Direktlänk till inlägg 1 april 2018

När en man är riktigt sjuk

Av Nanny B - 1 april 2018 22:53

När en man är sjuk så är dom sjuka, och får dom influensan är det nästan kört!
Maken ligger på soffan.. inlindad i hemmets alla filtar och ylar om hur sjuk han är..
-kan jag få lite vatten? Den dödssjuke maken väser fram orden som om det vore hans sista ord ..
Jag hämtar vatten, alvedon,hostmedicin och febertermometer .
Maken börjar nu att yra.. -jag har inte vart så här sjuk sen jag gick i trean.
Han verkar glida in i någon form av medvetslöshet eller koma. Yrar om att han kommer inte uppleva morgondagen .. Oj vad synd det är om honom !!!
Själv så sitter jag mest och stirrar på karln .. EN vuxen man som kan bli till ett ynkelpynkel med 37.6 i vad han anser livsfarlig feber . Jag kanske borde ta han till en veterinär som gör slut på ynkelpynkels lidande !
En vecka senare så insjuknar även jag i den nästan mans-dödande influensan!
Även en utslagen kvinna kan föda barn och diska!! ( men barnafödandet är numer en högst låst avdelning )
Jag fick däremot en öronåkomma som gjorde mig döv... hörde inte ett shit!! Vilken var bra när ungarna gapa och maken gnällde .
Hasade mig till en doktor och fick nå öronproppar och avsvällande medicin . Det hjälpte faktiskt inte ett enda dugg.
Veckan fortlöpte och så småningom reste jag mig som en fågel Fenix ur askan. Som pånyttfödd så hasade jag mig till mitt arbete även om förkylningen höll kvar greppet om mig. Hur mycket snor finns det egentligen?? Jag måste ha haft flera liter .
Häromdagen så hörde jag en ett panikartat kärrigskrik från toan. Rusade dit och får se min make stå där .. förkrossad ,med glasartad blick och ena armen höjd.
-vad har hänt? Jag försöker reda ut varför han står där på de viset med armen.
Han blöder inte, står upp och andas och allt verkar som de ska.
-jag har fått kärlkramp!! Han pekar på insidan av den höjda armen..
Där hittar jag ett litet blodkärl som är synligt . 5mm ca ...
Jag börjar tokskratta .... och jag tittar på maken som står med armen nästan i givakt och vägrar släppa blicken från det lilla lilla blodkärlet som blottat sig.
-nej nej nej .. vill du att jag ringer SOS international, frustar jag fram.
Han glor på mig som om jag vart från yttre rymden . -
Ja du dör imorgon säger jag och försöker inte att kissa på mig mellan skrattsalvorna !
Vart får han allt ifrån??? Kärlkramp av allt . ?
Dax att ge han en eller ett par lektioner i anatomi!
När vi sen ska gå och lägga oss så lägger av nästa skräll... han har hittat 2 kulor i pungen!!! Jag ville dö... man kan inte skratta så man svimmar men tro mig ... jag försökte!
-seriöst .. du borde ha 2 kulor där!! Och har man försökt att prata när man skrattar som en idiot så är det svårt att få syret att räcka till att både hålla sig för skratt, gapflabba och väsa fram ord.
-dom stora bollarna är där men jag har hittat 2 mindre kulor, säger han så där olyckligt ..
-får jag se viskar jag fram med det största leendet ever!!!!
Efter lite övertalning så drar han ner och visar mig ..
Jodå han har minsann 2 kulor som kan liknas med fettknölar i pungen
- det där lär du inte dö av men är du orolig så ring vårdcentralen imorgon. Det är inte fel att kolla upp sånt för man vet aldrig men jag är övertygad om att de är ofarligt .
Senare dagen efter då hörde jag samtalet med sjuksköterskan och tro mig .. svimmade lite igen av skratt när han började berätta om sina 2 kulor i pungen....







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Skapa flashcards