Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Nanny B - 9 juli 2012 17:52

Stans motorfest är till ända och jag är otroligt nöjd över weekenden!!!! Den blev ju inte som planerat iallafall men det löste sig!!

Power meet är ju en stor folkfest som lockar ut gammal som ung ut på gatorna för att få se tjusiga bilar av alla dess slag. Visst en och annan råttsoffa dyker upp bland krom och nypolerat men de är väl charm det med!

Enligt polisens beräkningar så har det vart mellan 60-70 000 besökare på detta evenemang!!!

Vår Skoda från 1950 gjorde succe bland de lite äldre som kom fram och fråga var det var för bilmärke och hur gammal den var.  Tydligen var det 17.000 amerikanska bilar och EN SKODA som cruisade natten lång!!!

Själv så rattade jag en Buick Wildcat från -68 och det var inte det lättaste... jadu.. det stora rymdskeppet  var inte det enklaste att tygla men jag tror vi kom rätt bra överens tillslut!!

Anmälde mig frivillig till nästa år.....=)

Började städa i tvättstugan och Linn hittar sin fårskinnfäll som hon absolut ska ha !!! 

Jag förklarar för döva öron att den där har man vinterid i pulkan !!  Men serru det gick hon inte på!!  för hon frös minsan jättemycket ( 25 grader varmt på andra sidan fönstret) Kontrade hela tiden hennes fodrande uppmaningar till att vilja ha den där fårskinnsfällen.. tillslut säger hon "det man hittar det får man"  !!  Jag suckade djupt och visste väl inte om man skulle gapskratta eller knipa igen munnen.. Svarade henne med att Nej man får inte som man vill jämt och bad henne lägga tillbaka fällen i skåpet!

-Micke säger att man får göra som man vill!!!  Ungen är nu riktigt arg och stampar med foten, glor på mig med en bestämd blick!!

-Bor han här då??? säger jag och tar i lite argt!!

En mycket ilsken blick föll på mig  och en unge som högt motstävigt stoppar tillbaka fällen och smäller igen dörren och går ut och sätter sig och storgrinar på gräsmattan!!


Känner att jag vill förpassa unge, fårskinn och herr sparris till nån annastans lååångt bort... ( Du och jag fru sparris.. vi njuter av shopping , iskalla drinkar och manikyr under tiden)

En liten tur i cabrioleten och Linn ville absolut gå på poolparty hemma hos en kompis.. jaja sagt och gjort !!

Jag och mamma A sitter i skuggan och övervakar barnen som leker så glatt. 

Då hör vi Linn hoppa förbi och upprepa .. "sieg heil, sieg heil sieg heil"  och efter hoppar hennes son M

( jämngammal med Linn) och utropar.. "Jag vill ochså vara lite heil".... 

Mamma A och jag stirrar på varandra och funderar på vad ungarna just sa???

Har inte en aning om vart hon hört det nånstans men jag har mina aningar... (ALEXZANDRA..... fyyyyyy dig!!!!)

Ungar ungar ungar....=D

Snart semester och på Fredag är det dax att sätta kroppen på Vacation-Mode!!!

Från kust till kust som vanligt blir det....men den resan skriver jag om då.... =D


nehepp.....  kafedax!!!






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards