Direktlänk till inlägg 4 december 2014

Noll-åtta liksom

Av Nanny B - 4 december 2014 22:28

Sista natten med mitt lilla järngäng..
Vi flyttar till storstan !! Är faktiskt skiträdd!!
Jag känner ett par stycken men inte mer ..
Undrar om jag lära mig hitta till närmaste Ica och kan komma hem utan att hamna i en annan kommun!!
Vet att Frallo har ju lite fobi för många bilar och kommer han att klara av en timmes köande ??
Julias nya skola verkar vara kanon.. Resurser finns!!
Många minnen finns i denna koja..
Jag har många gånger känt mig så frukstansvärt ensam i min borg... Men alla glada stunder väger mer !
Jag och min kusin A hade dille på att efter krogbesök käka spagetti /köttfärsås och skölja ner det med Sheridans likör ..
Snygggrannen... Jag hade han på FB och en kväll i våras så chattade vi.. Han vågade aldrig komma ner utan kunde skriva lite där ..
Såg han i trädgården när han grillade och frågade hon han gått upp i vikt?
Det tog 2 minuter så ringde han på dörren och när jag öppnade så drog han upp tröjan och visade sin brunbrända mage.. Hajahahah
Om jag kommer sakna idioterna i huset bredvid ?? INTE ETT JÄVLA DUGG!!
Idag såg hur dom hissade upp isolering, träpinnar, stora skivor upp för det lilla hål längst upp ... Vilka nötter !!!!!!
Och jag kommer sova gott på lördagsmorgnar hädanefter !!! Slippa höra detta eviga bankande !!
På måndag ska vi besöka Julias nya skola .. Spännande !!!
Sökt 9 tjänster i Västerås kommun.. Inte ett shit har jag hört .. Borde kanske skriva till äldrenämnden och fråga varför ? Räknas inte erfarenhet och utbildning längre ?
Mailade på skoj till Huddinge och kollade av läget ! 20 minuter senare hade vi bestämt en intervju .. Som sen gick strålande !!
I Västerås kommun jobbar det en chef som måste må så fruktansvärt dåligt att terapi inte ens fungerar .
Skit samma nu!! Jag flyttar vidare där man får betalt för det jag kan!
Mina vänner finns kvar och det betyder så otroligt mycket för mig !
Min familj finns redan utspridd i Sverige så nu intar jag storstaden !!
Jag vill passa på att tacka för allt stöd och all den värme som man fått under denna resa..
Nu börjar en ny ... Jag hoppas ni finns där ...

 
 
Ingen bild

Anders

5 december 2014 00:10

Lycka till i 08-land.
Jag & många med mej kommer att sakna dej/er.
Vi "Bästeråsare" glömmer inte Sanna vänner.

Ha de BÄST Nanny ;)

Nanny B

14 december 2014 23:11

tack Anders..
Bästerås finns alltid i mitt hjärta!!

 
Ingen bild

Anna

5 december 2014 09:37

Vilken skola ska hon börja i?

Nanny B

14 december 2014 23:10

som det ser ut nu... Segeltorp!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards