Alla inlägg den 22 juli 2012

Av Nanny B - 22 juli 2012 21:56

Igår så skulle Visingsö besökas men först så träffade vi upp vänner hemifrån för en delikat lunch på en bra resturang !! Trodde vi ja... En timme och 30 minuter senare så lämnade vi det gudsfördömda haket tuggandes på maten!  Jag vet inte vad dom höll på med för när vi kom så var vi ensamma i resturangen!!! Och de kom in gäster som fick in sin mat, åt, betalade och gick !! Vi satt där och såg dumma ut!!! Ungarna tyckte inte de va kul..

Andreas fick säga åt aparslet till servitör flera gånger och till slut så skrek han nästan---  VA FAN ÄR MATEN???
Vi hade beställt dagens så man tycker ju att dom ska den klar inom 60 minuter... meeen dom skulle slakta kojäveln och odla Connys bakdade potatis innan!!!  Och klart de tar väl tid att rycka fjädrarna av Malins kyckling!!  Baaahhhh   Jävla skitresturang!!!  och sen så hade Andreas beställt kokt potatis till och jag ville ha stekt potatis.. 

och vad får han in på tallriken när väl vår mat kommer in....jo pommes frites.... OJ OJ nu är det akutläge... 

Nog för att jag sett karln upprörd... men nu jävlar hade han värsta raggen i nacken och såg totalt livsfarlig ut... han sa till servitören att det här är fel.!!  - jag bad om kokt potatis och får det här, nu är jag hungrig så det får det vara... 

2 minuter senare kommer dom med en stor skål potatis.. Andreas morrar bara... men bestämmer sig för  att iallafall ta en potatis..  HOLY MEGACRAP!!   Potatisjäveln var mer eller mindre fryst i mitten... 

Andreas bara frustar och blir röd i ansiktet, ångan pyser ut ur öronen och då kommer en annan servitör förbi som han säger år.. eller säger och säger... VRÅLAR!!!!

Han går tuggandes och betalar .... medans vi andra fortfarande äter upp det sista medans vi säger "hejdå" till våra vänner!!

Så Brasseriet i Gränna hamn till Visingsö är inget vi rekomenderar för er som har bråttom utan kan vänta på maten i några timmar eller så!!!

Nu är det bråttom för att vi ska hinna med den bokade färjan över till Visingsö...

Springer som galningar till bilen, raketfart in till centrum och första bästa bankomat och raketfart tillbaka och med 4 minuters väntan så hann vi!!!   PUST PUST!!!

Visingsö bjöd oss mer på en härlig upplevelse än vad den där förbannade gudsförätna resturangen gjorde... 

Remmalag... jag trodde aldrig att Andreas ens skulle våga men han hade väl redan gjort av med adrenalin på resturangen, men det gjorde han..

Lite Geocaching och kom till ett fik med veteranbilsträff... 

     


PUCKOUNGE!!!  

J    

Härliga Visingsö....=)

Fick mms från min barnbarn Holly... saknar mormor stod det.... 

åhhhhh   det sved i mormornhjärtat kan jag lova!!

 

Vackraste barnbarn!!!   Mormor kommer snart hem och pussar!!!


Dagen for mot sitt slut och nöjda for vi tillbaka till campingen som inte är den bästa.....

Man tycker ju att det ska va självklart att toaletter och duschar ska städas och ha varmvatten... 

Skulle ta en kvällsdusch.. och jag tackar den snälla ängel som såg till att jag inte fick lunginflammation !!!

Att tvätta håret i det vattnet var ju som att hoppa i en isvak mitt i svinkalla vintern!!!  

Kom tillbaka till husvagn och bad Andreas sätta på all jävla värme som fanns... brrrrrrrrr

Imorse så packade vi ihop allt och fort som fan stack vi därifrån.... HEPPÅRE!!!

Färden mot Uddevalla höll på att sluta illa... iallafall för ett minimalt Statoil som inte är byggda för stora husvagnar!!! 

Killen inne på macken kom ut och rev sig i skallen och såg ut som en fågelholk i nyllet när Andreas råkade parkera mitt utanför entren med husvagnen... ( att han mosade en brassestol med ena husvagnshörnet säger jag inge om)

- helvete...där där är fanimej det störa as jag sett??  Killen såg chockad ut och jag och Andreas stirrade nog mer förvånat på varandra för att senare klia oss i huvudet och undra om vi skulle komma därifrån...

2 koppar Latte, 4 korvar med bröd och ett gäng Bollanzamärken senare så började han backa och trixa ut den lilla husvagn som Statoilkillen nyligen kallade för as..

"allt går utom små barn och gamla klockor"   =D

( jag skriver inte att vi sket i att ersätta mosad brassestol och att vi hann bli osams ett par gånger när han skulle backa ut.)

Vackra Uddevalla ..... och nu håller dom på att bygga IKEA... ( det som vi letade efter för några år sedan) 

Emma.... jag ska ta kort!!

Installerade  oss på camping och sen  for in till en pizzeria---

Och får syn på att dom har min älskade kräkpizza som varenda pizzeria i stan vägrar att göra!!!

kolla in nr 61!!

 

Och så här ser den ut...... MUMS MUMS MUMS!!!!


 

Kebabpizza med pommes frites....=)

Ja jag vet att det ser fruktansvärt ut men det är så underbart gott!!!

jag tog med mig halva hem för man orkar inte äta en hel .....


Inte ens på semestern slipper man undan tvätten!!!!! l  

men men.... 


skriver mer imorn då jag inte har något mer att förtälja nu!!

hej hopp 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards