Alla inlägg den 21 december 2014

Av Nanny B - 21 december 2014 08:31

Efter en 100mila färd så kommer vi hem. Stela som pinnar men glada över våra Ullaredfynd. 

Denna resa blev otroligt rolig och vi gjorde upp massor av planering. Istället för att sjunga oss lyckliga till julsånger så passade vi på att prata i munnen på varandra när vi ändå var 110% barnlediga.

Börjar packa ur bilen (min handväska)  och när jag kliver in i huset så är det lite kallt inne, och ber min kära sambo att hacka lite ved när han är klar med att bära in alla tunga kassar.

Själv är jag tvungen att besöka " hjärtehuset" hastigt och lustigt. 

Hör hur han ränner in och ut och sen hur han ropar -jag hugger lite ved nu,älskling!!

Jag tvättar händerna och går ut i köket på övervåningen.. 

Plötsligt hör jag ett vrål som fick mig att stelna av skräck. Och då kommer jag på att han är ute och hugger ved.. Åh nej….åh nej.. 

Rusar nerför trappan och tankarna rusar genom mitt huvud… han har huggit av sig benet.. yxan sitter i skallen… 

I full panik springer jag ut och får se hur min käresta står upp och ser ut som ett galet djur där djävulshornen just växt ut. han är reda att döda. Yxan sitter i huggstubben… och vedbiten är hel.. 

-vad hände, min röst viskar fram dessa ord med skäckångest…

Han samlar sig och är nu ordentligt upprörd och väser fram en massa svordomar..och vänder sig om!

Hans fina blåa favoritkalsonger skymtas genom den gigantiska reva i baken. 

Min fasa om att han skulle ha en avhuggen fot och blodbad byts mot en härligt bubblande känsla..

Karln har spräckt sina jeans från grenen ända upp till kanten. jag kan inte hålla tillbaka min känsla och bryter ut i ett tokskratt som förmodligen hördes över hela Segeltorp. 

Han muttrar om att det var hans enda favoritjeans, jävla kvalite på dessa och att det var bättre förr!!

Jag försöker hålla  de skadeglada fnissningarn tillbaka men det går inte .. jag skrattar och tackar gud att man var på toan innan för annars hade det kommit i mina brallor.. som iallafall är hela.!

Han muttrar och svär … och går in för att byta byxor med en hejdlöst skrattande flickvän i hasorna..

Byxhålet glipar när han går och det går bara inte att låta bli … jag frustar av garv!!

Han går fram till sin garderob och öppnar den.. ser dom tomma hyllorna. 

Då är det kört för mig.. Jag håller på att krevera av skratt!! 

Surt passerar min käresta mig och går ut och fortsätter hugga ved.. i spruckna jeans. 

Jag lugnar ner mig och planerar att berätta, det finns andra jeans men dom är i tvättstugan. ( rena och ihopvikta)

hahahahahah 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards