Alla inlägg den 3 februari 2014

Av Nanny B - 3 februari 2014 21:36

När det gäller mina barn så finns det inget bättre.... Dom är mitt allt.. !!

Är man tonåring så är det nog inte lätt idag..och nu om något behövs det ordentliga förebilder 

Rektorn på tonårsdotterns skola. ( privat)  verkar ju vara alldeles från vettet. eller iallafall icke har dom kompetenser man bör ha för den nivån inom skolan.

Hur som helst efter allt som hänt Julia och jag påstår inte att hon är någon ängel.hon har säkert del i det med.. 

Det som hänt har inte haft npgot med skolan utan hänt på fritid. men jag har ändå informerat lärare om detta. 

Bad läraren att kontakta kurator, skolsköterska och även personligen prata med Julia och det gjorde hon .. brabra så långt.

Rekorn börja lägga sig i och menar på att Julia är stökig i skolan och vill gå ut ur klassrummet ... Nää men konstigt ?? daaaah... ( tar upp detta med ungen och säger att hon ska stanna kvar i klassrummet, men hon påpekar att det är skrikigt, bråkigt och ingen arbetsro. )

Tar upp detta med läraren som bekräftar att det är stökigt och att skolan jobbar med att få det bra och lungt i klassrummet. Jag tänjer OKEJ,, dom är medvetna om detta problem.

Det visar sig att rektorn är med och styr upp vissa lektioner.. 

Nu är det så här att jag och Andreas har den överenskommelsen att han ska ta skolbiten när det gäller Julia. 

Julias biologiska pappa har godkänt detta med... och detta fungerar bra! Andreas ska ha en eloge för detta !! 

I början på december har vi ett utvecklingssamtal och då är även Rektorn med.. 

Sen får Julia gå ut och vi pratar igenom det som hänt... Då kläcker Rektorn ur sig att han ska göra en sk "orosanmälan" till dom sociala myndiheterna. 

Både jag och Andreas såg väl ut som fågelholkar ... eeehhh va?????

Jo han ansåg att det fanns en oro över Julia då hon ville gå ut ur klassrummet och var allmänt stökig.. 

jag bara stirra på karln.... Vad fan säger du???  känner hur min instinkt till att slänga mig över bordet och ge han en riktigt stor käftsmäll var överhängande men Andreas hinner peta till mig... jag bara lutade mig tillbaka sakta och släpper inte Andreas med blicken... lät honom ta över.. jag litar på honom..!!!Känner hur rummet snurrar men håller min gard.. 

Mötet avslutas men jag hör inte ett shit vad som sas... jag ville bara ut i friska luften.... 

Resten av terminen går bra för henne... Det verkar ha lugnat ner sig...

I början av detta år kom kallelsen till kommunens socialtjänst.  Vi går dit... Andreas, jag och Julia. 

Sitter och pratar med tjänstemannen som berättar att rekorn är inbjuden men inte hört av sig. 

Socialtjänstekvinnan förstår inte riktigt varför vi är där. I skrivelsen från rektorn  står det att Julia har hög närvaro men har svårt att hålla sig i klassrummet, dålig koncentration  men har alla möjligheter till att förbättra sina betyg.

ca 35 minuter senare går vi därifrån lite lättade. Socialtjänstekvinnan frågade om hur vi hade det och sen sa hon att detta ärende avskrivs.  Det finns ju inget att ens anmärka på.

Under januari har det verkat vara lugnt i skolan.. hon säger att det är visserligen fortfarande lika stökigt men hon håller sig i klassrummet.. 

Förra veckan kom hon hem och var lessen.... Frågade vad det var?  Då har rektorn hon Julia kommit ihop sig om något och karln kläcker ur sig... Jag kommer att maila din äckliga mamma!!

(detta angående för att Julia inte fick gå till skolsköterskan av någon anledning)

Bara här tycker jag att han klev över gränsen..... ordentligt!!!

Ber henne ta reda på om det är fler som hört vad han sa. 

Idag så går hon och hennes kompis till rekorn så det inträffat något.. 

Kompisen berättar upprört vad som hänt och Julia bekräftar detta. Rektorn uppträder väldigt opassande ...

 


bilden pratar för sig själv... 

Jag tycker inte det är okej som en rektor att tilltala unga människor på detta vis... 

Dagens ungdomar har det inte lätt och jobbar man med ungdomar så ska man ändå hålla ett vårdat språk. !!

Möte i skolan på Onsdag... jag kommer att gå vidare med detta..... 

Men jag vet bara inte hur jag ska orka.... jag bryter snart ihop.... 

Varför ska detta hända... han är en vuxen man som beter sig på detta vis??? jag som hennes mor blir väldans arg och jag kommer slå tillbaka... 


Just nu är det väl tur att jag har en solståle till minsting....  hon gör mig glad!!

Idag ville hon absolut ha en snöleopard som ska bo i badrummet och heta Satan!!

 jösses.... vad ska de bli av denna unge...  !!


på återseende.... 







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards