Alla inlägg den 16 september 2010

Av Nanny B - 16 september 2010 22:52

Sådärja... trollunge snorig och feber... mamma stanna hemma med snoriga trollet

Mamma tycka stanna hemma mycket tråkigt!!  Snoriga troll vill gå ut och leka och tycker mamma är dum som inte låter troll gå ut.

Hoppas på feberfri imorn.. Mamma vill komma ut och köra bil igen...

Tage fick en släng av nån kängrusjuka... hoppade och hade sig när han var kall men det fixade sig... lite uppdatering och nu går den som den ska igen...


Sitter här ochg småkollar lite på tv.. action med poliser som springer i en affär med vapen i högsta hugg. skurkar som flyger ner i asfalten och efter kommer en polis och på med handfängsel.. jag tror jag skulle vilja va med i en sån film... fast lite mer på riktigt..

Kuta på Ica Maxi med en k-pist och ratta taa ta...  undrar om man kan meja ner hyllan med majonäs så det rinner ner över fru karlsson som ska spendera pensionen , sen göra en kullerbytta på golvet över till hyllrad 16.

Där slår jag en bakåtvolt och kickar till en skurk så han rasar in bland pastakartongerna.. de sista han ser innan han tuppar av är att man kan köpa 3 påsar euroshopper penne till priser av 2 st.  springer med k-pisten i högsta hugg och och försöker skjuta ner en skurk men missar för jag har fått akut tillfällig katarakt och  skurken hinner ge mig en knogmacka så jag tappar min k-pist .

Men i bakfickan har jag en svart Amerikansk, halvautomat, fabrikat: Ruger, modell Mark II Target, kal. .22LR, , piplängd 14 cm, ställbart sikte, bullbarrel, kolvsidor av plast axelhölster medföljer, MYCKET GOTT SKICK. med denna pistol smyger jag som en panter runt hörnet av mejerihyllan och delikatessdisken. fattar pistolen med båda händerna och hoppar fram. Peekabooo      men inte en skurk i sikte.. jag ser inte en käft förutom fru karlsson som ojjar sig om att hennes finkappa är full med majonäs.. smyger mig framåt med pistolen i näshöjd... sakta sakta... i ett ögonblick hoppar den dumme fan ( läs skurk) och jag sätter ett välriktat skott och skurken far till skurkhimlen!!  Min tillfälliga akuta katarakt har jag glömt att jag hade...

Mina kollegor anropar mig på mobilen och säger att det finns minst 2 st skurkisar kvar därinne.. pust, suck ,stånk och stön.

Sträcker på mig och knakar till nacken som jag skadade i Finska vinterkriget och nu ska här jagas bovar...

hoppar upp på ett hyllplan och har full översikt på affären ....

ser skurk 1 öppna en påse chips och nu blir jag riktigt arg... Hallo ,ditt pucko man ska betala innan !!!!  ingen jäkla provsmakning här inte.. Hoppar över alla rader av hyllor och ger skurken en syltnäsa och så binder jag fast han med ett rep runt en kassaapparat...

näää  actionpolis är nog inge för mig för skurken börjar att böla och berätta om sin eländiga barndom så jag släpper lös han och låter han komma undan ...

Går bort till fru Karlsson och ber om ursäkt.. 

Herregud va svårt de måste vara för en filmskrivare.. hur ska man kunna komma på allt??? 


gonatt

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards