Alla inlägg den 25 september 2010

Av Nanny B - 25 september 2010 16:03

Demokrati handlar om alla människors lika värde och rättigheter. I en demokrati får alla vara med och bestämma.....   Så läser man om demostrationer, folk vill inte vara vän med  någon som ens röstade på Sverigedemokraterna bara för att dom är främlingfientliga... men hallo säger jag bara??  vem är främlingsfientlig och inte vill respektera folk för att dom röstat i ett val ...

Vad är skillnaden mot före och efter VALET???  Jag tycker att valet visar vad folket vill...  Jag håller med Sverigedemokraterna i frågan om att inte ta in mer flyktingar... ta hand om dom som redan finns här och ge dom en meningsfull tillvaro.. Öka biståndet och hjälp på plats istället!! det är väl inte så tokigt!!

jag håller även med andra partier om saker... Kristdemokraterna vill ha sänkt skatt för pensionärer. Skitbra för då kan dom ha råd att betala hemtjänsten!!!

Miljöpartiet som värnar om vår miljö... ( jag lovar att börja sopsortera mera)

Alla strävar efter att göra det bästa efter just det partiets tycke och göra det bästa för alla.  Sen att det kan drabba andra på fel sätt och jag gillar inte heller att långtidssjukskrivne Folke 55 år som har en obotlig sjukdom  måste ut i arbetslivet för att en "läkare" på försäkringskassan bestämmer det. "Läkaren" har aldrig träffat Folke utan läst en massa papper om han !!!

Jag valde att ta avstånd från allt vad val heter.. visst jag la min röst och det är MITT val vad jag röstade på. Om jag nu röstade på något av alla partier man kunde rösta på så är det mitt val.. Jag röstade på något jag tror är bra för mig, dig och Sverige!!  Sen började mediekaoset och en massa konstigheter.. Jösses hur var det nu med Demokrati och yttrandefrihet!! ........  

Nog om det....


 Annars så har de väl inte hänt så mycket skoj i veckan... jag har ju knappt sett min äkta hälft.. ??  vem är den där mannen som ligger i min säng??? ( Nej jag ser skillnad på Åke och en man)    jaha det är Andreas!!  hahaha hoppas att han är kvar imorgon så man kanske får en skymt av han... men icke!!

Jag börjar bli lite orolig....  Hoppas att han är i form inför nästa lördag då är det party!!! 

Nej jag är inte bitter bara lite irriterad!!!

Jobbet dårå.... jaaa de knallar väl på.. gjorde bara 2 kvällar denna vecka!!  Ett superbra p-möte med den "chef" som inte är vär chef utan hoppar in när den ordinarie är på Cypern och lapar drinkar och sol!!!

Ibland är det nog rätt najs att va lite dement.... jag får ju inte prata om mitt jobb för tystnadsplikten ... men man får sig ett och annat gott skratt!!

nehepp... förbereda sig på en ensamlördag igen dårå.... jag är inte bitter jag kan flyga... jag är inte bitter jag kan flyga... jag är inte bitter jag kan flyga


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards