Alla inlägg under maj 2016

Av Nanny B - 7 maj 2016 18:50

Jag älskar min sambo men ibland så är han inte den vassaste kniven i lådan ..
I bilen brukar vi prata om allt möjligt, lösa världsfreden, fåna oss och ibland gå in på djupa diskussioner! Nyligen så satt vi och tjafsade om att associera till olika saker ..
Han försökte vara rolig och lustig och kläcker ur sig med ett leende - vad tänker du på när du hör "glory hole"
Jag blev lite stött .. Tror karln på fullaste allvar att jag är dum på nå vis . Fasa ..
Jag bara glodde på han och svarade
- vad tänker du på när du hör papperskasse ? Det var det första ord jag kunde komma på just då. Varför vet jag inte utan de vara poppade upp.. Han tittar på och på fullaste allvar börja mumla ..-papperskasse ...hmm.. Jag har nog aldrig hört talas om nått sånt förr ? Att man är prasslig kanske ? Jag vek mig av skratt..
. - vad skrattar du för säger han lite osäkert . Jag kan knappt andas.. Kippar efter luft och försöker få fram att jag bara skojade.
- Papperskasse?? Mumlar karln .. Jag frustar som en galen häst och håller nästan på att kissa i brallan.. Till slut lyckas jag få fram att jag bara kom på ett ord .. Att jag skojat ! Sambon tror att de va nå utryck från min gamla hemby men vad jag vet så är papperskasse en papperskasse och inge annat !! ?????
Att ha kört samma bilmärke i ett par år och dessutom en cab så när solen kommer fram vill man verkligen bara köra nercabbat.. Men jag får nöja med den lilla taklucka som finns på denna bil som heter Helge .. Volvo-Helge!!
Helge är rädd för allt!! Så fort man ska parkera så nog fan ska de varnas.. Pip pip pip piiiiiiiiiip. Akta ... Akta ... Aaaaktaaaa bilen som det är flera meter till ... Usch !!
Helge är en dryg jävel!! Ska du byta fil och råkar glömma att blinka .. OMG!! Då kommer de ett drygt pipljud.. " hurru, du glömde blinka när du körde över linjen.. FY SKÄMS" !!
Helge har en enda tyst funktion .. Han talar om när de kommer någon i döda vinkeln . Enda varningsfunktionen som inte har ett enerverande ljud men det lyser en orange lampa vid backspegeln !!
Jag trodde att alla varningsfunktioner var till för min skull men Helge är nog egotrippad och dom är mest till för han!!
Akta.. Du är för nära... Akta det och akta det ... Suck!

Av Nanny B - 1 maj 2016 20:29

När det blir inbjudan till diverse rajraj nere på byn så verkar det vara en självklarhet att det är bara grabbar som ska ha skoj .. Jo jag fick faktiskt följa med en gång .. EN GÅNG!!! På räkkryssning och faktiskt var en till kvinna med .. "Wow liksom "
Visst får sambon joina gänget och tidigare har han fått räkna med sms om att han kan ju råka sätta maten i halsen eller ta in på hotell om han lyckas hålla sig i lodrätt läge !! Jag vet inte hur många gånger detta har påpekats att sambon har socialt umgänge och mitt sociala liv med andra vuxna är väldigt liten . Mitt jobb räknas inte även om jag har grymt underbara kollegor . Kvinnor tycks vara förbjuda i deras märkliga gäng .
Nu var det dax igen ... Och det stod räkkryssning på kvällens rajraj.
Nej .. Det är bara grabbarna som ska åka !
Sambon drog till med att han kunde stanna hemma men sån diktator är inte jag . Ja inte då iallafall ..
Men löften om att komma hem tidigt och minskat alkoholintag haglade ...
När jag kom hem från jobbet fanns det en jättevacker blombukett på bordet, favoritvinet i kylen och mitt konto var påfyllt !! Jag tänkte bara ... Hmm skumt ... Nått är skumt här ..
Jag åkte hem till min kusin och käkade middag istället .. Hur mysigt som helst ju!!Kusinbarnet har vuxit om mig nu... Va fan hände ?? Han var ju liten och gullig nyss ..
Kvällen led mot sitt slut och efter en lång arbetsdag dessutom var man ganska trött så det blev hemgång i skymningen !
Väl hemma så var fjärrkontrollen bara min.. Och soffan.... Heeeela soffan!!
Mitt i en spännande film så plingar mobilen till ... "Älskling båten är på väg in nu så jag tar en taxi hem direkt "
Då tänkte jag .. Naaaawww min bubbis??
Tog fram varsitt vinglas och brottades med vinboxen.. Nej jag får aldrig till det där med pipen!!
Satte mig i soffan och väntade ... Filmen tog slut .... Väntade lite till .. Tog mig ett glas vin och smuttade lite ... Det fick en timme..
Min vänliga tanke om "bubbis" utbyttes i takt med att minuterna gick till "Sacramento Idioto" och dumjävel.. De gick en timme till
Svepte resten av vinet i glaset i ren ilska och gick och la mig i sängen...
Vaknade till av att ett destilleristinkande 110 pannors fyllo försöker i ett vad han tror i nån form av stealth-mode smyga ner i sängen .. Fullt påklädd !!
Och då kom frågan ! -sover du?
Det är fan det dummaste frågan ever!!!
Av min blick så förstod han och självmant gick ut på soffan!!
"Thats My dog""
Jag la alla mina sängkuddar på hans sida ..
Hörde en stund senare att sambon var i en dispyt med toalettporslinet ... Jag tyckte inte synd om han!!!
Somnade med ett leende och tanken på att lördagen skulle bli riktigt diktatorisk !!
Vaknade i ottan och började slamra i köket ..vår högljudda kaffe maskin fick göra sig påmind . Och karln sätter sig upp i soffan .. Inte bakfull utan fortfarande påverkad av kvällens rus.
Oj jag måste ha somnat på soffan, säger han lite skamset ..
När jag deklarerade dagens agenda så ser han rätt kul ut . Ansiktet hade ett påklätt leende med en viss dödslängtan .
Dagens shoppingtur gick över förväntan .
Och självklart var jag tvungen att gå runt och klämma och känna på allt jag inte skulle ha .. Sambon fick vara BOB!! (Betala Och Bär) han såg måttligt road ut!!
Efter varje affärsbesök så sa jag att vi skulle åka hem.. Meeeen så kom jag på att jag bara måste passa på att köpa !! Och åkte till en annan affär !! Jag satt ju på dagens trumfkort!! Bilnyckeln ! Han var ju inte direkt i tillstånd för att köra den närmsta veckan så han fick sitta bredvid i min fina röda bil!
Sambon började nu få en annan färg i ansiktet ... Nu tyckte jag faktiskt lite synd om han ... Så vi åkte hem !
Men innan han fick inta soffan så tvingade jag han att skruva upp en svensk flagga på garageväggen ...
Jag frågade han om han skulle göra om det .... -nej .. Jag kommer aldrig lova något igen!!
Suck ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards