Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Nanny B - 16 januari 2011 16:32

Dagen började med en skön sovmorgon... aaaaaahhhhhhh   =)

Vi hade ju fått biljetter till REA. ( Roligt, Elakt,Aktuellt)  en föreställning som går på Hamburger Börs/ Stockholm.

Fick dessa biljetter av mina svärföräldrar !!  =) 

Vi spånade på hur vi skulle komma dit och tåg skulle ju gå fortast. Men hur säkert skulle de va då?? Njaaa en lördagskväll borde de väl kunna gå iallafall..

Det är ju knappast rusningstrafik .. så vi bokade och betalade  via internet.. !!

Tåget dit var inga problem.. det avgick i tid och kom fram i tid. Vi tog ett tidigare tåg så vi hade tid på oss att gå dom där 600 m till Jacobsgatan . Vlev tvungna att stanna till på Sheraton och tina upp.. snorkallt att gå . men vi kom fram och fick komma in i värmen i foajén en stund.. dom hade inte riktigt öppnat men en superrar servitris öppnade endå för oss..

Fördrinken värmde upp en och nästan så jag kände mig full... hahahah

blev hänvisade till ett bord och fick ett Kungsörspar till bordsgrannar.. Skoj med trevligt folk..

Maten var god .. Rödvinsbrässerad högrev med potatismos med gräslök i.

( dom hade glömt att salta moset men annars var det gott)

men jag begriper inte varför maten ska serveras på gigantiska tallrikar.. eller mer stora tvättfat med en kant.  Det kostar ju nästan lika mycke som en veckohandling för en barnfamilj och man får ju nästan leta efter maten på tallriken.. Chokladefterrätten med några arma kokta körsbär var helt underbar..

jag drack vin och de kostade 95 dollares per glas.. så de blev bara 2 glas..

Sen började showen... som bjöd på många skratt... =) 

Vårt tåg  skulle gå hem kl23.36 och jag sa till Andreas kl22.49 att vi ska nog gå snart för att hinna hämta ut jacka och ta oss till stationen och kors i taken så höll han med.. Showen skulle ju sluta kl 23 så vi smet lite innan....

kom fram till Stationen kl 23.15 och går och kollart vilket spår tåget ska avgå ifrån.. TÅG INSTÄLLT ersättningsbuss  var det som stog på den raden med vår tur på... Jaha och vi glodde på varandra som två fån. Vart går bussarna då???

irrade runt en stund .. Kollade skyltar och tillslut hittade vi en röd klisterremsa i golvet där det stod åt vilket håll vi skulle åt...

Kom ut ur byggnaden och gick in på Bussterminalen mittemot och kollade vart bussen skulle avgå, men ingen större lycka där ...

Det stod en buss utanför och vi frågade chaffisen... jodå den skulle gå till Västerås men först Sundbyberg och Bålsta.. men det skulle komma en till som skulle gå till Enköping och västerås... PUST!!!!

Innan vi klev på vår buss så frågade Andreas när den skulle ankomma ... 01.15 hmmmmm  vi som tänk ta en öl på nån krog innan vi gick hem...med tåget som skulle ha ankommit kl 00.30 så skulle vi hinna med det ..

Jävla SJ!!!

Så det vara bara att sätta sig på bussen och vara tyst.. jag var ordentligt purken.!!  I Enköping så släpptes 4 personer av.. och jag hoppades på att Chaffisen skulle gasa på lite på hemfärden... SUCK!!!! jag hade en önskan..

Kom till stationen kl 01.20 och vi gick direkt till nästa busstation... kl 01.34 skulle den lokala bussen komma så jvi kunde likaväl vänta dom där minutrarna.

En öl på krogen var ju bara att fetglömma.. Och  lokalbussen var ju sen.. 01.40 kom den och nu var jag grinig och ihjälfrusen!!

Vi kom hem kl 02.05 jävla SJ...

Fick sovmorgon igen... barnen var ju hos Farmor Maria och farfar Bosse..

Tack snälla svärisar för en jätteskoj show... synd bara att SJ skulle fela!!


Så vi bestämde att vi skulle shoppa loss idag på alla våra presentkort vi har fått i present och julklappar...

Ikea...varför ska man gå mitt i gången och sen tvärnita för att glo på något????

Körde rätt ii i arslet på en karln..jag muttrade något om att jag ville gå förbi!!

Då säger han högt till sin äckliga kärring nått om att be om ursäkt...

Jag skrattade högt och log mot Andreas och vi fortsatte gå!!

Varför ska jag be om ursäkt när dumpannan tvärnitar mitt i gången!! doooohhhhh

Vi strosade länge inne på Ikea och lyfte på allt vi kanske ville ha..


Imorn är en ny vecka... nya möjligheter.......nya beslut...

Som hundägare har man det yttersta ansvaret att ge sitt djur det bästa och se om att djuret har det bra.. Anton börjar gå in på det sista varvet... får en stor klump i halsen bara jag tänker tanken... Det är som att leka gud.. men det sista jag vill är att han ha ont och vara lessen... än så länge är han glad och jag vet ju att den dagen kommer då han inte är det..

Celine ger han tjuvnyp hela tiden.. han hör ju inte ett skit och hon ligger och morrar om han kommer för nära..

jaja han håller nog ett tag till...

Min jobbarkompis Marika tog bort sin gamla vän.. samma dag sitter vi och pratar om när det ska va dax att låta sin vän somna in.. hon berättar att det var nog dax för Izita att springa över regnbågsbron... på kvällen läser jag hennes status på fäjsan.. Sov gott Izita. Då kom det tårar..








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards