Alla inlägg den 30 juli 2012

Av Nanny B - 30 juli 2012 23:02

Vi bestämde oss för att geocacha lite idag..  För er som inte vet vad det är så rekomenderar jag att läsa här.   Geocaching....

Hur som helst så skulle Andreas bara fixa lite med gpsen  vilket inte gick så bra så vi tänkte-- ähhh vi har ju mobilerna..!!   Skulle ta en sväng i det bohusländska skogarna så vi packade in picknickkorg, ungar och tennisskor!

Nu var det så att när vi kom ut till den första gömman så började det droppa lite..... och det kom ju mer och mer... 

jag tänkte när jag gick där i skogen och hittade en och annan kantarell att vad i hundan jag gjorde där just då i hällande ösregn med min dyngsura familj!

Jag måste va den enda som gick i skogen med ett grönprickigt Ikea-paraply!!!

Men det blev ett litet äventyr och det hittades grodor till min skräck och ungarnas glädje. 

   

Tur att Näcken i bäcken inte var där just då.... 

Sen for vi iväg och uppsökte några gamla platser som vi brukade hålla till på!!

Vi intog vår medhavda picknick vid Tjörnbron.. 


 

   



Här tackar Tjörns vänner för bron... Undrar vad som sa om båten som körde på den då... ??,  


sen åkte vi och fiskade lite krabbor..... tänk att det kan va så skoj!!!

 

hittade ett fågellik i vattnet,,,, 

  


Sen besökte vi en gammal håla där vi hållt till en sommar för några år sedan... men ingen tror en när man säger att man vart på ett ställe som heter.... !!!


  


Imorgon är en ny dag.... 



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards