Alla inlägg under oktober 2012

Av Nanny B - 31 oktober 2012 23:22

Får jag inte besök av John Blund inatt så kommer jag att efterlysa den stackars saten!!
Skulle han inte dyka upp fortare än gubben i lådan så blire synd om honom!!
Han kommer att önska att jobbet som John Blund var dumt att ens ansöka !!
Tortyr och misshandel är lindriga åtgärder om jag får tag på han!!
Hoppas att han för sig egna bästa lurar bakom dörren!!!
Tänker inte ligga här en natt till och räkna kameler och lyssna på en snarkande ( som inte snarkar enligt han själv)
Imorn är det träning som gäller !!
...
And Elvis has left the building...

Av Nanny B - 30 oktober 2012 23:44

Ligger här och glor.... Ja min make snarkar redan!!
Den där jävla John Blund borde få avdrag på lönen eller bli utbytt för inte gör han sitt jobb!!!
Han har inte vart här än?? Är fortfarande vaken!'
Försökt räkna hoppande får!! Vid 64 st bytte jag ut dom mot kameler!!
.. En hoppande kamel är skoj...jag vred mig av skratt vid 76 st!!!
Gick och drack lite vatten, log lite åt mig själv.... Jösses.
Gjorde ett nytt försök att dra mig till sängs...
Vad kan man bli trött på???
Om jag ligger på rygg med hela armen utsträckt uppåt !! Sagt och gjort!!
Efter en stund kändes det fånigt att ligga med en arm i vädret!' Började fnissa igen!!!
Funderade på Wordfeud men nej jag ska inte röra mobilen!!!
Rullade över på sidan mot den sovande maken!!
Åhhhh lyckliga han som sover!!
Känner hur jag börjar sjunka ner och bli ett med madrassen ..ögonen känns tunga..
Då hoppar Kattjäveln upp i sängen så jag rycker till och blir knallvaken!!!
Försöker sparka ner katthelvetet men han har ju lärt sig att undvika mina ben ...Hmmm
Vänder på mig och drar täcket upp till näsan!
Tänker hemska tankar om arselkattjäveln..... Förb...de katth......te
Men så börjar det gå sakta i skallen och det där sköna skimret uppenbarar sig.. Aaaaaahhhh ..
Då vänder Andreas sig på rygg och börjar snarka så sängen vibrerar!!!
-nej jag snarkar aldrig!!' Doooooh
Nu är det inte kul!!!
Satte mig upp och tog tag i mobilen!!!
Så det blir till att Wördfjuda .. Facebokka och kolla nyheter...
Och skulle den där John Blund komma förbi dig!!' Kick his as!!

Av Nanny B - 29 oktober 2012 11:39

Upp i ottan och jag tackar den som uppfann kaffemaskinen. Bara fylla på bönor, vatten och trycka på en knapp!!
Klä sig som en Michelingubbe och sätta sig i bilen och styra ut mot havremopparna!!
Hade Linn med och henne får man inte mycke hjälp av...
Alla hästar vet vem hon är... Och vet precis vad hon matar dom med...
Hon fick ta ut Lagavulin och normalt har han skitbråttom ut men inte idag..
Han vet att hon har namnam i fickan!!
Kallt var det och på slutet så kom tjatet om att frysa och åka hem...
Fixade klart allt och då hade det slutat snöa .. Jäkla väder utanför stalldörren !!!
Fick lyssna på hennes tjat om att hon frös om fötterna hela vägen hem!!
Värmde lite mat till henne och jag började fixa lite ... Tittar på henne och undrar vad det är hon gör?
Det ser ser ut som att ungen håller på att kvälja sig av maten.
För varje tugga som ska sväljas ner så tar hon i så hon nästan bli blå i ansiktet!
Vad gör du? Frågar jag henne.
Ungen tittar på mig och börjar förklara:
Jag sa ju mamma, jag frös om fötterna och att dom är kalla , så jag tänkte värma dom med den här varma maten med att få ner spaghettin så långt ner som det bara går!!!
Jag knep ihop munnen och vände mig om.
Kanske inte är så dumt ändå.....
Hajahahahahaha



Av Nanny B - 26 oktober 2012 18:30

Upp i ottan för att leka med hästar.... suck!!  jo jag vet att det är själv valt. Men det är faktiskt skönt att gå därute och smågrejja. Alla har dom sin egna personlighet. 

Sen hem för att fortsätta till badhuset!!   sim sim sim...ahhhhh  skönt att få räta ut kroppen!!

hem och ta en duell med dammsugaren!!

Drog fram den mitt på köksgolvet. satte mig på en stol och stirrade på den. 

Mina tankar om att den kunde likom bara hoppa igång  och dammsuga hela huset i ett huj verkade inte direkt hörda.  borde jag kanske ha bett till högre makter???  

Forsatte stirra stint på den och den tycktes stirra tillbaka som nån slags duell.

Åhhh nej din förbannade Electrolux, no way in hell att jag tänker ge mig!!!

Det är den eller jag......  nån av oss måste överleva!!

Tillslut tog jag första steget och bjöd upp till en het flamenco!

Olé och jag hade dammsugit huset... bara sådär med en eldig Electrolux som partner!!

Nästan så jag tyckte det va ku!!  hahahahah Olé!!!!


en liten fredagshistoria...


En blind man vandrar nerför gatan med sin hund. De stannar vid ett övergångsställe och hunden passar på att pinka  på mannens ena ben. När hunden är klar tar mannen ur lite hundgodis ur fickan och ger till hunden. En förbipasserande frågar den blinde hur han kan berömma hunden för en sådan sak. 

Den blinde svarar:

jag belönar honom inte, jag försöker hitta huvudet så jag kan sparka honom i arslet!!


Trevlig helg!!

Av Nanny B - 25 oktober 2012 13:34

Jag väntar ju fortfarande på sommaren ... Ja ni vet den där megavarma Tordagen i juni.... Den borde ha vart i flera veckor men mån stackars sate hade ju uppenbarligen dansat regndansen !!!! Eller mosat ett gäng spindlar.. Baaaah
Hoppas saten fick sina ben avklippta !!
Dax att packa ihop sommargarderoben och rota fram långkallingar, scooteroverall och värmeflaskan!'
Jag är frusen..... Finns Inge mysigare än att värma vetekudden och gosa ner sig under en hög filtar!!!
Annars så händer de väl inte så mycke mer..... 25 dagar som arbetslös!!
Yeah right!!!

Syrran har gjort sin bukplastik så man är kammarjungfru på heltid då hon intog sonens rum!!! Men sällskap är aldrig fel!!
Shoppade lite idag ... Blev kär!!
Lårhöga svarta stövlar!!! Ahhh
Men dom hade bara ett fel!!! PRISET!!
Som arbetslös har man få förmåner men dom ska bli mina även om jag kanske säljer min själ till nån nunna...
Nehepp.... Nu vrålar hon igen.... Praliner eller plocka upp nå från golvet!!!

Av Nanny B - 24 oktober 2012 08:49

Arbetsförmedlingen .... det är Arbetsförnedringen..!!!

Var tvungen att visa upp intyg och betyg annars skulle jag inte få -A-kassa minsan.!!

Sagt och gjort och med halvinvalid syster i släptåg så åkte jag dit! 

Tog en kölapp och de va bara 5 nr före  =)   Yeeeeeej!!!

Medans vi sitter där och glor så kommer det in en man i vit fin klänning!!  Jag kan tycka att det är lite kallt med klänning för årstiden men fryser man inte så varför inte!!

Ytterligare ett nr ropas upp innan mitt och vi sitter där och ser allmänt uttråkade ut då ser jag en liten ljusglimt i min systers uppspärrade ögon och munnen förvrids lite snett... 

WTF.... eller på svenska MVF.....   en kille i 20 årsålder kommer in och är betydligt längre än vad han borde...

Killen har ett par rejäla platå-tennisskor som Lady Gaga skulle mörda för!!!

jag tror inte han var handikappad och av den anledningen hade sådana skor !!

Vi försökte verkligen inte stirra och se ut som fågelholkar, svårt men vi gömde oss gapskrattandes i en tidning !

försökte smygta ett kort på skorna men killen ställer sig i solen ... morr morr..

Jaja.... 

När vi är klara en kvart senare och går ut på gatan så kommer det en kille i rullstol i en hastighet som förmodligen skulle ge böter!!  Hinner lagom hoppa undan för att inte bli påkörda...Jösses!!!


Vaknade imorse, insåg att det är två månader kvar till Julafton!!!!

Så jag kom på att skriva önskelista redan nu...

Nej God damn it jag har fasiken inte vart snäll!!!    Men jag erkänner och ängrar mig inte!!

Det var värt det.... mihahahaha

så här kommer det:



Snälla tomten!

Nannys Önskelista!!

  

En rosa bil... helst en Pickup med Hemimotor!!!    =)

  


en liten motorcykel då.... gärna rosa.... !!


jag tänker inte va snällare än vad jag är..... 

hej då Tomten!!!



Så nu kan man ju alltid hoppas 



tjing och tjong

Av Nanny B - 21 oktober 2012 22:54

Årets upplaga av vuxenleksakskalas är avklarad . 
Det bjöds på många skratt ..... När Rickard hällde ut en klick yoghurt på Evelinas huvud som kontrar med en isbit i hans kalsonger som han tar upp och lägger i Jannes wiskeyglas.
Janne ser högst förvånad ut och Rickard byter snabbt glas när han inser att han la isbiten i fel glas, tar en klunk och säger - tur att alkohol dödar de mesta. !!

Många som inte kom missade verkligen ett och annat.... får se om vi kör repris nästa år

i dag har man inte gjort många knop.... även om jag faktiskt inte drack så himla mycket som jag brukar!!

 

Framåt kvällen så blev det en tur till stallet..... alltid lika avkopplande att få gå där och pula lite med hästarna.. 

Frippen är världsmästare på att smyga.... han smet ut ljudlöst ut i ladan som är i anknytning tll stallet för där finns det stora rundbalar med hö.... och när jag hittade på han så såg han lite skamsen ut mem följde med som en lydig hund tillbaka!

Tog resten av gänger och Kakan hade snygg frisyr...

 

inbakad kardborrefläta???

 

 

imorgon ny vecka och nya mot och medgångar!!!!

 

bjuder på lite bilder från gårdagen... 

                                   

 

 

 

 

Sköt om er därute...... 

 

Av Nanny B - 18 oktober 2012 22:20

Idag så började jag röja undan i tvättstugan.....
Hittade på Antons halsband !!
Satte mig ner och luktade på det... Det luktade min hund!! Bara min hund!!
Minnena efter den underbart härliga hunden kommer aldrig försvinna!!
Än idag så. på väg ut i hallen så tar jag ut svängen för att inte kliva på hunden !!.. Där låg för de mesta med huvudet lutat mot dörrposten. Hur de nu kan va skönt att sova med nacken i 90 graders vinkel!!
Eller ligga på rygg och snarka.....
Vaktade bilen så man behövde aldrig låsa den!! Men vem som helst kunde ta ut han ur bilen , de va bara att öppna dörren och Anton blev överlycklig !!
Lydnad var inte hans grej... Fot, ligg, sitt !!
Svansen hängde och nej han tyckte inte de kul!! Men lära sig konster och trick det var mer hans grej' Ibland undrade jag om han inte var menad till en cirkus !! Var är svansen ?? Han tittade bakåt! Kunde låtsasskjuta han så han rasade ihop "död " .. Men han återuppstod fortare än Jesus!!
I nästan 13 år var han min ...
Jag har skrattat åt hans tokiga upptåg.
Många tårar i hans svarta päls och han lämnade aldrig min sida...
Skällde om stulna pepparkakor som var hans last.. Han älskade nämligen pepparkakor!! Men kanske inte så bra för en hundmage att äta för många....
Åhhhh han är så saknad !!!
Min finaste Anton!!!
Tack Heléne och David,Kennel Barecho för att jag fick just denna underbart härliga hund!!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards