Alla inlägg den 20 september 2010

Av Nanny B - 20 september 2010 20:27

Vaknade upp imorse av att jag hör katten ränna runt... kliver upp och ser en massa fjädrar. Det kan betyda 2 saker, 1. han har haft sönder en dunkudde men hur ska han få bort örngottet??  osanolikt! 2, han har tagit in en liten fågel och detta alternativ brukar stämma till 99%. Så även denna gång!!!  Mycket riktigt det ligger ett lik på golvet och jag försöker artbestämma den döde .  och rödhaken hamnade ute i buskarna mot grannen..


jag håller på att göra iordning dagens middag och Linn är hungrig men får fint vänta...

Men hon öpnnar kylskåpet och står där och kollar...

-mamma, jag vill äta nått som börjar på F, säger hon

-jaha och vad kan de va då??  undrar jag medans jag funderar på vad hon kan gilla på bokstaven F.

ja, inte är det insekter iallafall, säger ungen och tar ut smöret!!

hur jag än klurat på det där så får jag inte ihop det....

Ungar säger konstiga saker ....

Andreas kommer hem och säger att vår hamster Devil lär ju börja jobba?? Öhh okej varför det då undrar jag!!  Han menar på att om jag ska mata den med parmesan varje kväll så får den börja jobba... hahahahah

Men Devil är så söt när hon tigger.. sitter på bakbenen och glor på en med sina pepparkornsögon..naaaaawwww   så man bara måste ge henne något hon tycker om..

nehepp.-.-


Av Nanny B - 20 september 2010 08:16

Spännande värre att följa ett val jag inte ens lagt ner energi på innan..

För min del så gjordes det några osäkerhetsfrågor och svaret av dessa blev ett parti och så fick det bli!!!

Satte oss ner och kollade in hur det gick i vårt val.... Socialdemokraterna gjorde sitt sämsta val på 112 år.. Moderaterna sitt bästa någonsin... och och Sverigedemokraterna in i riksdagen med ett ramaskri... Men snälla..  folket har röstat så.. !!!!   nej vi kommer inte sammarbeta med ett främlingsfientligt parti sa flera partiledare från de båda blocken.. Men hallo dom kanske inte bara är främlingfientliga???  Enligt deras hemsida så är minska brottslighet och en värdig ålderdom andra ämnen.

Det kanske inte är så dumt att ta hand om dom flyktingar som redan är här och ge dom en dräglig tillvaro..t.ex  Herr  abdullah som är högt utbildad får köra taxi bara för ingen annan vill anställa honom. jag vet personligen fler som har detta läge..  Nä lite kan jag sympatisera med SD och ja, vi kanske inte ska ta hand om lika många flyktingar och istället ta hand om getton och andra mer mångkulturella ställen...

näää ta reda  mer info innan man börjar skrika i högan sky..... Folket har röstat..

DU, JAG och resten av Sveriges röstberättigade del.....

Vi har ett val.. och man ska respektera andras val. jag gillar inte partiledare AA, bara h*n öppnar käften blir man ju arg... vilken jubelidiot!!! men det är ju  mitt val!!!  ... Och har du röstat på jubelidioten så är det ditt val!!


nehepp....








Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards