Alla inlägg under mars 2015

Av Nanny B - 30 mars 2015 18:50

What a week..!! 

Att va hundvakt är inge konstigt för mig som har haft hund så länge jag kan minnas..

Baksidan med att vara hundägare är när det är dax för hunden att kliva över regnbågsbron.

Nu fanns det egentligen inte så mycket att snacka om när Myran blev sjuk. Men att ta beslutet är hemskt.. man leker gud på någe vis fast ändå inte. Jag tycker inte man ska hålla på att operera gamla hundar där man inte vet om dom överlever en narkos så beslutet var enkelt .Jag lät henne slippa lidande och smärta. Hon hade gett oss så mycket glädje och var värd ett fint avslut. Vila i frid älskade Myran .. hälsa alla våra andra ängladjur.

Men en som inte blev hastigt sjuk är Gaston.. tvärtom!! Han gillar 08-livet!

Regnet öser ner som en monsun och man tycker ju att de ska göra så att hundar ochså vill stanna inne och inte gå så långa promenader. !! 

Det bekommer inte Gaston ett jäkla dyft! Promenader !! YEEEJ DET BÄSTA SOM FINNS!!! 
Vi bor nära en rätt trafikerad väg och det är fan inte kul när hund sätter fart runt kvarteret. speciellt på morgonen!!

Slänger på mig ett par långkallingar som tillhör min sambo. Hunden rantar runt glatt viftandes på svansen. Eftersom jag är frusen så åker även min gamla mörklila morgonrock på. Hund börjar nu bli överlycklig.. "yes äntligen är människan vaken, wooohoooo"

 Hasar mig ut i hallen. hund hoppar av glädje.

Min sambos gamla vinterjacka ( från finska vinterrkiget eller så) och en grön mössa på huvudet försöker jag få på hunden kopplet. Hund är utom sig av glädje så den piper.

15 m från dörren har vi en gran och innan jag ens stängt dörren så är man redan där, ditsläpad av hund!!

Hinner knappt blinka föränn det bär av till nästa "piss-stop" och det är fan inte kul att stå där och se ut som en luffare medans alla morgontrafikanter åker mot sina jobb.

Hund pissar på exakt 34 ställen. Allt ska revirmarkeras !!

Men när det kommer till att göra nr 2 där har hund vissa kriterier..

Jag har inte lyckas luska ut dessa!!  Hunden hittar ett ställe där han tror kan vara en bra toalett och han luktar noga!!  Och läääänge! Vissa hundar använder centrifugalkraft innan dom ska sätta sig i position.  Denna hund gör så.. och börjar snurra runt och jag gör redo påsen.. Men nej.. stället var inte bra... och vi går 2 m långre bort där hund kollar in lika nog som de andra .. men nej.. det var inte heller ett bra bajsställe..

När hund har gjort detta 4-5 gånger är mitt tålamod slut .. FÖRIHELVETE HUNDJÄVEL SÄTT DIG OCH SKIT!!!

Hund ser bara oförstående ut och lyfter på benet mot en buske och sätter ner de lika snabbt och skiter!!!

Jag som frös en minut tidigare kokar av irritation! !!  Tänker hemska saker som att han skulle göra sig bra som fotpall eller  dörrmatta  !!

Går hem igen och hund går stolt före och svansen viftar..Morgonhumöret är de inge fel på!!

Själv drar jag ner mössan så ingen ska känna igen mig!!








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards