Direktlänk till inlägg 12 februari 2019

Köksplaner och fisar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ...
Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden!
Vi har ju länge tjafsat om att renovera köket men inte kommit överens om hur .. jag tycker på ett sätt och han på ett annat .. och sen säger han - du får bestämma allt !!! Yyeeejj säger jag och börjar påvisa att så vill jag ha det med. Och här ska jag ha den där diskmaskinen som pratar och så lyser den därinne !!
Och där ska det stå en vinkyl osv osv .. jag bara fylls av idéer och makens plånbok blir tunnare och tunnare !!
Då börjar han påpeka mina idéer ( IGEN)
Men så tycker inte han och så börjas det liksom om igen .. När jag påpekar att du sa nyss att JAG SKULLE DÅ BESTÄMMA ALLT!!!!
På nå märkligt vis har liksom den meningen inte fastnat i hans minne, den är spårlöst borta!! ?Ring polisen och gör en stöldanmälan?
Men han fortsätter och rabbla sina idéer som jag tycker är helt värdelösa ...
Ja de är en kamp... men som jag ska vinna inom några år.
För en sak kunde vi enas om.... vi förbättrar det gamla köket från den förhysteriska tiden.
Målar kökstommar och luckor . Försöker återvinna det som går . Kyl och frys får hålla så länge dom lever .. fyndade kakel för 70kr/kvm ...
men så var de där med att få klart det hela .. han jobbar bra i 2 dagar men sen måste han vila i 4 !! Och köksluckorna ligger på tork i hela vardagsrummet ..
Om jag får måla??? Ööööhhh ... eehhhh hmmmm NEJ!! Han tycker jag är asdålig på att måla bara för att jag liksom råkade måla lite på listen ( läs listerna) i hallen ..
Jag tycker det är en liten bagatell men han fördömde målningen ..
Men en sak fick jag göra ... spraya handtagen som vi har återanvänt !!
Ja de råkade komma lite färg utanför .. men vad gör väl de .. det är ändå i garaget och där syns de inte...
Tisdagkvällen börjar gå mot sitt slut och jag bävar för att gå till sängs med maken som inte ligger så bra på min lukta-gott-lista...
Svärmor som alltid är snäll hade köpt nå gott bröd i söndags ... det innehöll förmodligen allt gasbildande som maken inte ska äta med tanke på hans liv!! Risken att bli lite lätt lemlästad ökade just!!
Under hela kvällen så har det gått hål på han med jämna mellanrum.. jag och barnen fick ta till en drastisk åtgärd för att skydda oss mot den äckliga,stinkande odören.
Förutom svordomar och hot så användes sjalar som virades runt huvudet och för munnen.. vi utrymde tv-soffan och stod och väntade till odören försvann ..
-du älskar mig, säger karln och ler..
Va fan svarar man på det ??! När han försöker gasa ihjäl sin familj och tror han på fullaste allvar att jag ska älska han??
No way Mr K !!! Detta är nästan en form av hustruförolämpning!!
Svarar att om han ens tänker tanken på att lyfta på ena skinkan och lätta på trycket så kommer han få knappast att bli belönad med att få sova i sin hustrus närhet ! Har han tur så får han en av kuddarna i sovrummet att använda på golvet i källaren!!!
Som hämd och få en chans till payback smällde jag i mig 2 mackor av de där brödet med gasbildande ingredienser !!!

Gonatt....
?Ops vad har jag ätit?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Av Nanny B - 17 september 2018 01:19

Adaperjakt... imorse vaknade vi 05.00 pigga som mörtar .. ungarna badade när det blev ljust fram till 10 och sen gav vi oss ut på adapterjakt.jag hade nämligen fått med mig den engelska och den funkade dåligt här i amerikat . Men först ett brunchs...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Skapa flashcards