Alla inlägg under januari 2018

Av Nanny B - 21 januari 2018 22:06

Jaha Då ska jag förska börja lite med att blogga.... igen

Det finns ju så många bloggar nuförtiden och jag har inte en aning om vad dom handlar om heller.. för själv läser jag INGA..Eller jo.. Helenes blogg om söta ESS- valpar och utställningar.

2017 var ett bra år...

resor.. ja vi åkte till Florida med 6 ungar.. 

vi köpte huset... 

Vi tog bilen genom Europa


Så jag ska försöka att ta mig i kragen och skriva lite oftare än vartannat år.

Jag måste få berätta en sak.. 

Makens morbror Birger som var bosatt i Estland sedan flera år tillbaka gick och trillade av pinnen  (  så att säga) .

Birgers  estländska familj lät ha en begravningscermoni och därefter kremera kroppen.

Stoftet skulle skickas upp till oss....ända hem till mig.. 

Jag blev väldigt upprörd och ville verkligen inte ha någon död människas stoft i  mitt hus,.. Spelar ingen roll om det är makens morbror eller inte!!  jag har aldrig träffat Birger i levande livet och tänkter inte bekanta mig med honom efter hans död heller. 

Jag hotade maken men diverse diktatoriska åtgärder om Birger skulle komma hem till huset,, efter överenskommelse med maken så skulle Birger få vara i bilen och maken fick några timmar på sig att köra ut stoftet till farmor.. Det var ju ändå hennes bror och där skulle urnan stå i gästhuset för hon ville inte heller ta in Birger , 

Makens kontakt med kyrkan i Estland hade skickat en postlänk där vi kunde följa Birgers väg mot sin sista vila.vi kollade varje dag och i Fredags så kom Birger till Sverige via flyget. men sen så uppdaterades inte länken ,, vi tänkte inte mer på föränn det kom ett nytt mail där dom försökt 3 gånger att lämna Birger.. trots att budet skulle ringa innan.

Nu har budbäraren lämnat in urnan med stoftet via Postnord vilket innebär att maken får hämta ut Birger på Citygross i Kungens Kurva.,,

Sen har han lovat att inte köra hem utan direkt till farmor.. 

Birger kommer få sin sista vila bredvid sin son i Eskilstuna och hur han kommer dit är inte mitt bekymmer. 

vila i frid när det nu än blir Birger.. 


Jag har lyckats sluta röka...vilket har inneburit några extrakilon.. ganska många om man tittar sig i spegeln,

så det undviker jag att göra,, ( titta i spegeln) 

Iår ska jag gå ner alla dom där kilona som jag verkligen inte vill ha... på nå vis..

hepp... 







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards