Alla inlägg den 16 september 2012

Av Nanny B - 16 september 2012 20:51

i helgen blev det inte mycket av sömn!!!  Lycklig skuttade jag iväg till jobbet för att ta sig an nattens arbete. 

Natten gick fort och lagom sömning så körde jag hemåt.. Maken vaken och man fick en kopp kaffe och sen så var det tack och gonatt sådär runt 8 hållet på lördagsmorgon!!

Mina grannar ligger just nu inte på min topplista.... det har dom visserligen aldrig gjort men nu kvalificerar dom inte ens in !!   Klockan 12 så vaknar jag av deras förbannade gräsklippare!!  Tänkte bara förihelvete..... varför ska ni göra det där nu???  Skit samma och jag klev ur sängen . Gick in på toan som en zoombie och slänger ner häcken på toan.

OOOIIIIIIIII  plus en jävla massa svordomar hoppade ur min mun !!

Tur att familjen hade flytt huset för att jag ska få sova för annars hade  tortyr och lemlästning vart milda straff!! Att inte fälla ner toalocket efter sig är nästan lika med döden!!  sååå kallt och på gränsen till frostskador kan uppstå!!

Ut och tog en cigg medans grannen fick klippa klart sin gräsmatta... det var ju ioförsig snart gjort...

Ner i min mysiga fortfarande varma lopplåda med en nyvärmd vetekudde.... ahhhhh

Grävde ner mig och la mig tillrätta för att sjunka in i de rosa drömmarnas värld. ( ja kvinnor har rosa drömmar)  Hinner lagom blunda och nästan börja snarka så börjas det..... viff viff viff   tystand   viff viff viff... tystnad  yyyyyyllll  tystnad     aaaaoooooooooouuuuuuu    viff viff.... yyyyyyyyyyyll  aaaaaaooooouuuuuu viff viff

Efter 2 timmar gav jag upp och önskade att nån kunde skjuta hundkräket!!!    Grannen lilla förbannade byracka var visst ensam hemma !!!   det har den vart förr med och ja den kan skälla i 8 timmar om det är så!!

Har påpekat detta för dom så det brukar va hundvakt där  men dom måste ha glömt det idag då...

For upp ur sängen och nu var jag inte lycklig!!  Ser att grannen kommer hem genom fönstret..

In i sovrum för att klä på mig med blixtens hastighet.. ( stålmannen låg i lä där)  . i hallen så tar jag på mig foppatofflor och ut på uppfarten..

Ser grannens bil försvinna bakom häcken och där står jag som ett fån.. håret på skaft, rosa Onepiece, lagom lyckligt humör och jag vänder mot dörren igen... tittar ner och ser att jag har en grön och en grå foppatoffla...

Inte min morron..... eller dag!!   Tur att min kusin kom och muntrade upp mig!!


la mig att vila en stund på kvällen men det var ju inte lönt det heller...Varför ska barn slåss???? Peace and love kids!!

Nästa jobbnatt så säger jag som en kollega.... jag vill gå hem!!!   =)

Natten avlöpte utan större incidenter .... och med grus i ögonen så kör jag hemåt. i en korsning med väjningsplikt stannar jag och blir stående... Inte en bil i sikte och jag stirrar på den gula trekantiga skylten och undrar när de ska bli grönt???  kommer på mig själv och börjar småfnissa så när jag väl har parkerat hemma på uppfarten så tokskrattar jag... ett mindre hjärnsläpp kanske???

Lyckas sansa mig och glider in tyst.. familjen sover och jag tar en kopp kaffe och njuter av tystnaden... 

Blev sittandes i nått slags transtillstånd och hoppar högt av smällen som blir av när kattluckan stänger sig.

MJAAAUUUUU MJAAAUUUUUU MJAAUUUUUU MJAAAAAAAAOOOOOOOOOO

Kattens tankar om att vara totalt utmärglad och rasa död ner var inte långt borta.. men gapa de kunde han!!

Gav kattjäveln foder och va fan gör den då???  Går ut igen!!! Förbannade förihelvetes jävla kattjävel!!

Klär av mig och tyst smyger ner under täcket bredvid maken... varm och gott är det och snart så jag tänker sova tills minst fem på eftermiddagen!!!..

- du vet väl om att vi ska till mormor kl 14!! Maken är vaken och delger mig den informationen

Går det bra om jag väcker till vid ett-snåret??? Säger han och släpper morgonfisen högt och tydligt!!

Mina tankar om rep och träd, pistoler, järnvägsspår och tonvis med olagliga piller korsade varandra i min arma hjärna med uppenbar sömnbrist ....

jag svarade bara mmmm  sen var jag i koma!!


Ett par timmar senare så var de full fart... 

Nu tänker jag dra täcket över huvudet och gud nåde den som tänker "vi väcker björnen  Mohahah mohaha " 


PÅ ÅTERSEENDE  kanske







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards