Alla inlägg under januari 2011

Av Nanny B - 31 januari 2011 19:30

Då fick jag min IPAD... men den fick jag iallafall öppna kartongen på och sen så var det någon som bara skulle..... !!!

Ska gömma den på ett bra ställe sen!!! vänta du bara !!  Men jag fick ha den på kvällen en stund och pröva... skoj leksak även om jag inte riktigt fatta vad jag skulle med den till?? jag har ju en laptop.. =/

Tog ner resväskorna  från vinden igår.. bara att få upp stegen är ju ett projekt..

man får verkligen använda alla svordomar får att få upp den i fulllängd utan att den rasar ihop. ( det är en såndär ihopfällbar typ) och efter 14 försök så lyckades jag. Min hejjarklack som satt på behörigt avstånd jublade.

Sen vicka på den så man kan öppna luckan utan att krossa lampan men fy skam den som ger sig!!...

Jag är lite rädd för vinden.. där finns det spindlar i råttstorlek, blodsugande fladdermöss och spöken!!  Det är jag ÖVERTYGAD om !!! 

Skyndade mig att få ner dom satans resväskorna och hoppade nästa ut ur hålet och höll på att missa stegen.. hahaha hualigen för tänk om det kom en råttstor spindel..   !!

jag behöver inte ens googla på dessa råttstora odjur för dom äter skiträdda mammor, bor på en vind och är brungråa!! 

Jobbar kväll ikväll.... sen så tjoohoooo  Fort lauderdale, Lisa och Rolle here we come.. !!!

jag det lockar verkligen att sitta i ett flygplan med Linn som har myror i brallan!! men det kan ju bli rätt spännande vad den ungen tar sig för..


nehepp... skriver väl mer sen







Av Nanny B - 30 januari 2011 18:18

4 dagar kvar.. f y r a  d a g a r !!!!!!!!!!!

Linn har börjat förstå att vi inte ska till Thailand iallafall.... Hittade en fin kabinväska , rosa med en prinsessa på.. den ska vi fylla med allehunda tidskrävande leksaker... Hon har provpackat den 89 gånger redan..

Idag kommer Andreas hem från sitt lilla äventyr utan sin fru som fint fick stanna hemma med 2 småglin!!  Ja jag är bitter för det!!

han har ju mmsat bilder.. han verkar ha haft skoj.. När jag frågat vad dom har käkat så verkar fransoserna mest koka till anka i alla dess former .. Ankbröst. Anklever, Anksmör... osv osv...

igår kväll så lät han inge vidare... han hade inga ben??  dom låg kvar i skidbacken!! hahahaha och alla i sällskapet gick som dom var " fullskitna"

har man inte stått på ett par skidor ( eller motionerat på x antal år) på väldigt länge så blir det ju så..


nehepp.. jag har inge mer att förtälja..

Av Nanny B - 27 januari 2011 22:02

Gräsänka.. det låter ju som man är en gammal ko på grönbete och tjuren är döö !!

( Bettan, jag vet att du läser detta! "den är döööö" vårt egna lilla skämt)

Men jag är ju ingen gammal ko iallafall.. och karln är i Frankrike och förlustar sig ditbjuden av Peugeot!! hmmmmm  respektive har ju fått följa med förr ju men det är väl indragningar där med!!

Och Han hinner knappt hem och skita föränn vi ska upp i luften igen. och vi längtar efter att gå omkring i kortbrallor utan att få permanenta frostskador och sönderfrusan kroppdelar som rasar av..

Både Linn och Julia är lite nervösa och har nedräkning.. Linn är fortfarande inte riktigt med på noterna när det gäller destinationen. - säger jag Thailand så kommer vi dit, fattar du det!!  fick jag höra idag... Både jag och Julia la ner den diskutionen. då kommer nästa - jag tror jag bli vannsinig på er!! Hon såg sådär arg ut!!

Mina läppar blev bara ett streck och sögs in i munnen.... mitt skratt ville bara ut och jag smög in på toan och fnissade som en skolflicka!!  blir vansinnig.. jojo undrar vart hon hört det nånstans?? "visslar, glor i taket och ser oskyldig ut"

 Skulle skjussa Julia till ridskolan på eftermiddagen och vi hoppar in och jag lägger i R ( R=back på en automat) och på britt har vi en backvarnare... den tjuter till så fort R läggs i och jag håller koll i höger spegel efter snökanten och så backar vi ut på gatan. Lägger i D ( D=framåt på samma bil) och tittar åt det håll jag ska.. då banker det på julias ruta och en ful kärring står där. jag drar ner rutan och tänker... shit jag har kört över hennes lilla pudel !!

men kärringenfrågar om jag inte ser henne.. joo jag ser dig, svarar jag.

Då gör hon ett utlägg om att jag försökt backa över henne.

- men snälla du säger jag.. om du kommer mints 1 m bakom min bil så stängs den av , så¨du kan inte ha vart närmre än så !!! säger jag åt henne och kör upp rutan och åker iväg !!

Julia frågar undrande... Vem faaaan vad det där???

jag har inte en aning men vad hon hade göra bakom min bil vet jag inte!!

Misstänker att det är en tvättäkta skvallertant som inte har nå liv mer än patrullera området för att kolla in fönster,gardiner och vem som är hemma!!!

Kollade in Sveriges värsta bilförare... Och jag skrattade!!!  Töntisarna ska få göra en app till min mobil som gör att ungarna går och lägger sig i tid!!!

Sen är ju svägerskans mamma med.. Marja !!  Köööör för faaan Marja!! köör kööör köör!!!

hejja hejja hejja!!!


Är du nöjd nu Emma     värsta tjatmoster att jag ska skriva blogg men jag har ett liv förutom att försöka köra på kärringar, jobba och spela fäjsbook!!

glo i din egna blogg istället.. !!!


ps jag vann ronden mot dammråttorna!!!


tjing tjing..



Av Nanny B - 25 januari 2011 09:39

Då ska jag strax rusta mig emot dagens kamp!!  dammråttor VS Nanny!!!!

Min ädle vapendragare ligger fint bredvid mig... Electroluxen ultra silencer , som inte är så tyst som reklamen säger är den som förstår mig bäst när det gäller vår kamp mot dessa otyg som har sitt näste under soffan!!

Dammråtorna har startat ett avtal med förrymda popcorn, efterlysta chips och åldrande ostbågar. Under min säng tycks dom ha någon slags sammankomst utan dom andra fördömda snacksen. Det måste vara deras högkvarter. jag tror jag har lokaliserat andra mindre anläggningar för deras allians. Men nu så ska jag utrota dom med min vapendragare. ett heligt lokalt jihad!!


Min äkta hälft säger att han ska hjälpa mig men han håller fast endast vid denna mening och struntar i det praktiska . Visst det kan låta bra att säga så till sin fru som nästan går i taket  när Castillo de la familia  kan liknas vid en svinstia.

Jag är inte pedant men jag vill heller inte vandra omkring i smuts.

Maken är dock väldigt bortskämd och behöver inte göra så mycke hemma. även fast han vidhåller vid att han hjälper till såååå mycket. Nu tycker jag inte att plocka undan disken från middagen räknas för det är i stort sett det han gör.

jag har ju mer hemmatid än han då jag inte arbetar 150% .


Igår satt han och ansökte om nått inresetillstånd till amerika.. och vilka dumma frågor!! Har du haft spetälska ??  har du begått folkmord/spionage?

Nu har jag inte haft spetälska eller är spion så det blev godkänt och det slutgiltliga svaret skulle avgöras på flygplatsen vid ankomst.!!

tack för det!!  Jag är en vanlig turist som betalade 14 dollar utöver flygbiljetten för att komma in! !!


Dax att rusta upp för Jihadet.. mitt heliga krig mot dammråttorna!!


( tyvärr så måste du utöva ditt egna krig mot dina egna dammråttor för jag är inbokad på alla tider det närmsta seklet att utöva mitt egna krig så frågor om hjälp undanbedes )


 In the next episode : Did nanny won the holy war agains the dustråttor ?????


to be countinued









Av Nanny B - 23 januari 2011 22:33

Då har man gjort hästhelgen... och nu ledig!!!

Ledig är bra.. ledig är bäst!!

Imorn ska jag inte göra ett shit!!  ligga på soffan och mysa!! 

nu är det tack och gonatt...




Av Nanny B - 23 januari 2011 15:20

NU SÅ... är det snart dax för pass nr 5... hästoxehelgen snart över...

jag kommer inte vara kontaktbar på flera lediga dagar.. fast jag har ju ingen mobil så det stämmer ju!!! Den jag fick låna ( tegelsten) höll ju inte länge.. tanken var god men iallafall..

jag klarar mig ändå... jag är stark .... jag är den jag är!!

Julia har vart sååå duktig. men hon ska inte behöva va ensam en hel helg igen!!

Visst har hon haft Nathalie här men jag tycker inte man ska lämna ungarna hemma ensamma utan tillsyn!!  jag har ju vart hem mellan varven och det har inte känts så skoj att gå hemifrån!!

Men man har ju fått sig en och annan fundering i helgen som gått!!

..................................................
..................................................
..........................................

längtar till imorn iallafall.... Ledig är bäst!!


Av Nanny B - 22 januari 2011 22:28

Jobbat pass 3 av 5 ... SUCK !!  hälften avklarat !!..

Julia har väl hunnit ringa 3045874620 gr !!  Hon fick ju va ensam hemma och det har väl inte funkat så bra.. jag trodde att Andreas skulle kolla till henne medans han lagade en bil men så var icke fallet.. hmmm

Visst hon hade sin kompis här men iallafall.. Mern dom hade iallafall vart duktiga och plockat bort efter sig.  Men imorn så är det hon som får följa med Andreas till hans jobb.

Imorn är det jobb igen.....

Av Nanny B - 22 januari 2011 15:01

Snööööööö???+  Imorse när jag kollade vädret och det skulle bli en solig dag!!

en stor fin gul sol som täckte hela västmanland!!  Blev glad och gick till jobbet..

Och va va fasiken hände???? jo det börjar snöa!!  Kollade tidningen igen på rasten och mycket riktigt det va en stor fet sol!!

Nån borde sparka den där meterologen i arslet!!!  va den full/dyngrak när den läste av meterologgrejjerna???? nått gick fel.. förbaskat fel och man blir inte glad!!

pass 2 avklarat av 5.... och strax  fara iväg till pass 3...


over and out

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards