Alla inlägg den 17 juli 2012

Av Nanny B - 17 juli 2012 21:00

Det där racket vi köpte som man kan dräpa mygg med är ingen tokig grej.... Nu kan även jag använda de..

Jag har ju vevat i vild förtvivlan med det och förmodligen slagit ihjäl myggkraken. Ända tills Andreas visade mig att det finns en liten knapp på sidan som man trycker in... och det är då dom blir grillade..   =D

'Gjorde ett tappert försök att käka glass på det där  stället men ja jo men tjena... kön var ju halvvägs till Norrköping så vi tänker hänga på låset imorn och tillägna detta ställe vår frukost!!  

Minigolf.... brukar va rätt kul att spela . Jag är absolut ingen höjdare på det men heller ingen som vinner bakifrån.

Maken ville absolut att jag skulle dricka en cider innan vi gick ner till minigolfen... ja nu blev det ju fler än en ( läs 2st)

Och den lilla resturangen har ju rättigheter här och jooo maken vill absolut ha en liten öl till så  det blev ju en till i byxbenet innan vi utrustade med klubbor, bollar och stöttig attityd gav oss på den 9 hål långa minigolfbanan.

Jag kunde inte begripa varför det var så himla svårt att överhuvud taget träffa den lille blåa bollen utan att gapskratta....  efter sisådär 7 hål slog det mig... jag är ju full!!  Inte dyngrak utan lite lätt salongsberusad!!!

Försökte se nykter ut genom att luta mig mot klubban..( Gör aldrig det )

.lyckades inge vidare och i mitt onyktra tillstånd så lyckades jag fullfölja spelet.. Visst, det blev  inga high score !! däremot några "FÅÅÅÅRE"

Andreas,  som kom på att vi skulle spela gick med stort leende när vi började gå tillbaka till husvagnen... 

- sluta tjura nu, du fick ju vinna 40 + KLASSEN!!!  

Och min hämd för detta är inte nådig.. att supa mig lite lagom full räknas som doping och därav så gills inte hans vinst idag!!!

men hämd..... ojaaaaaadååååååå !!!


Vill passa på att göra lite reklam för en bra hundsida!!!

kika in här

www.nordiskahundar.se









Av Nanny B - 17 juli 2012 09:40

Åter till Zoo för att hinna med det vi inte hann dagen före. 2 dagars biljetter är ingen dum idé. 

Ungarna stortrivdes och rätt var det var hade dom hittat en djurskötare med en 1m lång orm runt halsen... och frågade mig och jag ville klappa den hemska reptilen..

Först ryggade jag tillbaka till andra sidan rummet, stod där och bara rös och reptilen stirrade mig i ögonen med en blick som sa.. "Fegis chickenshit".... Tänkte först rymma fältet men nått sa mig att jag måste besegra det onda och rädda prinsessan..typ.

Kallsvettig tog jag steg för steg mot ormskötarens rygg ( huvudet va på framsidan) varje gång ormhelvetet kikade över hennes axel så stannade mitt hjärta.. (HLR nån???) 

När jag var 1 m ifrån min fasa så kom en känsla av att det här kunde jag klara.. på framsidan stod ett gäng barn som klappade och petade på den fula reptilen. Kan dom kan jag blev mitt hastiga påtänkta motto och tog ett steg fram ... skakande av skräck sträkte jag fram handen och kände på ormen... Huuuuh???  den var ju torr och varm. Inte alls så äckligt slemmig som jag trott... kände mig nästan lite dum och tog ett steg runt och fortsatte klappa ormen ... lite stolt och lycklig över att ha rört en ynkelpynkel boa..... 

Frågade ormsköterskan om hon inte var rädd att att han skulle strypa henne så skrattade hon och sa... nääää han är ju så liten och söt!!  Öhhhh  liten ja men söt vette gudarna.

( säg hans mamma senare bakom dm glas och de var ingen rolig historia..hahaha eller de var ingen kort historia utan meterlåg 

Efter ormupplevelsen så tänkte vi fika lite... och de med alla andra helyllefamiljer som sällskap...

medans Andreas stod i kö så hittade vi några lediga platser. Satte mig där och glodde...

Det gick  förbi en mullig kvinna och det som drog mina och förmodligen alla karlars blickar till sig var BRÖSTEN!!

Snälla kvinna sätt för farre på dig en BH!!!  Det är inte fint, inte sexigt och heller inte passande när man har bröst i din storlek hänga lösa på de viset. Dom gungar även i otakt !!  Jag kan förstå att du inte hittar en passande BH men idag finns det nått som heter INTERNET där kan man söka sig fram till en lämplig burik/webbshop !!

Om inte annat rekomenderar jag att ta ett lakan och linda det nått varv runt dig..

Dom där enorma melonerna var nog de största jag sett och människan gick utan BH... herregud..

Medans jag försökte förstå vad jag just sett så hörde jag ett välbekant ljud.. vänder mig om och där sitter en morfar 70 + och spelar Angry birds... hahaha....

vi fikade snabbt och sen gick vi vidare....

Dagen flög förbi och när vi går mot utgången så går det en yngre mamma framför mig... jag ser ett leeende på min käre make som har blicken rätt fram och något neråt.

När jag själv riktar min blick på vad han ser på så börjar jag och att fnissa....

Jag kunde inte sluta stirra .... hennes bakdel gungar, studsat, hoppar och jag vet inte vad...

Hennes smala midja och sen kom de en stjärt som skulle kunna göra en homosexuell galen.... 

och det hoppade och studsade och jag fnissade.... Andreas viskade att jag skulle sluta men det gick ju inte.. det såg så kul ut och när vi kom till backarna sen så höll jag på att krevera... 

I bilen sen så frågade Julia vilket land man helst ville åka till... Julia ville till Miami igen för hon längtade dit. Andreas ville till Nya Zeeland och jag skulle vilja åka till Västindien. När Julia frågade Linn så stirrade hon på henne som hon frågad en fruktansvärt dum fråga och svarade - Jag vill till Busborgen!!!

På kvällen sen så grillade vi... satte och åt och det var så himla gott... nam nam

När Andreas ska kolla till grillen sen så har en stor Bålgeting parkerat sig mellan gallren.... och den va svart!!

Tror inte att dom är så smarta.. det fattar väl vem som helst att man inte ska sitta på en grill.. man dör ju ju liksom!!


tjing tjong




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards