Alla inlägg under januari 2012

Av Nanny B - 23 januari 2012 15:57

Måndag morgon.... men jag vaknade med ett leende för jag är ju L E D I G!!! Jag gillar ordet ledig!!!  ledig är bra!

Hur som helst så hade jag en date med herr Århed för ett pass badminton..

Efter det passet så åkte jag hem till rara fru Sparris och satte mig på herr Sparris favoritplats i soffan och snart fick jag syn på herrns godisskål. Polly är ju en favvo och dom slank ner fort... men sen fanns det bara lakrits kvar och det har ju en laxerande effekt så gymma med finaste tjejjerna och behöva ränna på muggen kändes inte som en hit.

Medans vi inväntade fröken Doris så fundilerade jag på om man skulle slicka på alla hans godisbitar och sen forma ihop det till en stor klump. Men jag är ju snäll nu så jag lät bli . Men det hade vart fint med en svart vas eller en maskliknande torso i familjen Sparris vardagsrum!!!

När tjejligan hoppat upp på varsit träningsband och börjat avverka kalorier så kom jag på det... jag ökar...

tillslut så kom det.... Lusten att vilja springa!!!  Den känslan bara kom.... kände mig som en hopplös krake som fått  NYA ben utväxta och vill springa!!!

ett par tryck på maskinen och jag sprang.... Heureka-upplevelse!!!....Det var riktigt roligt!!! jag kan faktiskt springa!!

För er som inte känner mig så har jag konsum ca 200m som jag tar bilen till..... ja jag är fruktansvärt lat och jag har alltid sagt att ser jag en leende joggare ska jag överväga saken!!!!

Nej jag har inte sett en leeende joggare !!

Jag tror även att jag log så jag kommer nog springa fler gånger!!!  Ja Martina det finns vittnen!!! 

fru Sparris undrade säkert om jag fått en släng av malaria eller käkat flugsvamp..

Jag sprang iallafall!!!! 

eftermiddagens shopping så blev träningsgarderoben något större.... =)



nehepp... kommer inte påå nå mer!!





Av Nanny B - 22 januari 2012 20:49

Någon smal sparris räknade ut att jag var fruktansvärt gammal i hundår... För det första så är ett hundår 7 år per människoår men sparrisen ville va snäll och drog av 3 år.. spelar ingen roll,  för hur den är så uppnår man ju en hög ålder !

Jag skulle vara, enligt den smala sparrisen 164 år  och i riktiga hundår 287. Jag känner mig fräsch för att vara nästan 300 år.. så det blir till att skippa ålderdomshem och boka plats på ett museum!!!   Får nog en hel glasmonter på The Guggenheim NY. eller bredvid MonaLisa i Louvren Paris...  MEN SÅ JÄVLA GAMMAL ÄR JAG INTE!!!!

Jag kan fortfarande torka mig i röven . stå utan rullator och har ingen pension  så den snälla sparrisen kan gå och gömma sig bakom nån lyktstolpe.  HA där fick du!!!!  Jag kommer nog inte hemsöka dig då museivakten förmodligen har låst dörren då dom stänger kl 18.00 .

Men jag kommer nog ta ut en revenge på sparrisen ...   =)    uuuuhhhhhh   det kommer att svida!!



Jobbhelgen swischade förbi.... wooosh så fick även jag stämpla ut!!! Ledig i 2 hela sköna dagar och då ska jag roa mig med sånt jag tycker är trevligt!!  Ser iallafall fram emot helgen för då ska jag hitta på något trevligare än att jobba!!

visst har man de underbaraste jobbkompisar men det gäller mest på veckorna..  ;-)  ( Nej Evelina du räknas inte in där)


nu har jag inge mer att skriva... 








Av Nanny B - 19 januari 2012 08:57

Att endast ha en toalett på 5 personer kan bli problem speciellt på morgonen när alla MÅSTE in där!!!

( husets andra toalett togs ur bruk juni 2010 pga renovering/vattenläcka ) . 

När det äntligen var min tur att få gå in där  och i godan ro slå ner arslet på vita tronen . har man påtryckningar akteröver så måste man göra nå åt saken direkt efter en kopp kaffe och en cigg!!!

 Hinner knappt landa på ringen föränn man hör att någon tar i den låsta dörren. - Mamma, jag måste ha hårborsten!!  Julias panikupprörda röst fortsätter med - NUUUUUUUUU  måste jag ha den, nuuuuuu!

Jag svarar -  ta en annan i ditt rum!!  Den begynnande tonårsfasonen bakom dörren suckar högljutt och "mehh  åhhhhh " och kanske att jag kunde höra en svordom och arga steg bort.

hahahah tänkte jag och 1-0 till mamma på toalett!!!

Hinner knappt fiska upp mobilen i morgonrocksfickan för att spela Wordfeud och en försiktig knackning hörs..

-mamma.... jag behöver min roll on.... Sonen som verkar respektera att morsan vill ha privacy på muggen..

Svarar att sonen kan återkomma  om ett par timmar och han går iväg,,,

2-0 till mej.. ohhhh  i´m a winner... sitter där och är lite små stöddig medans jag får in ett ord på WF som ger mycke poäng.

Någon minut senare tar näste familjemedlem i den låsta dörren.  Makens något irriterade röst  - skiter du???

jag suckar och funderar på om man ska svara på den frågan.  Maken tar i dörren en gång till och jag undrar varför jag ens låst dörren från först början... Hör hur han går bort till bestiklådan och rasslar och några sekunder senare är dörrfan öppen.

- jag kan få skita ifred!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  vad är det för fel på er!!!!!   Nu känner jag mig lite kränkt när han stövlat in på mitt tillfälliga revir där jag helst vill vara ifred i.   Jag pendlar mellan att ge han "arga blicken ," och att råstirra på toadörren..

Maken glor helt oförstående på mig och påpekar odören som inte direkt luktar rosor . ( Nej alla fina flickor har inte rosendoft )

- Va fan tror du att skit ska lukta då? svarar jag morrande....

Då tar karln med sig sin tandborste och tandkrämen och går . Dock så glömmer han låsa den igen...

Nu vet jag inte om jag ska känna mig besegrad i kampen om att få vara inne på toan i mer än 5 minuter ensam..

hmmmm njaaa får nog ta ett nederlag då han lyckades ta sig förbi tröskeln så 2-1 ..

En nanosekund senare kommer det en trallandes och skuttandes  Linn in och säger.

- hej mamma, bajsar du??  och hinner göra 3 kullerbyttor på badrumsmattan innan hon stannar upp och hennes bruna ögon focuserar på mig där jag sitter. Ser hur ungens hjärna verkligen tänker leverera någon slags information genom det där söta kakhålet... - mamma, det luktar skit här!!!  Ungen har så rätt så!!  jajjamen!!  Och det nyligen konstaterade gör att man tror på, att äpplet faller inte långt bort från trädet.

jag slår mig för pannan och önskar mig till en egen toalett långt bort i storskogen... Varför kan man inte få sitta på muggen ifred på morgonen!!!!

Motar ut ungen med hot om indraget lördagsgodis och att få sova i hundgården resten av livet så ger hon sig av ...

hon lyckades ju ta sig över tröskeln  så 2-2 står det.. och det kommer ju fler mornar. antingen lär jag behöva sparka karln till att renovera den andra toan eller ett gång stomipåsar!!!

skitdrygt är det iallafall!!!!!!


Hur som helst vid middagen igår så ville Linn ha sallad och vi ska då göra iordning en.. ber henne ta ut den ur kylen och  - mamma... den är ju rutten!!!!

Vänder mig om och ser hur hon håller för näsan med den ena handen och har en rotselleri i den andra!!

- fy fab , ställa babba, !!! 

hahahahaha    Förklarar vad det är och ger henne salladen som inte är ett dugg rutten...


Begravning idag... hualigen!! 

Av Nanny B - 14 januari 2012 19:18

Efter en lååång dag på en hundutställning så kom vi hem trötta och nöjda. Fick middag serverad och så blev jag så där frysen och drog mig tillbaka till sovkammaren för en liten tupplur... Men det sket sig kraftigt då jag redan gosat ner mig med katten. helt plötsligt ville alla i världen spela wf med just mej! ungarna sprang omkring och lekte leken " vi luftar lungorna" hej och hå!!!!!!!Nåväl ett uppfriskande bad kanske skulle få mig piggare.På med varmvatten och av med paltorna. Medan jag väntade att vattennivån i badkaret skulle överstiga fotknölshöjd så hittade jag en badbomb. Den luktade lite choklad och såg ut som en muffins. Hmmmm jag prövar och ner med saken i badkaret där den började att fräsa och bubbla. Redan där borde jag ha kallat in civilgardet men nyfikenheten tog över!En doft av gammal och tom chokladkartong nådde näsan men ähhh, den kanske luktar så??? Gled ner i badkaret och håller på att kräkas av doften. Biter ihop och försöker undvika att se på "muffinströsslet" som ser ut som flytande råttskit. Efter ca 10 minuter står jag inte ut längre med lukten och råttskiten har smält bort.. Ur med ploppen och jag gör ansats att ställa mig upp....jag är hal som en ål och flottig som en fritös....Herregud va fan har jag gjort??? Va fan vad det jag släppte ner i badkaret??? Kalles chokladfabrik eller har Milda skippat margarinet och försökt byta inriktning??? Jahapp... Efter ha tvättat mig otaliga gånger med allt från ren tvål, Linns jordgubbsdusch, min ansiktspeeling och Andreas raklödder så var jag fri från denna hemska smörhinna som täckte 99% av min kropp....Är fortfarande lite flottig men de lever jag med för inte tänker jag bada med nån badmuffins nå mer.. Må va torrboll i vissa lägen!!!!Nu väntar vi in resten av spelsällskapet för en hysteriskt galen kväll!!!!

Av Nanny B - 12 januari 2012 12:19

Sov som en kratta… svårt att somna och låg och vred och vände mig!

 Har man ett bekymmer så löser det sig inte med att ligga i sängen som ett hoppande popkorn,  utan man löser det! Enkel  ekvation  eller hur??  Olika lösningar for genom huvudet och jag erkänner… jag blev inte klokare!!!!!!

Nåja… mina nattfunderingar löser sig kanske om jag funderar på dom dagtid istället! 

 ( lika enkel uträkning och nu känner jag mig nästan kvalificerad till årets Einstein-utmärkelse)


Idag frångick jag en princip som jag alltid har sagt att jag aldrig skulle göra eller sätta min fot på!!

… JAG VAR PÅ ETT GYM!!!!

Har ju sagt att ränna på gym och fåna sig är till för fåfängda idioter som tror att dom blir snyggare och smartare av det!!    Jag erkänner … SIDBYTET!!!   Jag joinade just den klubben för fåfängda idioter!!!


 Det var faktiskt kul och heder till Linda Bard som fick dit  mig!!!   Och imorn lär jag förmodligen kravla mig ur sängen och krypa till jobbet…aj aj aj

Lite svårt med alla märkliga maskiner.. en  för rumpa, en för lår, en för det och en för det… Herregud..  gråhåriga Anita 70 ++ hoppade upp på en och körde på… hmmmmm  kan den tanten kan jag!!  Stöddigt så satte jag mig efter henne  på den maskinen och ja jo men tjena….. jag fick lätta lite på motvikterna..  Men  fy skam den som ger sig…. =)    platt mage ska de bli i alla fall !!

Jag kommer dock inte hålla på med zumba och sånt larv… ……. Än!!

Jobba kväll då… i riktigt pissväder…

Vem stal vintern  eller är Kung Bore på semester???   Det kan man ju sia om i en renmage, kaffesump eller räkna kottar i en skog..(ojämt antal = mycke snö)

Jag tycker det är bra i alla fall så jag avskyr att skotta..

Imorn fredag den 13:e…. jahapp så man förbereder sig på  stor olycka , krig och förbannelse redan idag så känns det inte lika hårt som imorn… ( ett pinnhål till för utmärkelsen   )

Man garderar sig och ser till att inget kan gå fel!!!

Tjohopp

Av Nanny B - 11 januari 2012 19:04

I vår familj händer de saker... en har depression och den andre kris!!!

Vem som har vad tänker jag inte gå in på!

Hur det än är så löser vi det genom vår högst lokala fluga... TRÄNING!!

Badminton, ridning ( endast Nanny) och ränna på gym....   

Nu satan i gatan ska det motioneras så svetten sputar hej vilt! 

Och idag så köpte jag mina allra första träningskläder sedan jag gick i småskolan.

Är inte överens med byxorna direkt men man vänjer sig väl... och att jag lär fixa bort vinterpälsen som gärna vill sticka ut på utsidan... nu pratar jag om den på BENEN och inge annat!!!

Linn satt och lekte mmed sin datorn och hade väl inte kontakten i.. så tillslut så dog ju batteriet och hysteriskt hulkade hon - MIN DATOR HAR FÅTT VIRUS!!!!

har inge annat att komma med... men en litet diettips kan jag bjuda på!!!

 

LCHF och GI-metoden är ute!

Nu har det kommit en ny bantningsmetod. Har du provat ALLT - utan resultat?
Prova detta! De allra flesta 2-åringar är smala. I samarbete med barnläkare, radiologer, dietister och utslitna föräldrar har denna geniala diet forskats fram:

... Frukost: 1 kokt ägg, 1 smörgås med sylt. Ät två små bitar av ägget och smöra ut resten på golvet. Ta en bit av mackan och kleta därefte.........r in sylten ordentligt i ansiktet och på kläderna.

Lunch: 4 färgkritor (valfri färg), en handfull chips och tre munfullar av ett glas mjölk.
(Häll ut resten på golvet)

Middag: 1 kex, 2 mynt och dammråtta som du hittar under soffan.

Kvällsmat: Gör i ordning en ostsmörgås som du kastar på golvet. Drick 4 fulla munnar av ditt badvatten.

Dieten blir mer effektiv med anpassad motion till. Tex:
- Lägg dig på golvet i ett köpcenter och vrid kroppen runt samtidigt som du skriker för full hals för att öka lungkapaciteten. När mannen från Securitas kastar ut dig, gör du starkt motstånd.
- Spring överallt och hoppa emellanåt.
- Ramla ofta och regelbundet. Att resa sig upp stärker musklerna.
- Kom ihåg lungorna, och skrik samtidigt med övningarna.
- Be om en samarbetspartner vid påklädning. Gör med alla krafter motstånd mot att bli påklädd. Var inte nöjd med ett ombyte, kräv att få byta kläder minst tre gånger.

Prova småbarnsdieten du också!
Lycka till!
 







Av Nanny B - 6 januari 2012 10:16

2011.... mycke hände både på gott och ont.  det som jag mest kommer minnas är att jag förlorade mina älskade hundar. Hoppas ni har det bra på andra sidan regnbågsbron med dom andra änglarna. Ni är saknade Anton och Celine.

Celine har jag tatuerad på ryggen så henne bär jag med mig föralltid.

Över till det roliga.... USA semestern.. =)   Jag vill verkligen bli invandrare i det landet. Jag kände mig så hemma och älskade allt.  vädret kan man inte klaga på. maten.... wow. och den enda negativa var bilköerna på "die95" och hundvalpen i glasburen! ... kan inte komma på nå annat... jag saknade även Possumråttan i trädgården ett bra tag efter vi kom hem.

Vår svenska husvagnsemester blev bra den med.. trots lite knasväder.  Och i år har vi en sprillans ny Alice.. =)

Bilarna såldes då det kom in en stor brun prins i bilden.. Lagavulin!!  finaste hästen i hela världen och ett av mina mål under 2012 är att hoppa en hel bana med han!!  låter stort eftersom jag fortfarande håller mig på backen!!!

Men man ska ha mål och tar man inte för sig så händer det inte!

Kan sakna min lilla blågröna ärta ibland men det funkar med DieselDoris. hon tar en säkert fram och man får plats med mycket!   ...


Geocashing.. hysteriskt roligt och jag längtar till våren så man kan köra igång igen!! 

Tallinresan med andra skattletande .. hahahahahahah och man har klättrat på omöjliga stället, krypigt och klängt..

Evelina flyttade hem från den lilla skitlandet till höger om oss... Välkommen hem älskade Doris.


Om jag ska sia om 2012 så kan de gå hur som helst.

Gav ett nyårslöfte om att bli i det närmaste klosterpryd... det sket sig direkt.. =)

Så det där med att spå i komagar, kaffesump, räkna rönnbär på ett träd  och annat hokuspokus överlåter jag till dom som verkligen vill tro på det!

Alla gör sina val och går sina egna vägar.....







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards