måste ner på byn och inhandla mig nå nytt.. ( nytt och nytt vete fan )

hejpa.--,,..-.-?=?()




Av Nanny B - 20 november 2010 08:48

Vaknade 06.20 av att Nanny glömt stänga av larmet på mobilen. Kunde inte somna om. Barnen var in och försökte väcka henne men hon sov som en stock. Hörde hur de stökades i köket och lite smått bråk mellan Linn & Julia. Klockan är halv åtta. Börjar bli kissnödig. När kommer de? Vill inte gå upp så det ser mig. Linn & Julia vill fira mig på sängen. Röksuget slår in. Linn kommer in och försöker väcka Nanny igen. Glöm det hon sover säger jag och Linn piper ut. Tiden går, klockan blir efter åtta. Kom nu... Äntligen hör man steg närma sig sovrummet. J..lar jag spillde ut pappas kaffe. Jaha nu ska det torkas innan det gör ett nytt försök. "Ja må han leva..." Äntligen kommer de söta små änglarna in med Kaffe och frukost. Nanny vaknar inte ens då =) Jag får putta till henne hårt och som ett yrväder hoppar hon ur sängen. Ser att hon inte ens vet vart hon är. Nanny upptäcker barnen och hoppar tillbaka i sängen med mig. Första som läggs i mitt knä är VLT. Man kan se på Nanny när det är något bus på gång. Jag börjar bläddra i tidigningen och där var man. Bild och allt. Jaha nu vet alla att man fyller 30 och börjar bli gråhårig. Fick fina presenter av barnen och av frun en riktig rolig upplevelse. En stridsplanssimulator. =) Här ska det skjutas ryssar.


Nu ska jag gömma resten av dagen. För om man inte firar sån födelsedag så blir man inte äldre =)

Av Nanny B - 17 november 2010 11:04

Jag som var så peppad, nu jävlar skulle de siktas mot stjärnorn Nått hände.. ???jag gör precis allt som jag INTE ska göra.. Glor på den där förbannade boken som den hade nån smittsam sjukdom. jag hittar inte min inspiration.. jag vill görna hitta en genväg men det finns ju ingen. Att jag inte hittar fjärrkontrollen till MAC datan i köket är ett större bekymmer..parkerar mig med boken, pennor för en hel skolklass, sudd och miniräknare och vad händer...... joo  Oj jag får syn på herr och fru domherre utanför på gräsmattan  och letar rätt på kameran.  Inga batterier i den där förbannade kameran . mitt humör åkte rätt ner i strumprna faaaaaaaan.

Vad det det jag skulle göra då??  Gå ut och glo på ett dumbollar som förmodligen kommer hålla till här hela vintern??  Näää just det !!  sätter mig återigen  framför boken och slår upp sidan jag höll på med. Och då ringer mobilen... Yeeejjjj   =) 

whats up dude... snickelisnack!!!   lite skitsnack gör en glad..

efter samtalet så infinner jag mig återigen till att försöka läsa siffrorna och sitter och glor en stund i boken..  "msnplingljudet"  nyfiken som man är så måste man ju kolla...  20 minuter senare så  skrivs hejdå för 20:e gången...

Näää kom just på att jag måste ringa en vän ... jag har väl 3 livlinor???




Av Nanny B - 15 november 2010 14:56

Matematik är inte min grej...  så nu slutar jag för en stund. får väl återuppta studerandet senare.

det har verkligen slaskat ute idag... grått och jävligt!!  snöregn och regnsnö inte vet jag men det är ingen rolig nederbörd som kommer ner..

Om 4 veckor fyller jag 40 år... Förrtii år. det låter ju som jag har ena foten i graven.

När jag fyllde 30 år så kändes det inte så värst men nu känns det som mitt liv är över!!! Vad gör man nu??  Kollade mig i spegeln efter nått tecken men jag hittade inga..

möjligtvis att jag behöver plocka ögonbrynen lite till...

Synade resten av kroppen.... nja vad ska man säga... spåren efter 4 graviditeter syns ju och speciellt efter den sista. "Vänninorna"  har ju redan börjat dragit söderöver och ser inte så där uppnosiga ut . Sean Banan skulle nog inte säga rruuuummmppaaaa om han fick se mitt arsle, mer Oh My God VILKA CELULITER... !!!

och mina godiskransar runt midjan som vägrar försvinna trots att jag skiter i att banta.. jag har försökt övertala dom men pratar för döva öron!!

Min fötter ser gamla ut... torra fnasiga med gammalt nagellack. jag som gnäller på dom som inte klipper klorna på sina hundar kanske borde se över mina egna klor längt ut på foten!!!

Såg en klasskompis på Ica för ett tag sen.. han var flintis... jag mindes en lång skranglig tånåring med moppemustach. 

nehepp.... dax att hämta den lilla skiten på dagis.. Om 14 år är hon flyttfärdig från boet.. undrar hur man tänker då???¨


nehepp


Av Nanny B - 14 november 2010 21:36

Fars dag..   ett påfund av handelsmän???  Nope man firar faktiskt farsor över hela världen !!!  I vårt hus så fick pappa Andreas frukost på sängen av sina flickor..

Jag frågade dom om tidigare i veckan vad dom ville ge han som present.  Linn ville ge han en baddräkt medans Julia hade sett nån skjorta på reklamtv.  Så vi tog en shoppingtur på lördagen !!  Att snabbhandla i en herraffär med två flickor är helt klart en utmaning.... Jag sa åtJulia att hitta den skjorta hon sett medans jag försökte hålla koll på den där kvicka 4 åringen som försvann under en hylla med kalsonger..

Jag lyckades få fatt på den kvicke borta vid kostymerna och i farten grabbat tag i en vit t-shirt. Vi hittade på Julia som hittat en skjorta och hon var stolt över sitt fynd!!!!!

Skjortan var förpackat med inte bara en slips utan tv, och det tyckte hon var bra för då kunde han ju byta.. ( Smart unge det där   )  

Jag hann betala innan Linn klättrade  ner i en korg med halsdukar... PUst!!!!!

Äntligen hemma genomsvettig efter den shoppingturen som kan får Iron man att ligga i lä!!

Väl hemma utrustades ungarna med varsin spritpenna och sen fick dom designa t-shirten... den blev jättefin!!!!   Sen så fick jag med färdiga påsar att lägga alla hans presenter i och jag bad en stilla bön om att den lilla skulle hålla vår hemlis!!!


Åter till morgonen och Andreas fick frukost på en fin bricka så plockades presenterna fram och vi satte oss i sängen . Även Åke satt på ett hörn och funderade vad i allsin dar vi höll på med.??

När Andreas tog fram presenten med t-shirten så frågade han Linn vad det var i?

-det är en mmmmmmsssmrmrrkdkdkdljDKDL   ( JULIA KASTADE SIG FRAM OCH HÖLL FÖR HENNES MUN)   -Linn, du skulle ju säga att det fick han ju se om han öppnade paketer ju din knäppa unge!!!!  hahahahah

-pappa, det får du väl se om du öppnar men det är en tröja!!!  säger den lilla och ser sådär finurlig ut...  hahahahahahah

Andreas blev glad över sina presenter och han gillade skrarp den egendesignade tröjan!!! 

Sen så hade flickorna bestämt att vi skulle gå på bio... Sammys Äventyr i 3D...

Åkte ner till stan och Andreas fick bestämma vart vi skulle äta lunch... och efter det så gick vi en sväng och kollade i butiker... Linn har ju inte vart så där mycket bland butiker men fann sig och gick lydigt bredvid..

På bion så skulle vi köpa lite snacks/popcorn innan filmen började. Tanten i kassan var det trögaste vi mött den dagen iallafall..... jag ville ha en stor kartong med chips men i den menyn som jag beställt så var det en liten kartong och frågade om det gick byta... nej det fanns ingen knapp på kassaapparaten för det!!!

Väl i biostolen så hade som först strulat bort filmen oc det var bara ljud.. sen försvann ljudet och reklamen började... sen kom ljudet tillbaka men det var inte synkat.. hahahahah  fel ljud till fel reklam..

Hur som helst så fipplade dom till det hela och filmen kunde börja... Linn var klart såld och satt stilla.. mer än vad man kan säga om i stolsraden bakom oss ,två vuxna  aparslen som satt och snattrade hela filmen!!!!   som tur var så hade dom ingen täckning på mobilen  hahahahahaha  där fick ni puckon!!!

Sen så åkte vi ut till Sandra som fyllde år.. kaffe och god tårta !!!!!!

Kvällen avslutades med File provencale och den pepprades med vitlök... =)

Imorn så är det Matematik A som gäller.... Lets kör...!!!


johopp!!










Av Nanny B - 10 november 2010 10:19

Snö... denna vita svinkalla nederbörd i mängder redan i november!!!!!

Visst är det myspys att sitta inne ,efter att ha vart ute med ungarna och byggt snögubbar, med tända jus och dricka en varm kopp choklad.  se snöbollslyktorna med värmeljus i utanfö  åååhhhhhh   så fint så!!!!  men allt fint har en baksida och den jäveln heter Kung Bore... Iår blir det visserligen lite mindre att skotta eftersom vår uppfart ofrivillgt krympte på ett irländskt vis..

Jag utförde ju woodoo på Kungen och som avslutning råkade jag visst köra över han.

  

Han förstod kanske vinken och kröp ner i sitt hål och slickade såren... nu får jag payback!!!  flera dm snö redan i november !!  Tack ska du ha!!!  

Vintern spåddes via renmagar och annan science-fiction att  komma i januari . Nått gick fel????  Vetenskap eller Kung Bores fasoner!!

Jag tror mer på de sistnämda!!!  han har infört snöskottning som sitt egna påfund!!!

Svettig, flåsandes och högröd i nyllet så har jag skottat en liten stig till brevlådan och tror det var någon morgontidning då???  NOPP!!!  vinglade mig in på den lilla stigen och ringer upp morgontidningens distrubitionsavdelning och få de slängt i örat - Vi är något försenade och distrubitionen beräknas pågå hela dagen!!!  

Som OM jag bryr mig!!!  vadå något försenade??  Rally-kallen som vanligtvis delat ut tidningen delar ut 2 gators tidningar på mindre än 2 minuter borde väl inte ha något problem med lite snö???   SUCK!!!  

Men nu har iallafall dom vart här och plogat gatan och lämnade en stor vall som jag måste få bort!! 

hur som helst dax att bli lite seriösa..

Fick tidningen Hundsport igår och satt och bläddrade lite tills en artikel fick mig att bli förvånad.....

Svenska kennelklubben är hårda på uppfödare att följa rasens olika hälsoprogram och använda friska hundar.

Dom seriösa uppfödarna går in för att främja sin ras och och väljer ut avelshundar som är friska och meriterade.  Man gör röntgen, dna tester och övriga olika undersökningar för att kolla om hunden är frisk som också är en kostnad för uppfödaren/hundägaren. Sen så ska hunden vara meriterad och uppfödarna/hundägarna åker land coch rike runt på olika prov och utställningar,  och det kostar det med!!

Sen ska det utses en partner till hunden som kanske bor i andra änden av vårt avlånga land...  Det där med  seriös hunduppfödning är en vetenskap och heder till alla ni hunduppfödare som verkligen vill ha fram en frisk och sund hundvalp!!

I detta  nr av hundsport som är svenska kennelklubbens tidning så finns en artikel om en uppfödare som kanske inte visste bättre. Tiken är inte ögonundersökt och har ett minde höftledsfel, vilket kan innebära att valparna kan ha en ögonsjukdom som gör dom blinda.  Visst kan man säkert operera in en ny höftkula på hunden men en sådan operation kosta skjortan och båda byxbenen och alla har inte så mycket pengar.

Eftersom mamman har konstaterat fel så tror jag att försäkringen inte täcker en sådan stor kostnad. Och vill man utsätta sin hund för ett sådant stort ingrepp som enkelt kunna förhindrats!!! 

 Detta är sånt som hund föräldrarna nedärver till sin valpar ...

jag förstår inte hur Svenska kennelklubben kunde låta publicera  detta....

Oseriöst !!!!

nehepp

Av Nanny B - 9 november 2010 10:06

Jag hade en mycket intressant diskution med maken igår.. han brottades med att få ut osten ur sin plastförpackning.. Det slutade med att han klippte upp den. jag sa inget för då hade han väl exploderat och gått och gömt sig. ( nu i efterhand så borde jag nog ha sagt nå för att äta ost vid den tiden på dygnet kanske inte är så bra)

Han gormade nå om att det är en kvinna som har tagit fram det där med att plasta in saker. jag såg förvånat på han och undrade varför han hade en sån övertygelse om det??  För att ni kvinnor ska alltid jävlas med saker och ting.. ???  Köper en man en borrmaskin eller skruvdragare så är den förpackningen väldigt enkel att öppna sa han och såg stöddig ut.  

Då kontrade jag med att hårtorken låg i en kartong och att man köper maskaran utan någon plastförpackning!!!  Att vi kärringar är dom som fördemesta tar hand vår föda och ser till att den är fräsch och ätbar och VI  kan kosten att öppna en ostförpackning utan att bli galna !!  

Maken glodde på mig och jag kände mig som en segrare i en kamp.. =)

Och nu kommer det snö utanför fönstret.. det fjunar litegrann...

Årets första faktiskt!!  vi klarade ju oss förra gången det kom .. och dom har ju varnat med klass 2.. jahapp.. Gå inte ut och stanna inne..


nehepp  om man skulle ta och glutta lite i boken och bli lite mer kunnig!!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards