Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Nanny B - 3 mars 2010 14:50

Såg att hundgårdtaket började ge vika.. ut och inspekterade den 1 m höga snövall som låg ovanpå..

in och klädde på mig och på med solbrillorna !!  nu har ju Andreas skottat bort all snö från garagetaket och parkerat det i en fin hög mellan hus och hundgård! klättrade upp på den och vidare upp på det gigantiska tak jag skulle skotta!!

1:a försöket så rasade jag ner och hamnade till midjan i snö... väl valda svordomar senare så var uppe på taket... och sen svetten rann, svordomar och en ringande mobil.. Halvägs så är jag tvungen att flytta fötterna och halkar ner.. igen!!

 För en sekund tänkte jag börja grina men jag började tokskratta åt eländet.. där sitter jag i  min ensamhet med solbrillorna på sne och garvar...

Men fy skam den som ger sig... upp igen och den arma kaninkraken som bor i hundgården ( sin sin bur) måste nog ha terapi för att ha lyssnat på mig!!

och jag lyckades iallafall få ner en hel del snö!!! 

nu är det bara stora taket kvar.............     


Av Nanny B - 3 mars 2010 07:33

Efter min lilla taxirörselse igår så satte jag maken på att koka mat.. Ungarna på att städa sina rum och själv så  la jag mig i sängen... Åke kom och la sig på ryggen.. drog täcket över huvudet så ingen skulle se mig!!!  Men tyvärr upptäcktes jag!!!!!!!!     Så man fick ju gå upp och se lite upptagen ut...

Kollade in den nya serien igår.. Cougar city.. och vad jag skrattade...... herregud.. det där var ju jag!!!  Att ta igen sina ungdomsår vid 40 årsåldern!! Oh yes... så blir det ju när man får barn tidigt!!!


Nu ska jag gå ut med varför jag blev så himla lessen!

Ni som känner mig vet ju vilka Johanna och Niklas är och hur jag tog dessa barn under mina vingar, att jag hjälpte deras sjuka mamma Eija, att jag stannade i ett dåligt förhållande i flera år just bara för barnens skull. Men tillslut så orkade inte jag längre. separationen skedde mars 1998!

Johanna är ju mitt maskrosbarn ... hon blommar överallt!!     Niklas däremot han har undvikit mej hela tiden. Jag har försökt på flera sätt att få kontakt med han men han vill inte.. Tänkte att jag ger Niklas mer tid... Han kanske är lessen för skilssmässan eller???  Jag vet fortfarande inte varför han inte vill kontakt...

Ingen tycks vilja ge mig ett svar heller............ dålig stil!!!  Men det är deras förlust och vill dom ha det så kan jag inte göra mera!!!  Men jag tycker att jag borde få veta varför...


Plugga idag då...



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards