Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Jag tror jag får krupp!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Nanny B - 29 april 2010 09:34

Jag tror jag får krupp.. nej just de... det var ju Linn som hade ensamrätt i vår familj på det!!!!!  hon började redan i förrgår... hesheten och hostan. men hon var pigg på morgonen och ville gå till dagis.. igår eftermiddag när jag hämtade henne så lät hon som en tonårsgrabb i målbrottet... och alltefter dagen blev till natt så blev det inte bättre.,,  och en unge med krupp kan inte ligga ner.. det enda som hjälper är frisk luft och att sitta upp . Så kan de va!!

klarade provet och när jag för en gång skull tänkt skriva MVG frågorna så är läraren försenad.... och jag som skulle ut med jobbet på nån slags Kick-off efteråt..  så jag svarade inte på den delen...

Kick-off med jobbet... njaa god mat, träffa alla samtidigt, vilket inte händer så ofta, Line dance... och jag som avskyr allt vad motion heter..

För er som inte vet vad det är så står man på led och går fram och tillbaka och efter ett par gånger så ska man skrika YYIIIIIEEEHHAAAAA...

Verkligen jättekul    ( inte för mig iallafall) 

slutade klockan 16.. hämtade lillan vid dagis 16.20. hemma 16.35

kokade mat, rastade hundarna , åt maten, plockade undan disken, letade rätt på Julias fotbollsstrumpor.

17.30 satte ungarna i bilen och for till apberget och hämtade Jossan sen vidare mot J´s  fotbollsträning. Dumpade av ungarna 17.58 och for sen hemåt.

18.05 hemma igen, satte på en tvättmaskin, betalade en räkning, pratade i mobilen, torkade bordet, gav katten mat, vattnade blommorna, satte på kaffe 18.45 satte in Linn i bilen och åkte och hämtade upp J och J.

19. 12 hämtade upp Andreas

19.34 hemma igen,Alex kom hem,  drack kaffet. skrev inköpslista.

19.47 släppte av Jossan och hämtade Lotta . Släppte av Alex på vägen till ica M

20.04 framme vid Ica M

21.16 handlat klart  pust!!    nu börjar jag bli lite trött åker med Lotta och vidare hem..

22.00 sätter mig vid bordet med en uppskrämd kopp kaffe.. ögonen går nästan i kors och jag gäspar oavbrutet.

22.45 äntligen får jag krypa ner i min säng och krypa intill maken...

23.24 Linn börjar låta illa.... och nu börjar det...KRUPP!

04.00  äntligen sover den lille *svordom* 

05.50 mobilen får tuppjuck...

05.51 Vi bestämmer vem som ska vabba...

Jag rasar ur sängen och försöker hålla mig vaken.. sitter i soffan och halvsover/smsar med Jessica fram till 6.40 då jag väcker maken.

7.15 ringer jobbet

så har mina senaste timmar sett ut....

och ja !!  Jag är en aning trött... den lille saten sov fram till 9!!

dagen kommer säkert att snigla sig fram... längtar tills jag kan sova!!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards