Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

ja jo tjena...

Av Nanny B - 3 maj 2010 11:00

Kunde inte logga in igår bara för det gick så segt på den har bloggsajten.... MVF

kan dom inte gå ut med ett mail eller nå att nu går det segt för en server är paj eller nå.... min kompis Helene var lite lätt purken över det. vi har bloggarna på samma ställe!! 

men nu går det bättre och snabbare... allt annat är ju segt hahahaha

jahapp vad har hänt sen sist!!

Linn hade ju krupp och blev piggare .. sov skapligt natten mellan fredag och lördag..

Valborg.. firades hemma i godan ro med grillat och läsk. Vi fick hem Lolita och vi tog med oss småbrudarna till brasan och kikade. jag gillar inte eld... och hur fan kan en del uppfostra sina ungar till att kasta pinnar rätt igenom brasan för att pyrandes träffa nån krake på andra sidan... jag brukar inte propagera för barnaga men hade det vart min unge som kastat så hade en obestämd tid inne på sitt rum hägrat!!! Stannade i 30 minuter sen så ville jag bara hem.... de smälldes smällare och en stackars hundkrake höll på att skita ner sig av rädsla.. varför tar men ens med hunden när det kommer mycket folk och smällare..


Syjuntan goes drinkafton...

Så kul att båda mina gulingar var med.... mina Annanassar... yyeeeeeeeeeea.

  

Lennart, Gråsten. Applefantasy, Cocosdream var drinkar som vi njöt av och efter ett par st så började dom heta andra saker som Fias röd med sprit, Evelina on the beach och Nanny on the moijto... hahahahahahha

Roligt värre och jag drog sönder Bettans strumpbyxor... och mina egna..   hahahaha sen så åkte vi ner på Harrys och drog ett par riktiga drinkar från en riktig bartender.. hahahahah  Strawberry daquirin var supergod!! 

         

  


söndagens förmiddag bestod av att softa..... seg som 17 åkte vi ut till svärisarna och hämtade Jullan.. hon hade lekt med sin kusin Ronja och förbrukat farmors toner till skrivaren.. dom hade lekt "sosk" ( kunde inte stava till kiosk) och gjort egen "recklam"    Farfar Bosse stod med vedklyven och vad är det med karlar och maskiner... Andreas blev som ett litet barn ... hur kul är det då att dela en stubbe i 18 delar... ????    

Svärmor och jag ruskade på huvudet och sen lagade han åkgräsklipparen och körde runt på den och såg ut som ett gossebarn i himlen!

..................................................
..................................................
................................................

Solen sken ute och jag gick hemma och funderade på vart jag ska ställa mitt 8 kantiga lusthus... eller om det ska bli groggveranda...

återstår att se...

Sen åkte vi ut med soffan till mamma... Julia och Linn plockade väl bort skogens alla vitsippor innan dom spelade bingolotto med mormor  hahahah

mamma satt med ett nr till en rad. nr 35 och jag sa - du nr 36 kommer säkert!!

Vad händer.... jooooo  Lotta potta Engberg säger, - Niklas 36, trea sexa.... hahahahahah och sen bidde de bingo!!! Sen kom Andreas med famijepizza som vi skyfflade i oss.... gott!!!!

åkte hem vid 21 tiden och ungarna stupade isäng...

Skulle ta in Åke och han syntes inte till..  men efter en stund så kom han med ett byte.... som fortfarande levde.. urk... men men han fick väl leka med sitt byte ifred!

Hur som helst så fick vi in han efter nån timme..


Måndag....

Vaknade av att någon snorig liten dvärg förökte borsta av mig hela peruken....

- Linn för faaan, jag sover!!!   glodde på klockan  7.15

-mamma ditt hår är tovigt härbak!! fick jag till svar.

masade mig ur sängen och höll på att ramla på kattjäveln...

morgonen började bra!!

Andreas hade ju stämt träff med försäkringsbolaget för att dom skulle kolla på vattenläckan....

Försäkringsbolaget kom och mätte och jaaa jooo tjena... .... vi får förmodligen även ett nytt badrum!!! fukt i betongplattan och hur kul är det då att ha en förbannade fuktvärmare stå och surra....

Jag som vill sitta i min nya soffa och mysa..

Vi tom tänkt att Linn skulle få en lekstuga och jag en ny groggveranda/lusthus men hoppas att det inte bli alltför dyrt nu....

life sucks..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards