Direktlänk till inlägg 27 maj 2017

Amerikat... Nu kommer familjen annorlunda !

Av Nanny B - 27 maj 2017 14:39

04.57..fredag 26/5
Vi sitter äntligen i taxin på väg till Arlanda ..
En kvart innan hade de vart kaos .. jag menar kaos ..
-har du med passen?
-aaaaaj mamma... hon puttade mig !!!
-va faaaan .. När kommer taxi ?
Alla ränner omkring som yra höns .. en tandborste ska packas ner.. Kent hittar inte sin klocka , nån måste på toa och göra nr 2 .
Jag är som nån slags vallhund som försöka hålla ordning på fårskocken samtidigt som jag ska hålla reda på allt annat och i farten påminna vår hustomte att vattna orkidéer på söndagar . Tillslut har jag ringat in 70% av familjen på uppsamlingsplatsen i hallen . Jag nöjer mig och tar en ynka kaffeklunk och ser makens kaffe är orört..
När taxin kommer så bryter nästa kaos ut ... alla ränner gatlopp ut!! Utom en ...
tonårsdottern ! Hennes kille har sovit över och ligger kvar i sängen lyckligt ovetandes om upploppet utanför .dottern gråter stora krokodil tårar och motsträvigt går ut...
-buuuuääääähh.. jag kommer sakna Johan och hon gråter som en bebis...
-fem min senare kivas hon med Linny i bilen och saknaden efter pojkvännen är som bortblåst !
Stockholms taxis har eko-gas bilar .. vilket innebär mindre bagageutrymme..
Nåväl... nån fick ha en resväska i knät och familjen annorlunda är på väg !
09.01 Sitter i planet på väg till London .
Tänker på frukosten som kostade 1000 spänn ... jävla piss-flygplats som ska suga ur varenda fickpeng ...
ungarna sköter sig förvånandsvärt bra ..
Elicia vart nojjig när vi skulle iväg ..
Piloten varvade lite och styrde ut på landningsbanan .. Elicia var vit i nyllet och sa inget .. Planet kommer ut på raksträckan och ökar farten .. Elicia fortfarande vit och tyst
När vi lyft 50 m upp i det blå så säger jag att nu är vi i luften , med ett stort smajl och så säger hon -aaah det där gick bra !
Sen var det inge mer med det !
Mellanlanda i London .. flyget till Miami gick smort ..passkontrollen blev ett rent nöje för att få komma in i Amerikat !!
Men något ska ju alltid strula... kön till biluthyraren var 2 km .. suck... trötta och ungarna var hungriga..
efter en timme så var det äntligen Kents tur.. först hade dom ingen bil , sen hade dom en bil, sen var bilen inte klar, sen fick vi en större bil för samma pris och en gps , sen när vi hämtade bilen så visade de sig att bilen är en BUSS av mindre model..
In med ungar och alla väskor
3 av 6 ungar däckade i bilen ..
Huset visade sig vara mycket än de på bilder .. Wow säger jag bara ...
Så nu kan semester börja ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Skapa flashcards