Alla inlägg den 30 september 2010

Av Nanny B - 30 september 2010 22:58

Oj de händer inget men ändå mycket... ?? inte för att jag  får den ekvationen att gå ihop men det blir nog bra!! 

jag har ju ett längre tag inte direkt tyckt de vart nån höjdare att gå till jobbet..

Och den enda som kan göra nå åt det är jag själv.. Jag och INGEN annan...Så de blev att traska ner till det där vuxenutbildningscentrumet.. jag och Lotta satt där med 42 andra från olika delar i världen... och vilket jävla krångligt system..

Först fickdu ta en köbiljet och vänta på din tur.. ( tro inte att dom hade nån tavla som visade vems tur det var utan det ropades upp)  du fick gå fram till den lite lätt snurriga damen bakom disken och berätta ditt ärende.  Jag berättar att jag  vill börja läsa upp mina betyg så jag kan lösa vidare på högskola... -Då ska du få tala med en studievägledare!!!  och jag får då en ny lapp med ett nr på och fick gå och sätta mig igen... tamti dam tamtidam... mmmmm lallalalala och "pling" nr 345  och de var mitt nr .. och en liten snurpa på 25 år kom emot mig.. I mitt stilla sinne tänkte jag  hur i h-vete ska hon kuna hjälpa mig som inte ens kan ta bort prislappen från sina nya skor..

Hur som helst fick jag nog en mindre chock när snurpan var hur bra som helst..

hon sa att pluggade jag dessa 11 ämnen så kunde jag söka in på Sjuksköterskeprogrammet... jag blev varm och kall omvartannat... jag kan bli något.. sjuksköterska... jag får terra folk med sonder ,ge sprutor. och en massa annat...  jag kanske kan uppfylla en gammal dröm spm att gå ytterligare ett steg till att bli barnmorska..

Jag vet att jag inte gillar småglin men att hjälpa ett barn till världen och sen så ge det till morsan som just kämpat i 9 månader plus en förlossning är väl guld...

Ansökan påskriven och inlämnad... den 15 november börjar jag min väg ...

Andreas log och kramade mig läänge... han sa att jag kommer att klara det!!!

Och jag ska nog ha en FERRARI eller iallafall en Peugeot RCZ när jag är klar sjuksköterska.!!  men men jag ska läsa dom där andra ämnena som jag inte är överens med... Engelska, matte , för att inte glömma samhällskunskap.. doooohjhhhh   "pantad plusmeny"  


Och till helgen har vi ju årets kalas... hahahah  hoppas de kommer några stycken

som vill ha sig ett gott skratt och lite shopping och sen svänga lurviga på nått danshak...


nehepp...... nu är klockan sängtime..



..

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards