Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Nanny B - 12 januari 2011 09:53

Såg fram emot min lediga dag!!! Sovmorgon och bara få ta det lugnt!!!

Men mina förhoppningar grusades kanska snart!!  Vaknade 6.30 av att det står en liten människa vid min sköna bädd och skriker-Mamma jag är bajsnödig!!!!!!

jag låg kvar och hoppades att "problemet" skulle försvinna, eller iallafall dra sig in på muggen!!! -MAMMA, MAMMA, MAMMA VAKNA DÅ!!!  Det fanns inget att välja på utan att masa sig ur den sköna, varma bädden och gå upp med "problemet"..  medans den lille snorvalpen satt där så kommer kommer nästa unge... - mamma jag är hungrig??  ÖÖÖÖÖH jaha men ät lite frukost då!! SUCK!!!

Går ut och hämtar tidningen istället för att tjafsa med minderåriga. och den biten från och till brevlådan har en viss vinstfaktor till en lårbensoperation!!!  OMG.. ( Oh My God) Det snöar och den förädiska isen blir gömd ... i ultrarapid och i min fina chocklila morgonrock sniglade jag mig till brevlådan och så kommer grannen åkandes.. vinkade lite fint "hej hej" och tyckte de va pinsamt...

jag kom halvvägs så kändes skorna lite märkliga och ser då att jag har en av mina tofflor och en av Andreas... hmmmm jaaaa för dom är inte ens i samma färg!!!

Hemfärden från brevlådan gick lite fortare.. vinna en lårbenfraktur eller slippa  hejja på morgonpigga grannar????  jag valde de sista!!!!

-FÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRDIIIIIIIIIIIIIG!!!  var vrålet jag möttes av när jag kom in i värmen igen!!  Varför måste ungar skita på okristlig tid!!!

Morgontidning,kaffe, kaviar, smulor, hundfoder,strumpor, gymnastikkläder, fikapengar, snöskyffel och överdragsbyxor = morgon!!!

dax att åka till dagis!!

Efter 34 minuter hade jag lyckats,,, jag segrade!!  43-0 till mamma... woohooo waka waka.... =)  en färdigklädd, kammad unge!!! Jag kände mig som en vinnare på en stor station med flera hunda tusen hejjande åskådare och jag lyfter mina armar mot folkets jubel!

Sätter in henne i bilen och vrider om nyckeln... ser att det lyser en lampa vid "fuel" indikatorn!!!  Vi har ju en rätt modern bil som även kan visa hur långt man kan köra.. och personen som sist körde berättade  att man kunde köra 40 km !

Men nått i kråksången stämmer inte.... fuelindikatorn visar ---- km. (Det kan betyda FRIA MIL!!  WOOHOOOO  ( igen)  jag behöver inte tanka nåå mer!!)

och indikatorn har inte rör sig en enda milimeter...

Jag bestämmer mig för att lita på bensin-informatören och kör ut på stora vägen.. bilen rycker till en gång och då i det ögonblicket så ångrar jag mig och färden mot dagis. En ilning av hämd,  ond död och förbannelse drar igenom min kropp och själ!!!

Svänger av in till Konsum och OK-macken och  ställer mig vid bensinpumpen!! 

Jag faller ihop över ratten och känner en lättnad!!

Tankar i bilen litegrann så jag ska komma till Statoil lite senare ( vi har bensinkort där)  upptäcker att någon har tryckt in högerdörren... ringer upp bilen rättmätige ägare och undrar vad som hänt!!

Tydligen så har han fått möte i vår numer smala korsning av en bil som kommer väldigt fort så han är tvungen att väja.. och ser inte en isdriva som aparslet som plogar gatan fixat!!

SUUUUUUUUCK.... !

Idag ska jag ta reda på om vi kan få ersättning av denna villaförening som skrivigt kontrakt med denna plogfirma ( läs bondjävel) . Gatan blir smalare och smalare nu... slutar det inte snöa så kommer det endast vara en ko-stig kvar!!!


hur ska denna dag sluta!!!!!




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards