Direktlänk till inlägg 26 oktober 2018

Ditt förbannade as.....

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då..... 

Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärrisen ...Zappar lite mellan kanalerna ..och rätt var det var så blev allt svart..inge ljud ...inget hände.. WTF och en massa svordomar..

Tvhelvetet är alltjämt död.. "nej du jävla tvidiot , du ska funka nu!!"  mina tankar om att döda eller  kraftigt lemlästa vår teleleverantör fullkomligt exploderade i mitt huvve..

Ringer maken som befinner sig på annan ort...

-jag ska in på möte... ringer Telia sen, hej då!!   Jag ba.. Tack för det!!

Men som den drivna kvinna jag är och så börjar fundera ut hur man löser detta.  Sparka sönder tvn i detta läge var inte prio 1 direkt även om tanken slog mig.

HMMM what to do, jo man loggar in på deras hemsida och kollar om det är driftstörningar för sånt kan faktiskt hända men det var det inte..  gaaaahhh.. försöker att starta om den lilla tv-mojängen men rutan är alltjämt svart... Drar ut HDMI kabeln men och sätter i den igen ... rutan svart..  stänger av tvn och väntar 3 minuter och sätter på den igen..RUTAN ÄR SVART!!

Kollar om det finns någon hjälp på hemsidan.. jodå det finns det som tur är. Går in på en supportsida och där finns flera altenativ man klickar på. Är din tv svart, Har din tv ingen bild. Har du bild men inget ljud. Seriöst.. hur mpnga fel kan de bli???...

Lyckas krångla mig fram till en felanmälan och kommer då få vänta i 3 dagar MINST!!!!

Jag tänker bara HELL NO era motherfuckers!!  förra gången fick vi vänta i 14 dagar ....

Går ner i trappan där allt som har med fiber att göra sitter på väggen ...rycker ut varenda jävla kabel/sladd och bryter strömmen... det könns fan bra att få disconnecta allt... Börjar om från början med 3 minuters mellanrum  ( de stod såpå hemsidan) och taaadaaaaaa wiiiiiiii det funkar igen... yyyiiiippiikaaajjjeeejjj...

en liten segerdans och "Kvinnor Upp tilll kamp" hälsning med hela armen!!

Men va fan är det som ärpå tvn... Samsung har visst nå reklamskit... och hur fan får man bort de då??

Efter en kvarts fipplande i inställningar så lyckas jag få bort "demolisten"... hur jävla dumma för dom vara??

ingen glor ändå på det.. och jag behöver inte koppla upp min tv mot internet då jag använder tvmojängen till det.

och nu så är den borta men ljus och ljud är inte som de var men det skiter jag i....det kan leva med... 

jag lyckades få tvn att funka igen  på egen hand  och behövde inte vänta i 3 dagar minst.... 

Allt är det något.... och jag slapp lära mig virka  en vedspis i stålull... 

aaaa just det..hahahha Man hör det man tror man kanske hörde eller nått.. 

Satt i min arbetsbil och lyssnade på radion...

Vad i hela friden är det karln sjunger ???  Wave your fag???  Jag börjar fnissa och väntar till refrängen kommer.. 

Joo det låter "wave your fag" och jag i mitt stilla sinne ser folk vifta med bögar ...och är tvungen att stanna bilen för jag gapskrattar... och då kommer ytterligare en refräng och jag höjer ljudet... WAVE YOUR FLAG!!

Jo de va en viss skillnad.... men de lät väldans kul... för vem sjunger en sån om det egentligen.. hahahah 

Jag bryr min inte om vad folk har för läggning och alla har rätt att älska någon!!   


Imorgon är en ny dag och jag undrar va som ska paja då....

Måndags.... min bästa penna.

Tisdag... Munstycket till damsugaren...nej inte ens silvertejp kunde rädda den

Onsdag... Crome cast till sovrum strulade.. inge "sovatv" Buuhuu

Torsdag.  Crome cast funkar..yeeeej 

Fredag... Tvn ger mig en match i tålamod utan att vilja parkera en slägga mitt i rutan!


tjing tjong långkalsong 










 
 
Telia Sverige

Telia Sverige

30 oktober 2018 18:54

Vilken tur att du fick igång din TV så snabbt själv! :) Skulle du få tekniska problem någon mer gång framöver kan du ju alltid dra iväg ett meddelande till oss på typ Facebook eller Twitter - då får du snabb hjälp! Ha nu en fin kväll! /Lisa, Telia Kundservice

http://www.facebook.com/telia

Nanny B

30 oktober 2018 19:47

Tack Telia .
Jag lyckades via er supportsida att få igång det . ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Av Nanny B - 17 september 2018 01:19

Adaperjakt... imorse vaknade vi 05.00 pigga som mörtar .. ungarna badade när det blev ljust fram till 10 och sen gav vi oss ut på adapterjakt.jag hade nämligen fått med mig den engelska och den funkade dåligt här i amerikat . Men först ett brunchs...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Skapa flashcards