Alla inlägg under oktober 2015

Av Nanny B - 19 oktober 2015 09:36

Igår började äventyret !! Och redan nu så jag avslöja en del..
Allt flöt på bra när vi åkte upp på E4 mot flygplatsen Skavsta .. Glada och förväntansfulla!
Kom fram i god tid , passerade alla kontroller utan anmärkning och lyckades få ett bra bord i vänthallen !
Ungarna roade sig i taxfreen och sambon kom med varsin gin/tonic .
Jag sitter där och njuter .. Allt bara flöt på... Så skönt ! DÅ ropas de ut att vår flight ska bege sig till gaten omgående ... Wtf !!!! Det är ju en timme kvar ju... ???
Min Gin-å-tonic gick ner som man dricker en lakritsshot!! Och sen rusade vi mot gaten.. Drinken lugnade mina flygnerver!! Jag är inte rädd för att flyga så OM jag vart det så gled jag ombord med ett soft leende !!
Väl uppe på höga 10.000 så ler min sambo och blickar mot toan.. Jag blickar tillbaka " aldrig i livet när erotikmördarna är med" hahaha
Sen kommer rajraj- vagnen så det blir vin till mamma, öl till pappa och ungarna fick en påse nötter !!
Linn är i sitt esse och vad händer ..... Jo hon puttar till mitt lilla bord så glaset välter och de rinner ner rätt i mitt skrev... Gaaaaaaaah!!
Jag lyckades torka bort de mesta .. Men de såg nog ut som jag pissat på mig . Suck!
Resten av flygfärden flöt på utan bekymmer .
Vi lyckades få tag på en taxi och 20 min senare så stod vi utanför lägenhetshotellet ! Ehh det verkar lite stängt !
Efter en del telefonsamtal så kommer en kvinna som hjälper oss att installera oss . Vi fick 2 par nycklar och sambon diskuterar det med henne - åh we have "najkels" here .
Ibland förvånas jag av hans språkkunskaper !! Hahaha
Sen så går vi ut runt hörnet till första bästa matställe !! Som heter Kuk..
Ungarna höll på att fnissa ihjäl sig .
Men goda pizzor och pajer var det iallafall !!
Sen så hittade vi en minimal spritbutik där en rosa Cava och vatten inköptes
Vi åt i lägenheten och sen somnade gott !!
Imorse så tittade vi ut .. Vi bor verkligen i en storstad. 4 filig väg utanför .. Men vi är här för att upptäcka staden och inte bada ..
Hasta la vista ..

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards