Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Nanny B - 19 juli 2012 00:01

Blev rekomenderad att besöka ett glasshak inne i Söderköping. Vi prövade igår eftermiddag men kön var ju halvvägs till Norrköping så överenskommelsen med barnen blev att vi skulle käka frukost där!!!
När Linn väl vaknade så tog hon sina kläder under armen och satte sig direkt i bilen!!! Hon skulle bara äta äta glass!!
I ösregn så kom vi fram till Smultronstället och fick ett bord, en pärmtjock meny och servitrisen log.
Öhhh, Asså shit, åhhhh, nääää, kolla kolla kolla var några av familjen uttryck!!!
Min enda tanke var att hur i helvete ska jag kunna välja en glass av alla dessa??!
Av alla hundra olika goda glassar skulle man välja en och det blev nästan en hel vetenskap!
Alla varianter och smaker fanns på menyn men när unga servitrisen, som flirtade med maken under tiden jag i vild försöker välja mellan 7 st som jag kikat ut, står och trampar lite så föll valet på en Peach Melba..
Gissa om vi rullade ut därifrån sen..

För att få bort det extra kilot man la på sig runt midjan åkte vi in till Norrköping och badade ... Och solade !!!!
Min make tyckte jag kunde sätta mig ute men serrö.... Jag vill faktiskt inte det när man kan fuska!!! 15-20 min senare man är brun som en pepparkaka utan fula ränder . Fast man får ju "solariestjärt" men det kan jag ta!!
Imorn ( läs på morgonen) bryter vi upp och drar vidare....
Nu zzzzzz

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards