Alla inlägg under augusti 2014

Av Nanny B - 28 augusti 2014 13:22

Virus... något man får mot sin vilja. Kunde jag som kung i min värld avskaffa det så skulle jag sparka de åt fanders!! Eller låta hänga upp det lagom högt i ett träd, fastbunden i ögonlocken och tvinga det att blinka, när jag är klar med det så skulle man kasta sten med.. stora gatsenar!!.. !!!   SÅ.

Varför virus nu?? Jo.. jag fick så ont i magen.. nej inge förstoppning eller magsjukeont utan bara smärta... kändes som om jag skulle gå av på mitten..Tänkte först att nu har jag verkligen fått mjältbrand men kunde inte minnas att jag stoppat i mig champinjoner.. ( jag lovar..!!!. jag får mjältbrand av att äta svamp    )

När jag just överlevde den smärtsamma dagen och vaknade till en ny glittrande dag upptäckte jag det.... blåsor på munnen... WTF!!!!!  jag som aldrig har munsår.... googlade mig fram till ett hederligt förkylningsvirus.. som även kan sätta sig i magen... Dr Nanny has spoken!!  ugh ugh.... det man inte hittar på google finns inte!! Övertygad!!!

Hade ett för ett par år sedan då familjen åkte på magsjuka men inte jag.. mohahaha mig ville viruset straffa ännu mer och gav mig ett munsår.... 

For bort till första bästa apotek.. nu jävlar skulle det inhandlas salvor, bandage och vad det än kunde finnas på munsårsmarknaden!!! Jag ville nästan bära en burka för att dölja min mun...hualigen så nerstämd jag var men handen funkade bra.. jag höll för munnen för jag gick in.. och väntade tills de va nästan tomt innan jag hoppade en personal.. 

Ett totalt oförstående kassabiträde VS hysterisk Nanny... Tja, vad säger man ... Det scenariot slutade med några hundralappar fattigare för Nanny som raffsat ihop det som man kan tänka sig kunde få bort åkomman som parkerat på min annars så pussvänliga mun.. 

Om ni någongång försökt i en trång liten Frallo att sätta på ett sånt där munsårsplåster så vet ni...  Annars är det inte att rekomendera!!!  

Och har ni någongång överhuvudtaget tänk att pröva dom där satans små plåstrerna så gör inte det... dom är skitsvåra att få dit och när man väl lyckas så gör dom ännu ondare... och att slita bort dessa... "börjar grina direkt"

jag tål inte dessa ... så där kastade jag pengar i sjön och skräpade ner min bil med en massa små pappaerlappar!!

Så det blev till att 100 gånger per dag smörja med salvor ...

Vaknade en natt och gick upp.. letade i mörktet efter den lilla burk med vanligt läppbalsam.. hittade en och smetade på...  raglade tillbaka, trött som en sengångare dog jag i sängen... 

När jag vaknade så var hela kudden glittrigt brunbeige... HUUUUH????  joråsåatt.... Elisabeth Ardens Bronze eyesshadow har samma storlek på den lilla jävla burken som mitt läppbalsom... och det mjukar INTE upp läppar!!!!

Idag så berätta Linn för mig vad en pensionär gör.???.. Dom sitter hemma och glor på tv, spelar golf,åker limosine, tjänar inga pengar men vinner på lotto, och fikar. 

Jag kan tänka mig att bli pensionär. !!!  hahahahaha



booom shackalack... 


auf wienersnitzel... 

#min#blogg#NannyBM#


Av Nanny B - 13 augusti 2014 20:37

Solo-morsa letar mera tålamod, pengar, en bra rymlig garderob och en skrikvägg!!
Vad ska jag med dessa till då? Jo det ska jag berätta !!!
Som morsa gör man allt för sina ungar även om det innebär att vrida sig ut och in. Vet att det finns föräldrar som inte gör sånt men det deras bekymmer !
Tålamod ..... Det behöver man alltid !!! En stöddig tonåring kan verkligen reta ens nerver .. "Asså lyssna nu" "seriöst" "aameeeen" varfööööööör...
En bra garderob är till för att låsa in den stöddiga avkomman i ett par år ...Finns det en lucka att kasta in lite smågodis i är det en bonus !!
Pengar .. Ja ensamma mammor är ju inte på topp 10 i Sveriges rikaste direkt och en oförstående tonåring som kommer dö för att hon inte får just den där väskan eller jackan för ett fem siffrigt belopp är lite ledsamt !! Life sucks ..
Skrikväggen är till för att skrika på!!!!
Vi kan turas om, först jag :
GAAAAAHHHH JAG VILL VERKLIGEN HÄNGA UPP UNGJÄVELN I ETT TRÄD OCH KASTA STEN PÅ HENNE!!
sen är det tonåringens tur :
KÄÄÄRRRINGJÄVEL.. ASSSÅ SERIÖST, DU ÄR FAN ASA-CP! DIN JÄVLA SWAG!!!
Så ...
Vad den lilla bruden skulle tjoa om kan jag bara spekulera i... Men jag tror "Fuck you" .. Ett ord som används ofta vid lite lätt irritation !!
Att vara ensam med barn är tufft men samtidigt enkelt .. Vi har bara varandra att rå om! Vi är järngänget !

Nu måste jag sära på dom innan ett krig bryter ut....

Av Nanny B - 10 augusti 2014 22:15

Semester är bra !
Jag gillar semester .. Ledig och man kan göra det som faller en på.
Som att slänga in tält .sovsäck, en bag-in-Box och en bästa kompis i bilen och bara åka dit näsan pekar ..
Vi gjorde detta .. Jag och Mona!
Och vi hade grymt kul!! Klappat en uppstoppad grävling från finska vinterkriget, tältat utanför en camping, dansat bugg till en skitdålig trubadur. Fiskat krabbor med klädnypor i trä. Smet in på ett slott. Åkt på varenda gata i en stad . Snott majs på en åker.
Men framför allt så har jag fått en vän för livet .. Mona!!
Äntligen finns det en som är som jag men ändå inte !!!
Vi hade grymt kul och det kommer fler äventyr
Enda nackdelen för mig att vara borta är grejjen med att gå på dass .. Speciellt på campingar....
Offentliga toaletter där det är små bås på rad och är en fasa om man ska göra "nr 2".
Jag har fobi för det !!! Nästa så jag tycker det är jobbigt bara av tanken .
Hur som helst så har man inkomster så får man utgifter . Rätt enkel ekvation men Joråsåattäre ...
Utgiften är inte så enkelt att göra sig av med när man är på resande fot och man har ju inte alla gånger med sig hela badrummet ! ( bara det som får plats i 4 necessärer )
Men tillslut då är det ju lagom moget och man tvingas till ett bås . Om man inte är i närheten av Statoil.
In på båset, dubbelkollar så dörren är låst ! Klär in Gustavsbergstronen i toapapper, vägrar sitta på någon annans bajspartiklar !!!
Så slår man ner häcken och försöker få lite lugn och ro .... "Yeah right"
Sitter och läser klotter på väggen så hör man den bredvid kissar .. Och de skvalar ..ingen risk för uttorkning där inte !!
Kommer av mig totalt men sitter kvar .. På andra sidan sitter en tuggummituggande tonårstjej och pratar i din mobil..
-asså, hon ba drog och vi ba "poff " drog asså typ efter "fnitter "
Tjejen blåser bubblor efter varannat ord "poff"
Rätt var de är kommer det ett par barnarmar in under väggen som slutar 20 cm från golvet .
Hej hej kissar du? Någons gulligan försöker ta sig in ålandes till mig .
-nej men lilla Svante, så får du inte göra!, kommer det från en mjuk mammaröst utanför !
Jag börjar fnissa .... Svante liksom .. Hur kan man döpa en liten unge till Svante .. Hahahahah
Nej ... Det hände inte att "örnen landade"...
Med ett rött märke i form av en toaring på baksidan av låren så åkte man till Statoil ... Eller använder handikappsmuggen.... !!
Fasa för offentliga wc .... Jag vill inte höra när andra uträttar sina behov...och jag vill inte att nån ska höra mina!!!!

Snick sack skitsnack!!!




fet textfet text

Av Nanny B - 10 augusti 2014 21:56

Semester är bra !
Jag gillar semester .. Ledig och man kan göra det som faller en på.
Som att slänga in tält .sovsäck, en bag-in-Box och en bästa kompis i bilen och bara åka dit näsan pekar ..
Vi gjorde detta .. Jag och Mona!
Och vi hade grymt kul!! Klappat en uppstoppad grävling från finska vinterkriget, tältat utanför en camping, dansat bugg till en skitdålig trubadur. Fiskat krabbor med klädnypor i trä. Smet in på ett slott. Åkt på varenda gata i en stad . Snott majs på en åker.
Men framför allt så har jag fått en vän för livet .. Mona!!
Äntligen finns det en som är som jag men ändå inte !!!
Vi hade grymt kul och det kommer fler äventyr
Enda nackdelen för mig att vara borta är grejjen med att gå på dass .. Speciellt på campingar....
Offentliga toaletter där det är små bås på rad och är en fasa om man ska göra "nr 2".
Jag har fobi för det !!! Nästa så jag tycker det är jobbigt bara av tanken .
Hur som helst så har man inkomster så får man utgifter . Rätt enkel ekvation men Joråsåattäre ...
Utgiften är inte så enkelt att göra sig av med när man är på resande fot och man har ju inte alla gånger med sig hela badrummet ! ( bara det som får plats i 4 necessärer )
Men tillslut då är det ju lagom moget och man tvingas till ett bås . Om man inte är i närheten av Statoil.
In på båset, dubbelkollar så dörren är låst ! Klär in Gustavsbergstronen i toapapper, vägrar sitta på någon annans bajspartiklar !!!
Så slår man ner häcken och försöker få lite lugn och ro .... "Yeah right"
Sitter och läser klotter på väggen så hör man den bredvid kissar .. Och de skvalar ..ingen risk för uttorkning där inte !!
Kommer av mig totalt men sitter kvar .. På andra sidan sitter en tuggummituggande tonårstjej och pratar i din mobil..
-asså, hon ba drog och vi ba "poff " drog asså typ efter "fnitter "
Tjejen blåser bubblor efter varannat ord "poff"
Rätt var de är kommer det ett par barnarmar in under väggen som slutar 20 cm från golvet .
Hej hej kissar du? Någons gulligan försöker ta sig in ålandes till mig .
-nej men lilla Svante, så får du inte göra!, kommer det från en mjuk mammaröst utanför !
Jag börjar fnissa .... Svante liksom .. Hur kan man döpa en liten unge till Svante .. Hahahahah
Nej ... Det hände inte att "örnen landade"...
Med ett rött märke i form av en toaring på baksidan av låren så åkte man till Statoil ... Eller använder handikappsmuggen.... !!
Fasa för offentliga wc .... Jag vill inte höra när andra uträttar sina behov...och jag vill inte att nån ska höra mina!!!!

Snick sack skitsnack!!!




fet textfet text

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards