Direktlänk till inlägg 14 december 2014

Min första vecka som noll-åtta och sambo!

Av Nanny B - 14 december 2014 23:11

Veckan har gått fort... hann knappt med själv!! Från mega kaos till ett mindre kaotiskt hem..

Nu är det ju så att herr E har vart ungkarl ett tag.. inga fruntimmer här inte utan det var bortamatcher som gällde.. Och när en man får för sig att nu ska det målas om så finns inga kvinnliga ideer med.. nej nej .. " måla skiten vitt" och så blev det!!  huset är vitt utanpå och vitt innanpå... som ett ägg typ! Precis som när en karl har bestämt..

Gardiner??  öööhhh   ( hans mamma började nästan gråta av lycka när jag satte upp ett par i köket)

Möblemanget var spartanskt ungkarlslikt... en mix av funktionellt och loppisfynd!!

Du kunde hitta en skruvmejsel i besticklådan. tvättstugan användes som strumplåda .. Ingen ordning på någonting och frågade man herr E vart han hade strykjärnet så fick jag en tom blick tillbaka.... Ursäkta?? strykjärn.. näää det har jag inge men det finns en strykbräda men den har jag använt som snickarbänk... ops!!

Så nu kanske ni förstår att jag har mycket att stå i.... jag vill liksom ha saker på sina ställen.

Att åka snabbt till ica är bara att fetglömma för min del.. jag hitar inte inte så bra i denna storby med alla vägar.. Men så kom den dagen då det var dags för veckohandlingen... jodå.. jag har memorerat vägen till närmaste ica storköp utan att hamna någonstans mellan Norrköping och Djurgården.. !! =)

Herr E fick köra kundvagnen och gick snällt bakom medans jag plockade ner varorna... vid kassorna slog det mig...

Alla känner apan men apan känner ingen, eller hur...I Bästerås träffade man alltid något bekant ansikte som man morsade på och undrade i en vecka " vem fan var det där" ... men på denna Ica.... jag hade inte morsat på någon!!  inte en enda jävel!!  "deprimerad"

Men det är inte så konstigt ju... INGEN KÄNNER APAN JU!!... JAG KÄNNER definitivt  INGEN HÄR....  

I fredags så hämtade jag Linn och passade på att handla lite på min gamla Ica... och vad händer??  JAG TRÄFFADE INTE EN ENDA.. trots att det var på min gamla hemmaplan.. =(   inte en enda gång fick jag säga : Asså jag har ju flyttat till Stockholm ju.. 

Besviken satte jag mig i bilen och styrde mot mitt nya revir... Och körde rätt igenom storbyn utan att ens blicka ner på GPS.. "dutti mej"

Jobb har jag fått med... ett bättre betalt än det andra... 

Här är man så välkommen så... och det är ju otroligt kul att få uppskattning och betalt efter erfarenhet!

Sambogrejjen då.... jo har man vart ensam ett tag så har man ju sina rutiner och vanor... men jag snarkar inte!!!

Herr E snarkar värre än hunden... ett litet trick är ju att hålla för näsan och karln vaknar till och man kanske hinner somna innan han drar igång oväsendet igen.. 

Nästricket funkar dåligt på Herr E.... och nu är han genomförkyld och kinkig. .. nu är det inte lika gosigt när han kryper intill bakom mig ..och dessutom älskar han vitlök och har en egen liten huskur mot förkylningar som innehåller just detta... "Jodå, det hjälper visst med att äta en halv vitlök " 

Det enda som händer är att jag vill verkligen bli så där förkyld att jag inte har något luktsinne kvar!!   Och Herr E  snarkar som aldrig förr  och stinker salami... 

Linn berättade en morgon att Herrk K snarkade och de lät som att han skulle spy på mamma... hahahahah 


hörs snart... 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards