Alla inlägg den 23 december 2014

Av Nanny B - 23 december 2014 21:34

Sitter i bilen på väg upp till julfirande i Sundsvall!! Har lite tråkigt så jag bloggar lite
Att julhandla i vår huvudstad kräver nerver av stål och en dunk spolarvätska !
Själva så smög vi iväg till Ola-Conny och Morgans place och gjorde klart de mesta . Sen så skulle jag bara behöva handla maten och de där lilla extra .
Road-rage finns faktiskt !! Och nu snackar jag inte om att visa fulfingret ! De är förlegat visserligen. men funkar överallt utom i Sthlm !
Nu är det enkelt att köra bil i Sthlm . Det går så sakta ändå med alla bilköer så man får inte ha bråttom !
Det brukar rulla på och alla respekterar varandra vanligtvis ..
Men om det kommer någon som bara utan respekt kastar sig in framför eller kör som en vettvilling mellan filerna . då vaknar "fan-själv" och man kör om galningen och bromsar ner lite ! Och som grädde på moset ... Man spolar rent rutan!!! Första gångerna min sambo gjorde de trodde jag han va helt av banan totalt !! Han kör om en idiot och bromsar ner .. Och börjar hysteriskt spola ner framrutan.. Öhh okej!!! Men bilen är nytvättad, solen skiner ute och inga större insekter bor i storstan...
Det tog några gånger innan jag vågade varför han va tvungen att göra rent rutan bara sådär ?
Hehehehe - det hamnar ju på dumjäveln bakom!!!
Inte för att jag hajar det för lite spolatvätska är väl inte hela världen för en västmanlänning som mig men för en stressad storstadsbo är det katastrof ? ..
Samma om det är någon som tutar på dig om du somnar till vid nå rödljus .. Då ska man visst börja röra på sig i ultrarapid ...
Jo det är kul att köra bil i Sthlm och börjar bilen framför spola framrutan så kan det betyda att du kört som en idiot och ligger för nära eller att rutan är helt enkelt skitig!!



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards