Alla inlägg den 5 september 2012

Av Nanny B - 5 september 2012 18:20

September.... 1:a höstmånaden och man känner en viss kyla och att de luktar höst. fast hösten kom ju redan i maj så för en annan är de ju inge konstigt förutom lukten då  =(.. men hösten luktar jord!  Men på vissa ställen så är det inte roligt att passera när man kör ut mot stallet.... Bönderna sprider dynga på gärdena!!  Det har dom hållt på med nån vecka nu och idag hittade jag knappen i bilen så man stänger av de där med att den tar in luften ( odören) utifrån och man kan passera utan att spy!!   Ko/grisbajsdoft  är inte att leka med!!  Va fan matar dom djuren med???  kadaver?? ärtsoppa??? kålpudding???  

Och i trädgården härjar ogräset vilt... men orka liksom!!  Beväpnade mig med diverse ogräsbekämpare och gick ut för att förklara krig mot det!  Men på vägen ut så rann lusten av mig och jag intalar mig själv att tistlar är vackra och det är ju trots allt guds skapelse det med!!!

Julia stortrivs i nya  skolan.... det här väl inte hänt de senaste åren... så underbart att höra henne säga --Mamma idag var det jätteroligt i skolan!!

På den  gamla  skola fick minstingen börja i och återigen så har ett rekorsbyte skett!!  Igen !!  

Hur ska dom ha det??   Och den nya ska jag tala om väl valda ord till!!  

Denna nya rekor har just bestämt att man inte får parkera på skolans parkering utan man blir utvisad till ett par platser ett par km längre bort!!  Och nu är det ju så att på morgonen är ju ju kaos borta vid skolan på alla föräldrar som inte kan parkera !! hmmmmm   

Och Linn, hon verkar trivas då hon har ett par flickor från dagistiden som går i samma klass. 

Idag vid middagen så sitter familjen samlad och pratar om vad som hänt under dagen.

Julia bladdrar på om SO ämnen och så frågar Andreas Linn om hur hon haft det?

joo, säger hon och flinar lite... 

-Det finns en brun neger som jag brukar skratta åt, viskar hon försiktigt.

Andreas sätter på sig stenansiktet och frågar om den bruna negern är dum eller snäll? ( jag fnissar och vänder bort huvudet)

Snäll, viskar hon och vet att man inte ska säga ordet neger för det får man inte göra i skolan.

Sen tittar hon på mig och säger - mamma, du vill ju va neger för du solar ju i solarium så du ska bli en!

Nja inte riktigt så går det till menar jag och försöker få henne att förstå att jag vill va guling istället!

( ja Anna precis som du)

Ungens förvirrade blick sa allt och vi försökte å lite matro istället.... jag vägade inte titta på Andreas.. 

nehepp... återgå till att roa tvättmaskinen ... 

på återseende..




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards