Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Nanny B - 5 januari 2011 10:29

Snö snö snö snö...... Visst är de fint med vinter men nu förihelvete räcker det!!!!

han som ska ploga vår gata gör ett väldigt dåligt jobb... så man undrar ju om han ens har behörighet för att köra gigantisk traktor!!  tror knappast det är vanligt A-kort på den där maskinen!!! stor som en vanlig svenssonvilla och har en rätt stort plogblad framför... men tror du föraren klaar av att ploga en helt vanlig svenssongata då???  NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ... han missar typ 1-2 m på sidorna och det är med nöd och bortslagna backspeglar 2 bilar kan mötas..

Imorse blev Tage hängandes på underredet för det var en bred vall utanför uppfarten... Ärthjärneplogarn missade att ploga ytterligare 1 m mot kanten...

Lyckades att ta mig loss med lite fram och lite tillbaka körning.. och jag önskade jag haft snökedjor!!!!!! dubbfria däck ingen höjdare i detta läge!!

Kom iallafall fram till dagis och hade nån förbarmat sig över plogningen där då??  NOPE .. hmmm  ibland när man lämnat på dagis så har det vart plogat på innergården där barnen leker på morgonen men inte parkeringen...

hur fan tänker kommunen???  En stackars mamma som just lämnat sin lille snorgris fick fint gå tillbaka i 2 DM snö!!

Planerna för en ny woodoosession börjar ta form!!  och nu är det ingen lek!!

Nu ska Kung Bore så åka... sanna mina ord!!  


ska man försöka sig på att handla idag eller ska man gömma sig i soffan???

( ja just de,, jag jobbar ju ikväll så man lär ju gå ut ändå )



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards