Alla inlägg den 6 juli 2012

Av Nanny B - 6 juli 2012 10:41

Dagarna susar förbi... ja iallafall dom man är ledig på!

Mitt lilla puckoälskande troll har gjort sin sista dag på dagis.. Det kändes faktiskt lite konstigt !

Jag som haft dagisbarn sedan -92 (läs månader) 

Började som blöjbärande 1åring och slutar nu som en blivande skolunge.. 

Hur som helst så är det årets motorträff i stan där det samlas bilentusiaster från hela världen. 

Vi har ju turen att få åka med i denna oändliga karavan av krom,avgaser och muller från dessa amerikanska motorer.

Linn gillar ju det där med bilar och Andreas fick ju ärva fafars gamla Skoda från 1950 talet.  


Linn gillar denna gamla raritet och är överlycklig att det inte finns bilbälten i den !!!! jag tycker att de bör finnas då den är ju så himla smal och nästan vickar i kurvorna. nu går den inte så himla fort men i allafall... 

Lördagens ride är ju lite värre och det ser jag fram emot!!!  jag ska ratta en Buick Wildcat -68 (osäker) 

Stor som ett mindre samhälle  och jag lär väl ha ta rymdskeppsexamen för att kunna ta oss säkert runt cruisingstråket! När jag berätta för lillkrypet att vi ska åka med Agge så skrek hon rätt ut att - Jag ska sitta bredvid Agge!!!!  Bestämt satte hon armarna i kors över bröstet och stirrade på mig!  jag log mot henne och sa att det ordnar vi.. =)

Linn fiskade upp en liten nattfjäril från poolen och kom med den i handen. det lilla krypet låg på rygg till synes livlös. 

Jag och Kombo påpekade att krypets hälsa inte var i toppskick och borde förpassas till jorden i en hederlig cermoni. Linn började blåsa på krypets mage och som nån slags Jesus så återuppstod den.. 

Hon satt ner den på bordet så den kunde torka dom flaxande fingarna och blåste lite till så den hamnade i lite vatten som fanns på duken. 

Kombo sa till att hon skulle akta den lilla vattenpölen. 

-nää jag hittade den i poolen säger ungen och ler . 

Där pratade dom inte om samma sak!!!!  hahahah

Hur som helst så flög den sen iväg och Linn såg nöjd ut.. hmmm har ungen nån slags förmåga att få dom döda att återuppstå??  




 Idag flyttar Kombo ut.... lite tråkigt men så är de ju!!  Nu har jag bara en man hemma... och katten förstås men den har jag ingen pli på!!! 

Jag har ju fått rollen som mormor.. åhhhh det ska bli jätteskoj !!!

Välkommen till världen Holly Eija Pernilla !!!

     

en lycklig moster.. =)

nehepp... nu kommer jag inte mer att skriva.. 




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards