Alla inlägg den 30 december 2014

Av Nanny B - 30 december 2014 18:03

Jag gillar inte smällare .. Och jag förstår inte grejjen med att elda upp sina pengar !
Visst är fyrverkerier fina men kommunen har sånt man kan titta på
. Dom har vi ändå betalat med våra surt inarbetade skattepengar !
Livrädda hundar som man ger lugnande för att dom inte ska lida av allt smällande utanför . Viltet och fåglar som bor i våra trädgårdar blir störda ..
Akuten är fylld till bredden av brännskador och bortsprängda fingrar . Allt detta för detta otyg ..
Jag vägrar köpa smällare ...jag har haft en skotträdd hund ..
Jag har sett och känt lukten av en brännskada ..
Jag spar mina pengar till annat .. Januari är ingen rolig månad efter allt julhandlande ..
Så.... Jag kommer aldrig gilla eller förstå nöjet med dessa .
Man tänder på .. Swish .. Poff och ett ååhhhh och där var man 100 spänn fattigare !!
Spelar hellre på lotto.. Där ligger spänningen med att har man tur få tillbaka åtminstone vad den raden kostade !! Och promillechans till en glänsande Peugot RCZ... ( nej jag vill inte ha en röd Ferrari )
Usch tvi och fy fan för smällare och sånt skit!
Och ni som absolut måste opponera er mot min inställning ... " talk to the hand".
Året lider mot sitt slut ...
I nästa episod ska jag försöka summera mitt år ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards