Alla inlägg den 23 februari 2014

Av Nanny B - 23 februari 2014 20:42

Tjipp tjillevipp och där for en helg förbi..... Imorn är det ny vecka... Mammaveckan!!   Saknar det lilla skräpet så det finns inte. 

hur som helst så har man ju funderingar om saker och ting... även om det inte rör mammadelen.. 

Något jag funderar på är vad man ska bli när man blir stor??  Aajust det jag är ju, STOR!!.. näää mitt skal kanske är lite till åldern men sinnet är ungt.... vägra bli vuxen!!!  

Fick frågan idag av en gammal bekant.... När ska du skaffa dig en redig karl??  Vad fasiken svarar man på det?? 

Redig??  öh jag trodde jag hade en på kroken men fula ålar fångar man inte... dom får gärna glida tillbaka till det hål dom just krälat upp ur... Jag blev bränd... rökt.... kokt.... skämd.... U name it....allt!!  

Men jag är starkare än så .... ska bara slicka såren i 6 dagar så blir man allrajt igen!!!  

Världen kryllar av fina människor som säkert behöver en snygg tjej som mig!!  

Min mr Grey finns....  jag har inte bråttom ....eller jag har bara inte tid just nu!!

När man är ensam morsa så har man ju egentligen 2 föräldraroller i en!!  Saker som den andra föräldern gör måste ju jag göra.... 

Men jag gillar ju barnarbete.... och barnen lär sig samtidigt att ta ansvar!! Man hjälps åt.... 

Men herregud.... min blogg låter precis som en i mängden.... hmmmmm   nääääää 

eller vänta så ska jag berätta om vad vi åt till middag så är det verkligen en vanlig svenssonblogg... 

daaaah.... 

Jag vet inte vad man ska skriva om.... fundilerar lite... 

hmmm 

återgår till svenssson-stuket... Väder.... 

ja inte det som är ute när du stoppar ut näsan utan att släppa väder... med andra ord att fisa!!  Alla gör det så tänk inte ens tanken på att blåneka... jag gjorde de senast idag.. ja just det FES !!(erkänner utan pistolhot!!)

Skulle handla lite, svänger in på Icas parkering och letar rätt på en ledig parkering.  Råkar parkera lite inne på den rutan bredvid .. skit samma !!  Min lilla blåa ärta må va i småbilsklassen men den tror att den är en mega-suv!!!    Kliver ur och känner en viss påtryckning akteröver.... kollar mig omkring och ser att det inte finns en näsa i närheten, så jag lättar lite på trycket i hopp om att den ska vara ljudlös och utan lukt... Men så blev det inte.

Den hördes !!!   Högt !!!.. oh shit... och shit pommes frites.. .... och just då tittar en äldre gubbe upp mellan bilarna.!!!  Självklart!!! 

Vad gör jag nu? hann jag tänka innan instinkten tog över ... Jag log mitt ljuvligaste leende motden äldre mannen och sa... Oh vad jag ätit... ( ni vet det där klippet med programledaren som släpper en fjärt i direktsändning)  känner en viss rodnad på mina kinder och det är inte av att det är svinkallt ute.. 

Mannen log bara när jag passerade och det är då jag såg den...... hörapparaten!!!   

Karln hade ju en öronsnäcka..... knappast att han vid den åldern jobbar för CIA,KGB eller nån annan extrem inbördes beundran klubb....  hoppas att han hade den på "ljudlös".... för det var just det som min lilla fjärt INTE var!!


näää nu kommer jag fan inte på nå mer värdelöst att plita ner till er.... 















Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards